آمپول ویکتوزا چیست؟

parya
اگر قصد کاهش وزن با آمپول ویکتوزا را دارید ولی نمیدانید آمپول ویکتوزا چیست این مقاله را بخوانید.

این روزها چاقی به عنوان معضلی در بین اکثر افراد جامعه است که برای لاغر شدن هر روشی را امتحان می کنند. یکی از راه هایی که افراد برای کاهش وزن به سمت آن می روند آمپول ویکتوزا است. حتما سوال میکنید که آمپول ویکتوزا چیست؟ آمپول ویکتوزا آمپولی است که در اصل برای بیماران دیابتی از نوع دوم تجویز می شود که برای بیماران دیابتی دوز آن کمتر از حالتی است که قصد کاهش وزن با ویکتوزا را دارید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا به طور دقیق به این سوال که آمپول ویکتوزا چیست پاسخ داده شود.

ویکتوزا چیست ؟

ویکتوزا یک داروی تزریقی برای افراد دیابتی است که به کنترل سطح قند خون کمک خواهد کرد . از ویکتوزا به همراه رژیم غذایی و برنامه ی ورزشی مناسب برای درمان دیابت نوع ۲ استفاده خواهد شد. معمولا  اگر داروهای کنترل دیابت دیگر بر روی فرد بیمار نتیجه ی مناسبی نداشته باشد ، از ویکتوزا استفاده خواهد شد.

در هنگام استفاده از آمپول ویکتوزا نکات زیر را در نظر داشته باشید :

به یاد داشته باشید این دارو برای درمان دیابت نوع ۱ مناسب نمی باشد.

اگر به ماده ی liraglutide حساسیت دارید ، اگر توموری داخل غدد درون ریز خود دارید ، سابقه ی خانوادگی سرطان تیروئید دارید ، دیابت وابسته به انسولین دارید و یا  دیابت کتواسیدوز دارید به هیچ وجه از ویکتوزا استفاده نکنید و باید به دنبال داروی دیگری برای درمان دیابت خود باشید.

در بررسی های آزمایشگاهی بر روی حیوانات استفاده ی بلند مدت از این دارو باعث ایجاد تومورهایی در غده ی تیروئید شده است، البته هنوز تاثیر این دارو بر روی انسان ها به طور کامل شناخته شده نیست و  نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد. اما تصور می شود مشکل خاصی برای افرادی که دارو را با دوزهای کنترل شده توسط پزشک متخصص استفاده می کنند نخواهد افتاد.

به یاد داشته باشید قبل از استفاده از این دارو باید سوابق پزشکی خود را به پزشک  اطلاع دهید ،  به خصوص اگر مشکلاتی مانند کند بودن سیستم هاضمه ، بیماری های کبد یا کلیه ، فشار خون بالا ، تیریگیلیسیرید بالا ،  سابقه ی سنگ کیسه ی صفرا ، سابقه ی التهاب پانکراس دارید و یا الکلی هستید حتما باید پزشک خود را در جریان بگذارید.

اگرآمپول ویکتوزا را مصرف می کنید و نشانه های تومور تیروئید مانند مشکلات بلع ، وجود برجستگی و یا تورم هایی  در ناحیه ی گردن ، تنگی نفس  و یا دورگه شدن صدا در شما به وجود آمده است ، بهتر است هرچه سریعتر پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

در طول دوران مصرف آمپول ویکتوزا از شیردهی به نوزاد خودداری کنید. هیچ گاه قلم های تزریق این دارو را به طور مشترک با دیگران استفاده نکنید. استفاده ی مشترک از قلم تزریق ممکن است باعث انتقال بیماری هایی مانند ایدز(HIV) و هپاتیت از فردی به فرد دیگر شود.

به یاد داشته باشید هم برای درمان دیابت و هم برای کاهش وزن با ویکتوزا تنها بخشی از یک برنامه ی درمانی است و داشتن برنامه ی غذایی و ورزشی  و همچنین مراقبت های مربوطه برای تکمیل فرایند درمانی لازم می باشد

کاهش وزن با ویکتوزا 

آمپول چربی سوز ویکتوزا نوعی داروی تزریقی کاهنده قند خون است و تأثیر چندانی بر چاقی و لاغری ندارد. کارخانه تولید آمپول چربی سوز ویکتوزا تحقیقی بر روی یک جامعه آماری انجام داده است به این صورت که این جامعه آماری را به دو گروه تقسیم کرده است و ۵۰۰ کالری از کالری روزانه هر گروه کم کرده است و ۳۰ دقیقه پیاده روی تند در برنامه روزانه گنجانده و بعد از یک سال مشخص شده است.

گروهی که آمپول چربی سوز ویکتوزا مصرف کرده اند، ۱۰ درصد کاهش وزن با ویکتوزا داشته است و گروه دیگر ۵ درصد, لذا  این نتیجه مشخص می‌کند دارو تأثیر آنچنانی نداشته و به نسبت اینکه داروی گرانی است که حدودا ۱۲۰ دلار هر باکس آن قیمت دارد نتیجه در خوری نمی‌دهد.

 بنابراین مصرف آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. دوز ضد قندی آمپول چربی سوز ویکتوزا حدود ۲ میلی گرم و برای کاهش وزن  ۳ میلی گرم است که احتمال عارضه را بیشتر می‌کند 

سرطان پانکراس

از عوارض آمپول چربی سوز ویکتوزا می‌توان به تهوع؛ احساس ضعف، احساس خستگی و عوارض شبه آنفولانزا  اشاره کرد. از طرفی گزارشهایی از ابتلا به سرطان پانکراس بر اثر مصرف این دارو گزارش شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ