خواص جالب آب برنج برای زیبایی پوست صورت

پانته آ توتونپیان
خواص زیبایی آب برنج را اولین بار مردم کشور ژاپن کشف کرده اند و به همین دلیل هم هست که ژاپنی ها بهترین پوست و سالم ترین مو را دارند.

در این مطلب سعی می کنیم که با شما در مورد خواص زیبایی آب برنج با شما صحبت کنیم.

استفاده از آب برنج برای سلامت مو

آب برنج باعث داشتن مویی نرم، سالم و قوی می شود. مو از پروتئین ساخته شده و آب برنج نیز مملو از پروتئین است. پروتئین برنج در تقویت ساقه مو، پر کردن ترک های مو، و نرم و براق کردن آن ها موثر است.

به علاوه، آب برنج شامل نوعی کربوهیدرات به نام اینوزیتول است که می تواند از آسیب دیدن مو جلوگیری کرده و آن را سالم و نرم نگه دارد. همچنین آب برنج با افزایش رشد مو و تقویت ریشه های مو، ترکیب مناسبی برای درمان ریزش مو است.

همچنین آب برنج برای موهای مجعد و غیرقابل کنترل نیز به خوبی عمل می کند. و با پروتئین های موجود در خود خاصیت ارتجاعی و کشسانی مو را افزایش می دهد.

در مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ که در مجله بین المللی علم و لوازم آرایشی منتشر شده، محققان تحقیقات گسترده ای در زمینه تاریخچه انواع مدل های مو و شیوه مراقبت از آن ها در زنان ژاپنی انجام دادند. و متوجه شدند که آن ها هر روز از آب برنج برای شستشوی موهای خود استفاده می کنند. این محلول اسطکاک سطحی مو را کاهش داده و توان کشش آن را بیشتر می کند.

ماسک آب برنج: 

 آب برنج حاوی «اسید پاراآمینوبنزوئیک» است و این عنصر مفید در تمام محصولات آرایشی بهداشتی محافظتی نور خورشید وجود دارد. این اسید آنتی اکسیدانی قوی است که خواص ضدالتهابی دارد و پوست را از التهاب دور می سازد. توصیه می کنیم علاوه بر نوشیدن آب برنج از آن به عنوان ماسک روی پوستتان نیز استفاده کنید. . این نوشیدنی در طراوت و زیبایی پوست بسیار مفید است. 

طرز تهیه آب برنج برای زیبایی پوست و مو:

به احتمال زیاد شما برنج را از قبل با نمک زیاد خیس می کنید. در نتیجه امکان دارد آب ناشی از جوشیدن این برنج شور باشد. در این صورت بهتر است دست به کار شده و خودتان آب برنج مخصوص تهیه کنید. 30 گرم برنج را در به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب بجوشانید. در ظرف را بگذارید تا آب آن بخار نشود. برنج را آبکش کنید و آب آن را نگه دارید. می توانید کمی عسل و دارچین به این آب اضافه کرده و میل کنید.آب برنج برای تمام اعضای خانواده مفید است. شما می توانید این نوشیدنی را بعد از ظهر میل کنید.

خواص دیگر آب برنج:

 تنظیم کننده دمای بدن

 تاثیر آن در مقابله با سرطان

 درمان و پیشگیری از یبوست

 پیشگیری از ورم معده

 برای داشتن موهای سالم و درخشان

 تقویت کننده بدن

شفاف کردن پوست با آب برنج:

آب برنج، حاوی «اسید پاراآمینوبنزوئیک» است و این عنصر مفید در تمام محصولات آرایشی بهداشتی محافظتی نور خورشید وجود دارد. این اسید آنتی اکسیدانی قوی است که خواص ضدالتهابی دارد و پوست را از التهاب دور می‌سازد. توصیه می‌کنیم علاوه بر نوشیدن آب برنج از آن به عنوان ماسک روی پوستتان نیز استفاده کنید.

این آب به عنوان قابضی طبیعی عمل می کند و با تنگ کردن منافذ پوست و سفت کردن پوست و ایجاد تعادل در pH پوست، به بهبود زیبایی و سلامت پوست، کمک می کند.

آب برنج با خارج کردن سموم پوست، کاهش التهاب پوست و افزایش قابلیت ارجاعی پوست، رنگ پوست را یکدست و بهتر می کند. و پوستی سالم و بی عیب و نقش به شما هدیه می دهد. همچنین باعث جلوگیری زا ایجاد نشانه های پیری و تندی رنگ در نقاط مختلف پوست می شود.

 برای تنگ کردن منافذ باز پوست

اگر می خواهید در مورد آب برنج بیشتر بدانید مطالب زیر را بخوانید: 

هر آنچه که درباره آب برنج باید بدانید

خواص جادویی آب برنج 

آب برنج چه فوایدی برای پوست و مو دارد ؟ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ