این علائم ساده یعنی باردارید!/ تشخیص بارداری به روشی عجیب!

faateme1366
مادر شدن بزرگ ترین هدیه ای است که خداوند به هر زنی می تواند بدهد. گاهی این هدیه سر زده سراغ مادران می آید و آنها را شوک زده می کند. در این مطلب برای شما از راه های تشخیص بارداری بدون تست خون صحبت کرده ایم.

بهترین زمان استفاده از بیبی چک چه زمانی است؟

این تست در هر زمانی از روز قابل انجام است ولی اولین ادرار صبحگاهی دارای بیشترین مقدار hCG است، بنابراین بهتر است این تست در اولین ادرار صبحگاهی انجام شود. ابتدا باید دستورالعمل انجام تست بدقت مطالعه شود، چون هر کارخانه ای برای محصول خود دستورالعمل جداگانه ای تهیه می کند. در بعضی ار انواع ابتدا باید ادرار در یک ظرف استریل جمع آوری و بعدا یک قطره از آن برای تست استفاده شود. نتیجه تست نیز به روش گوناگون مشخص می شود. در بعضی از تستها رنگ ادرار تغییر می کند و در بعضی تستهای دیگر در روی نوار تست یک خط صورتی یا آبی رنگ ظاهر می شود. امروزه تستهائی ابداع کرده اند که اگر خانم حامله باشد کلمه حامله (Pregnant) و اگر خانم حامله نباشد کلمه غیر حامله (Non-Pregnant) پس از انجام تست ظاهر می شوند.

فراموش نکنید

پس از روز اول تاخیر در بارداری حداقل یک هفته صبر کنید و بعد تست را انجام دهید. اگر صبح و بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب این تست را انجام دهید، نتیجه آن دقیق تر خواهد بود، زیرا ادرار در این زمان غلیظ تر است.

بیبی چک در چه شرایطی خراب می شود؟

ابتدا تاریخ انقضای محصول را نگاه کنید. خصوصا اگر مدتی از خرید آن گذشته است باید اول مطمئن شوید که هنوز می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر محصول را در محل مرطوب یا گرم مانند حمام نگهداری کرده باشید، ممکن است فاسد شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد، پس بهتر است آن را دور بیندازید و یک تست جدید بخرید.

اگر بیبی چک منفی بود قطعا باردار نیستم؟

مهم‌ترین دلیل که ممکن است تست خانگی منفی باشد این است که شما اصلا باردار نیستید. احتمال دیگر این است که تخمک‌گذاری‌ دیرتر از موعدی که محاسبه کردید، اتفاق افتاده باشد و هنوز در اوایل بارداری به سر می‌برید. در 10 درصد موارد نتیجه تست منفی است زیرا هورمون آن کم است. چنانچه تست‌تان منفی بود اما همچنان عادت ماهانه نشدید 3 روز بعد آن را تکرار کنید.

بیبی چک بهتر است یا آزمایش خون؟

دقت تست خونی در تشخیص بارداری بالاتر از تست ادراری بوده و حتی شش تا هشت روز بعد از تخمک گذاری نیز می تواند به کار برود. البته همانطور که می دانید نتیجه ی این تست چند روز بعد به دست شما خواهد رسید.

نشانه های معمول یک زن باردار را بشناسید

خستگی شدید در هفته‌های اول تا ششم می‌تواند دلیل بارداری باشد.

همین‌طور حساس شدن سینه‌ها، حالت تهوع با استفراغ یا بدون آن به خصوص صبح‌ها، که در ۱۰ تا ۲۰ درصد بارداری‌ها وجود دارد، از دیگر نشانه‌های حاملگی است.

همچنین بسیاری از خانم‌ها در ابتدای بارداری دچار یبوست، گاز معده و یا نفخ می‌شوند و احساس درد و گرفتگی در ناحیه شکم دارند.

در کل، ممکن است که یک خانم باردار تمام این حالات را تجربه کند یا حتی هیچ‌کدام این مشکلات را نداشته باشد.

اگر تکرر ادرار گرفته اید

تغییرات هورمونی ایجاد شده در دوران بارداری باعث می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله باعث می شود تا مثانه خیلی سریع پر شود و شما مجبور هستید خیلی زود به زود دستشویی بروید. این علائم بارداری از اوایل هفته ششم در سه ماهه نخست آغاز می شود. تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت و بعد از 3 ماهگی بتدریج بهبود می یابد.

به تغییرات سینه های خود دقت کنید

زمانی که شما باردار هستید، بویژه برای اولین بار، تغییرات در سینه ها به طور معمول اولین نشانه بارداری به شمار می رود. سینه های شما ممکن است سفت تر و دردناک به نظر آید، آن ها یقینا بزرگتر می شوند و سر سینه های شما درشت تر و تیره تر می شوند.

اگر بیش از اندازه حساس شده اید

تغییرات هورمونی دوران بارداری می تونه حالات شما رو تحت تاثیر قرار بده، باعث بشه شما یک دقیقه خوشحال باشین و دقیقه بعدی گریه کنین. صحنه های فیلم احساسی و یا مطالبی در کتاب می تونه باعث بشه شما به شدت عاطفی بشین.

مراقب بارداری خارج از رحم باشید

ممکن است برخی از خانمها در حدود روزهای یازدهم یا دوازدهم پس از باردار شدن (یعنی تقریبا همزمان با زمان پریود بعدی)، مقدار کمی خونریزی یا لکه بینی داشته باشند.ممکن است  این خونریزی به دلیل  ورود تخمکِ بارور شده به بافت پر خونِ رحم باشد، اما دلیل قطعی آن مشخص نیست. حرکت تخمک لقاح یافته به سمت رحم، ۶ روز پس از بارور شدن شروع می شود و هنگامی که  می خواهد در دیواره رحم مستقر شود، خونریزی  مختصری اتفاق می افتد.

این خونریزی بسیار کم و به صورت لکه های قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز می باشد و به مدت  یک یا دو روز طول خواهد کشید. چنانچه خونریزی یا لکه بینی، مخصوصا اگر با درد  همراه باشد،به  پزشک مراجعه کنید؛ زیرا ممکن است دچار بارداری خارج رحمی شده باشید.

یک ادعای عجیب!

برای دانستن اینکه باردارید یا نه کافی است مقداری خمیر دندان داخل فنجان بریزید و چند قطره از ادرار به ان اضافه کنید اگر رنگ خمیردندان تغییر کرد و محتویات فنجان کف کرد نتیجه مثبت است اما اگر هیچ تغییری در رنگ و وضعیت خمیردندان ایجاد نشد نتیجه بارداری منفی است.. این تست فقط در حد یک ادعا است و صحت آن از طرف پزشکان به تایید نرسیده

مصرف میگو در بارداری مضر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ