رازهایی در مورد سلامتی، با بوی نفخ شکم

mousavi
یکی از عملکردهای طبیعی روده تولید بادی است که به واسطه تغذیه و روند فعالیت دستگاه گوارش ایجاد می شود ، تا به حال به این فکر کرده اید که بوی نفخ شکم رازهایی در مورد سلامت شما فاش می کنند؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید باد شکم ارتباط زیادی با سلامتی دارد ، بعضی از غذاها مثل بادام، بروکلی ،گل کلم ،غذاهای حاوی سولفور مثل تخم مرغ و گوشت باعث بوی نفخ شکم می شود اما به این معنی نیست که مصرف این غذاها را قطع کنید.بوی نفخ شکم

غذاهایی که باعث گاز معده می شوند به میکروب های شکم کمک می کنند تا تغذیه شوند اگر این میکروب ها با کربوهیدرات تغذیه نشوند زندگی در روده برای شان سخت می شود.

بعضی افراد به طور متوسط ۱۴ بار در روز باد شکم شان خارج می شود اگر این بادمعده بابو همراه باشد نشان دهنده سیستم گوارشی سالم است باد معده از هوا و گاز ناشی از عمل باکتریها در روده ایجاد میشود.

باد شکم های خیلی بد بو را باید جدی گرفت، بدانید نفخ شکم همیشه نشان دهنده گوارش مناسب نیست همچنین می تواند نشان دهنده آلرژی به لاکتوز باشد. اگر بعد از مصرف لبنیات گاز از معده خارج شود یعنی بدن در تجزیه لاکتوز مشکل دارد ،گاز معده بودار هم مشکلات مزمن مثل تحریک پذیری شکم هضم و عفونت روده را نشان میدهد.

اگر در طول روز بیشتر از بیست و دوبار گاز معده خارج شود ممکن است چیزی خورده باشید که هوای بیشتری وارد روده تان کرده باشد پس سعی کنید سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

چند توصیه

اگر می خواهید از باد معده روده جلوگیری کنید از خوردن غذاهای حاوی سولفور مثل گوشت گاو خودداری کنید.

سبزی و میوه های تازه بخورید چون خاصیت ضد یبوست دارد و باعث میشود شکم در حد مناسب کار کند.

مشکلات شکمی را می توانید با خوردن نعنا و سیر درمان کنید.

غذا را قبل از قورت دادن خوب بجوید تا غذا زودتر هضم شود.

منبع: نمناک

دمنوش ضد نفخ شکم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ