کاهش درد زایمان با چند ترفند ساده

faateme1366
هنگام بارداری با خیلی از خانم ها که صحبت می کنید به شما پیشنهاد می کنند که زایمان طبیعی داشته باشید. ولی از اینکه چگونه درد این نوع زایمان کمتر شود برای تان حرفی نمی زنند. در این مطلب برای شما از روش های طبیعی کاهش درد زایمان طبیعی صحبت می کنیم.

در وهله اول آرامش خودتان را حفظ کنید

حرکت داشته باشید. حالت بدن شما می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند، بنابراین راه بروید، زانو بزنید و بدنتان را به جلو و عقب تاب دهید.

یک دوست، فامیل یا همسرتان را همراه خود ببرید. اما اگر کسی را ندارید نگران نشوید، پزشک شما حمایت لازم را خواهد داشت.

از همراه خود بخواهید بدنتان را ماساژ دهد، باوجودی که حس می‌کنید دوست ندارید کسی بدنتان را لمس کند . حتما قبل از رفتن به اتاق زایمان دوش بگیرید.

 

ویتامین دی را جدی بگیرید

زنان اغلب در دوران بارداری با کمبود ویتامین D مواجه هستند.نتایج یک بررسی جدید نشان داد کمبود ویتامین D می تواند وضع حمل در زنان را با درد بیشتری همراه کند و به همین دلیل هنگام وضع حمل بیشتر درد می کشند.

با در نظر گرفتن نتایج این مطالعه پیشگیری و درمان زنان بارداری که با کمبود این ویتامین مواجه اند می تواند تاثیر قابل توجهی بر کاهش درد زایمان در میلیون ها زنی داشته باشد که در آستانه مادر شدن هستند.

 

تاثیر عجیب ماساژ و موسیقی بر زایمان بدون درد

زایمان فیزیولوژیک یکی دیگر از روش های کم کردن درد مادران است که خوشبختانه در سال های اخیر در کشور ما هم انجام می شود. در این شیوه زایمان، تلاش می شود تا بدون تزریق آمپول فشار به مریض و با پیروی از سیر طبیعی بدن زایمان انجام شود. مادرانی که می خواهند برای یک زایمان کم درد آماده شوند، با دریافت کمک هایی از قبیل ماساژ، تکنیک های تنفسی، تمرین های ریلکسیشن و برخی آمادگی های دیگر که از هفته 20 آموزش داده می شود، زایمانی آسان تر را تجربه می کنند. تکنیک های ذهنی بخش دیگری از مواردی است که مادران باردار باید به آن توجه کنند. البته در بسیاری از کشور ها، به موسیقی درمانی هم به طور جدی برای آمادگی مادران پرداخته می شود و حتی در زمان زایمان هم با پخش موسیقی خاصی آرامش مادران را بیشتر می کنند. گرما درمانی، ریلکسیشن و استخر آب هم از موضوعات دیگری هستند که برای کاهش درد مادران در نظر گرفته می شود؛ گرچه با وجود تمامی این آمادگی ها، در زایمان فیزیولوژیک درد کاملا از بین نمی رود، بلکه تنها درد مادران کم می شود.

 

نقش همسرتان در زایمان طبیعی چیست؟

پدر باید توجه کند که فراهم کردن محیطی آرام و دور از تنش در خانه در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد. معمولا مادرانی که بیشتر تحت حمایت عاطفی همسران خود قرار دارند، علاقمندی شان به زایمان طبیعی بیشتر می شود، زیرا تحمل درد ناشی از زایمان طبیعی برای مادرانی که پشتوانه عاطفی دارند آسان می شود.

 

به بدن خود رسیدگی کنید

بدن خانم‌ها از ابتدا برای دوران بارداری برنامه‌ریزی شده است و در اکثر موارد این دوران با موفقیت سپری می‌شود. بارداری دوران حساسی است، حساس یعنی نیاز به مراقبت بیشتری دارد. ممکن است بدون مراقبت هم نتیجه خوبی بگیرید اما برای اینکه حس خوبی داشته باشید و با آرامش این دوران را بگذرانید لازم است تلاش کنید با برنامه بدن خود هماهنگ شوید. بدن مادر در دوران بارداری تحت‌تاثیر تغییرات فیزیولوژیک، رشد جنین و رحم و تغییرات آناتومیک قرار می‌گیرد، بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و ضعف در ساختمان عضلانی اسکلتی باید تمامی عضلات به‌خصوص عضلات کف لگن و جدار شکم را از طریق ورزش‌های ملایم مخصوص بارداری تقویت کرد. تغییرات دوران بارداری می‌تواند باعث کمر درد، پشت درد، درد مفاصل، اختلال در گردش خون، مشکلات گوارشی و تنفسی و شل شدن عضلات شکم و کف لگن شود. حضور هورمون‌ها و شل شدن عضلات و مفاصل در فرایند زایمان ضروری است، پس باید از طریق آمادگی بدنی با این تغییرات هماهنگ شوید.

 

این دانه سیاه همه کاره

از سیاه دانه می‌توانید برای درست کردن دمنوش استفاده کنید و یا آن را به صورت موضعی استفاده کنید. برای مصرف موضعی آن بهتر است آن را با عسل مخلوط کرده و روی شکم و کمر بمالید و با یک دستمال تمیز ببندید و اجازه دهید چند ساعتی روی پوست‌تان باقی بماند. این کار بدن شما را تقویت کرده و تحمل دردهای زایمان را برای‌تان آسان‌تر می‌کند.

 

لطفا مراقب وزنتان باشید

معمولا درد زایمان برای افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند کمتر است. این افراد با مشکلات کمتری روبرو می‌شوند و کمتر از سایرین به دارو نیاز خواهند داشت. بنابراین از پزشک خود بخواهید وزن شما را به طور مرتب کنترل کند.

به خاطر داشته باشید شما دو نفر نیستید! فرزند شما مقدار کالری کمی در روز از شما می گیرید! به جای خوردن زیاد برنج از مواد مغذی که به رشد جسمی و ذهنی جنین کمک می کند بهره ببرید.

 

از حمام آب گرم کمک بگیرید

آب گرم می تواند درد زایمان را به مراتب کاهش دهد؛ حتی بخار آب گرم هم نقش بسزایی در کاهش درد زایمان و آرامش بخشیدن به مادر دارد. می توانید به محض شروع درد دوش آب گرم بگیرید یا دوش دستی را روی پشت و قسمت هایی از تن تان که درد می کنند، بگیرید.

مصرف میگو در بارداری مضر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ