خواص باورنکردنی آب برنج برای مو!

faateme1366
اگر بعد از آبکش کردن برنج، آب آن را دور می ریزید باید بگوییم که معجون فوق العاده برای موهایتان را به راحتی دور می ریزید. می پرسید چطور؟ این مطلب را بخوانید تا از خواص آب برنج برای مو آگاه شوید.

 یک نوشیدنی مطلوب داشته باشید

به گزارش سایت الودکتر، آبی که برنج در آن جوشیده و پخته است را دور نریزید. همین آب حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده ای است و استفاده از آن یکی از روش های درمانی ساده و کم هزینه برای مقابله با برخی از مشکلات روزمره است. فقط کافی ست این آب را در ظرف شیشه ای ریخته و مقداری دارچین به آن اضافه کنید. در این صورت یک نوشیدنی خوش طعم خواهید داشت.

 

مواد مغذی آب برنج

دانه های برنج حاوی ۷۵ الی ۸۰ درصد نشاسته است. آب برنج نیز، آب نشاسته ای است که پس از خیس کردن و یا پخت و پز برنج باقی می ماند. تصور می شود که آب برنج حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برنج است. این ویتامین ها عبارتند از: آمینو اسید، ویتامین B، ویتامین E، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها. به گفته محققان، در سالهای ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی زنان ژاپنی موهایی بلند داشتند که برای حفظ سلامتی موهایشان آنها را با آب برنج شستشو می دادند. معادل مدرن این نمونه در ین نیز یافت می شود، زنان Yao که در روستایی در چین به نام Huangluo زندگی می کنند، موهایی با طول ۶ فوت دارند. علاوه بر اندازه باورنکردنی موهای این زنان، گفته می شوند رنگ موهای زنان Yao برای مدت طولانی تری حفظ شده و دیرتر سفید می شود. زنان Yao اندازه و رنگ مو خود را به شستشوی موها با آب برنج ربط می دهند.  در سال های اخیر وب سایت های مشاوره زیبایی و تولیدکنندگان محصولات زیبایی به این سنت دست یافته اند. در حال حاضر نیز شستشوی موها با آب برنج در حال گسترش است.

 

تحقیقات چه می گوید؟

شستشوی مو با آب برنج یک درمان زیبایی سنتی است که در بسیاری از مناطق آسیا محبوب است. بسیاری از مردم آب برنج را به عنوان درمانی موثر برای زیبایی مو می شناسند. مثال های تاریخی و شواهد بی نظیر نشان می دهد که آب برنج می تواند قدرت، بافت و رشد مو را بهبود بخشد، اما بیشتر شواهد علمی در مورد این درمان بی ‌نتیجه است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید استفاده از آب برنج مورد نیاز است. می توانید شستشوی موها با استفاده از آب برنج آب را در خانه امتحان کنید و از خواص احتمالی آن بهره مند شوید.

 

آب برنج و رشد مو

آب برنج می تواند رشد مو را تحریک کند، تارهای مو را تقویت کند، و سلامت پوست سر را بهبود ببخشد. افزون بر این، آب برنج ریشه های مو را تقویت می کند، در شرایطی که حجم و درخشش بیشتری به آن می بخشد.

 

مو وز وزی ها بخوانند

این محلول برای موهای مجعد و غیرقابل کنترل نیز به خوبی عمل می کند. و با پروتئین های موجود در خود خاصیت ارتجاعی و کشسانی مو را افزایش می دهد. در مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ که در مجله بین المللی علم و لوازم آرایشی منتشر شده، محققان تحقیقات گسترده ای در زمینه تاریخچه انواع مدل های مو و شیوه مراقبت از آن ها در زنان ژاپنی انجام دادند. و متوجه شدند که آن ها هر روز از آب برنج برای شستشوی موهای خود استفاده می کنند. این محلول اسطکاک سطحی مو را کاهش داده و توان کشش آن را بیشتر می کند. برای درمان الکتریسیته و وز شدن مو ابتدا موهای سر خود را با شامپو شسته. سپس به سنبت ۱ به ۳ از این محلول را با آب گرم حمام مخلوط کرده و به عنوان آخرین مرحله شستشوی سر از آن استفاده کنید. این کار را ۱ یا ۲ بار در هفته انجام دهید.

 

چطور آب برنج تهیه کنیم؟

به احتمال زیاد شما برنج را از قبل با نمک زیاد خیس می کنید. در نتیجه امکان دارد آب ناشی از جوشیدن این برنج شور باشد. در این صورت بهتر است دست به کار شده و خودتان آب برنج مخصوص تهیه کنید. 30 گرم برنج را در به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب بجوشانید. در ظرف را بگذارید تا آب آن بخار نشود. برنج را آبکش کنید و آب آن را نگه دارید. می توانید کمی عسل و دارچین به این آب اضافه کرده و میل کنید.آب برنج برای تمام اعضای خانواده مفید است. شما می توانید این نوشیدنی را بعد از ظهر میل کنید.

 

 چطور از آب برنج برای تقویت مو استفاده کنیم؟

این روش درمانی بسیار ساده است و می توانید در خانه آن را انجام دهید، در شرایطی که دیگر نیازی به صرف هزینه های سنیگن برای خرید محصولات گران قیمت وجود ندارد. پس از شستشوی مو با شامپو، با آب برنج پوست سر خود را ماساژ دهید و به سمت انتهای تارهای مو حرکت کنید. زمانی که مو به طور کامل مرطوب شد، اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس سر خود را با آب شستشو دهید.

اگر موهایتان بی جان است/ بهترین غذاها برای تقویت موها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ