سفت کردن پوست با استفاده از سرکه سیب!

parya
برای سفت کردن پوست روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از سرکه سیب است...

سرکه سیب از گذشته برای موارد بسیاری استفاده می شود، یکی ازموارد استفاده سرکه سیب برای شفاف کردن پوست و از بین بردن جوش و آکنه است. اخیرا ازسرکه سیب برای سفت کردن پوست استفاده می شود. برای سفت کردن پوست راه های مختلفی وجود دارد. برای شما در اینجا از سفت کردن پوست با استفاده از سرکه سیب می گوییم.

سفت کردن پوست با استفاده از سرکه سیب

از خاصیت سرکه سیب برای لاغری زیاد شنیده اید، اما هیچ میدانستید برای پاک کردن ردپای روزگار از پوست هم خوب است؟! سولفور موجود در این مایع ترش و سوزان کمک میکند تمام لک ها و خال های ناشی از سن و سال از روی صورت پاک شوند. ضمن این که صورت تان محکم تر میشود و عمق خطوط و چروک ها کاهش میابد. درضمن! خاصیت ضد عفونی کنندگی سرکه برای درمان بیماری هایی مثل التهاب و پسوریازیس بسیار کمک کننده است. برای تهیه ماسک باید یک چهارم پیمانه سرکه سیب را با نصف پیمانه آب رقیق کرده و صورت تان ر ا با آن بشویید. بگذارید این مایع روی صورت تان خشک شود و بعد پوست تان را آبکشی کنید. ضمنا، میتوانید بعد از حمام کردن، از سرکه سیب استفاده کنید تا پوست تان سفت تر و صاف تر به نظر برسد. فراموش نکنید هرگز این ماسک را روی پوست های آسیب دیده استفاده نکنید.

سرکه سیب دارای ماده ای به نام اسید مالیک است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش های پوستی جلوگیری می کند. سرکه سیب نه تنها چربی اضافی پوست را می گیرد بلکه PH پوست را تنظیم می کند و چربی پوستتان را متعادل می کند.

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر باید آن را رقیق کنید. سرکه سیب یک اسید بسیار قوی است و می تواند به تنهایی به پوست شما آسیب برساند. بنابراین حتما به مقدار مساوی از آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و می توانید ژل آلوئه ورا و یا چای سبز نیز به آن اضافه کنید. به مرور زمان و وقتی پوست شما عادت کرد می توانید به تدریج غلظت ان را زیاد کنید. حتما قبل از استفاده مخلوط را کاملا تکان دهید تا آب و سرکه کاملا قاطی شوند.

برای استفاده از سرکه برای بار اول بهتر است قسمت کوچکی از پوست را امتحان کنید تا به میزان واکنش پوستتان به ان آگاه شوید. اگر حساسیتی نشان نداد می توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوستتان را پاک کنید و در بار اول بعد از پنج دقیقه با آب نسبتا گرم بشویید. دفعه های بعدی بگذارید بیشتر روی پوستتان بماند البته تا آستانه تحمل پوستتان.

بهتر است شب ها از این محلول استفاده کنید تا اشغه ماورابنفش خورشید به پوستتان آسیب نرساند.

سرکه سیب به علت خاصیت لایه برداری اش پوستتان را حساس می کند بنابراین روزها حتما هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست شما در هر ناحیه ای جوش می زند حتما از این محلول استفاده کنید.

درمان خانگی برای آکنه با سرکه سیب

تاثیر سرکه سیب بر پوست و لاغری +نتایج اعجاب انگیز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ