سم زدایی بدن با روش‌های تاثیرگذار

mahdie.mohtashami
برای اینکه بدنی سالم داشته باشد و آن را سم زدایی کنید احتیاج به چشمه های آب گرم و کارهای خارق العاده ندارید. در این مقاله همراه ما باشید تا به شما روش‌های کاملا موثر برای سم زدایی بدن را آموزش دهیم.

 راه کارهای باور نکردنی برای سم زدایی بدن

قند کمتری مصرف کنید

سم‌زدایی فصلی روشی مؤثر برای پاک کردن بدن از سموم و افزایش میزان سوخت و ساز بدن و بهبود وضعیت جسمانی است. می‌توانید با کاهش میزان قند مصرفی شروع کنید که شامل عسل، شیره و شیرین‌کننده‌های مصنوعی است. اگر قند مصرفی‌تان زیاد باشد، بدن مجبور به تولید انسولین بیشتر می‌شود و به لوزالمعده فشار وارد می‌شود. در دراز مدت این موضوع موجب خستگی مزمن، دیابت، سرطان‌های پیشرفته و افزایش وزن خواهد شد.

آب بنوشید

متخصصان پیشنهاد می‌کنند که در ابتدای روز آب نصف یک عدد لیمو ترش را به همراه یک لیوان آب بنوشید. لیمو موجب آب‌رسانی به بدن و عملکرد بهتر سیستم گوارشی می‌شود و به دفع بیشتر مواد زائد از بدن کمک می‌کند. بهتر است با فواید نوشیدن آب بیشتر آشنا شوید.

تحرک داشته باشید

ورزش روزانه و منظم باعث گردش بهتر خون در بدن و سیستم لنفاوی می‌شود که به هضم بهتر غذاها، کاهش استرس، روان بودن مفاصل و تقویت جسمانی کمک می‌کند. این یک حقیقت ثابت شده است که افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، سموم کمتری در بدن‌شان وجود دارد. با فواید ورزش نیز بیشتر آشنا شوید.

چای فراوان بنوشید

به گفته‌ی اشلی کر (Ashley Karr) محقق روان‌شناس و مربی سلامت، چای سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و مخصوصا اگر گیاهی باشد موجب جذب بیشتر آب در بدن و احساس سیری می‌شود و نهایتا مانع از پرخوری و خوردن خوراکی‌های نامناسب می‌شود.

به یاد داشته باشید که کافئین موجود در چای، از کافئین موجود در قهوه سبک‌تر است و نوشیدن چای احساس خوبی به شما می‌دهد.

محصولات ارگانیک مصرف کنید

چاد سارنو (Chad Sarno) محقق و رئیس یک مجموعه مواد غذایی پیشنهاد می‌دهد که در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. او می‌گوید: «میوه‌ها و سبزیجات مختلف باید بخش اصلی رژیم غذایی شما باشند. انواع غلات، لوبیا، حبوبات، انواع آجیل و دانه‌های خوراکی نیز باید در رژیم غذایی‌تان گنجانده شوند.»

همچنین مصرف غذاهای طبیعی به جای غذاهای فرآوری‌شده، نیازهای جسمانی شما را برطرف می‌سازد. برای مثال سبزیجات سرشار از ریزمغذی‌ها و مواد کم‌کالری و مفیدی هستند که می‌توانید آنها را به مقدار زیاد مصرف کنید.

 آلودگی‌ها را پاکسازی کنید

فراموش نکنید که آلاینده‌ها و مواد حساسیت‌زا در اطراف شما و در هوایی که تنفس می‌کنید وجود دارند و می‌توانند منجر به بروز علائم حساسیت مانند قرمزی چشم یا پف‌ کردن چشم‌ها شوند. دکتر تراویس استورک (Dr. Travis Stork) توصیه می‌کند که مجاری تنفسی را به وسیله‌ی یک ظرف مخصوص که آب را داخل بینی می‌ریزد تمیز کنید. این کار باعث می‌شود اثرات جانبی آلودگی هوا از بین برود و تنفس راحت‌تر صورت بگیرد. اگر این کار را به طور منظم قبل از خواب انجام دهید، خواب راحت‌تری نیز خواهید داشت.

 عرق کنید

فوربس رایلی (Forbes Riley) خالق محصول ورزشی اسپین جیم (SpinGym) یکی از طرفداران بزرگ سم‌زدایی است، در دوران بارداری در سن ۴۲ سالگی با وجود اینکه دوقلو باردار بود، با استفاده‌ی منظم از سونا از افزایش وزن خود جلوگیری نمود. به گفته‌ی او هیچ چیزی به اندازه‌ی عرق کردن در سونا به سم‌زدایی بدن کمک نمی‌کند.

سلول‌های مرده‌ی پوست را جدا کنید

لیف زدن پوست و ماساژ دادن آن با روغن باعث دفع سموم از سطح پوست و جوان‌سازی آن می‌شود.

نوشیدنی های سم زدای بدن – الودکتر – شهرخبر

ساده ترین روش های سم زدایی بدن! – الودکتر – شهرخبر

سم زدایی بدن با نوشیدن آب – الودکتر – شهرخبر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ