طرز تهیه ماسک آب برنج

mahdie.mohtashami
داشتن پوستی سالم آرزو هر انسانی است، پوستی سالم آرزوی هر زن و مردی می‌باشد. در این مقاله طرز تهیه ماسک آب برنج را به شما آموزش می‌دهیم.

ماسک برنج و جوانسازی پوست 

غذاهایی سرشار از ویتامین برای جوانسازی پوست بسیار مهم است. آب برنج جز آن دسته از مواد است که برای جوانسازی پوست بسیار مهم و قابل اهمیت است.آب برنج برای سلامت پوست از قدین استفاده می‌شده است. از زمان های قدیم آب برنج برای زیباتر شدن پوست استفاده می‌شده است. 

       

فواید برنج و آب برنج برای پوست

برنج سرشار از ویتامین B است که باعث تحریک رشد و بهبود سلول می‌شود. همچنین  روند پیری سلول را کند می‌کند. به منظور جلوگیری از پیری زودرس و برای حفظ شکل کامل پوست، زنان ژاپنی ماسک برنج برای صورت استفاده می‌کنند.
عصاره برنج تولید کلاژن را افزایش داده و در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست مؤثر می‌باشد.
ساختار شیمیایی برنج در بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست و کاهش سلول‌های مرده آن کمک می‌کند.
برنج حاوی مواد آریزانول است. آریزانول مانع از پیری پوست شده و اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب می‌کند. آریزانول گردش خون را بهبود بخشیده، ترشحات پوستی را افزایش داده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.
برنج حاوی ویتامین E است که پوست را تغذیه می‌کند و باعث می‌شود شما جوانتر به نظر برسید.
اسید فرولیک موجود در برنج، به عنوان یک آنتی اکسیدان، مانند محافظ پوست در برابر رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند.

ماسک آب برنج برای جوانی و ضد پیری پوست

مواد لازم:
پودر برنج
سفیده تخم مرغ
گلیسیرین
2 قاشق غذا خوری پودر برنج و 1 عدد سفیده تخم مرغ و 5 قطره گلیسیرن را با هم مخلوط کرده و ماسک را تهیه کنید. لایه‌ی نازکی از ماسک را روی پوست بمالید و تا زمانی که ماسک روی پوستتان خشک نشده آن را نشویید.

بعد از اینکه ماسک کاملا خشک شد صورت را با آب سرد بشویید.  

ماسک ضد چروک طبیعی آب برنج

مواد لازم:
پودر برنج 2 قاشق غذاخوری
گیلاس  3 عدد
سیب خرد شده 1/3 سیب کامل
پرتقال ورقه شده چند تکه
ماست سرد  2 قاشق غذاخوری
مواد را با هم مخلوط کنید به طوری که ماسکی یک دست به دست آید. ماسک  به مدت 30 دقیقه روی پوست صورت بماند و سپس با آب سرد بشویید و با چند قطعه یخ صورت را به مدت چند ثانیه ماساژ دهید. 

با روش های گوناگونی می توانید از آب برنج برای پوست خود استفاده کنید. می توانید آن را به شکل های مختلفی مانند بخور، تونر و یا به شکل اسپری بر پوست خود به کار برید. بهتر است آب برنج را شب هنگام یا صبح ها بر پوست صورت خود اسپری نمایید. شما حتی می توانید از برنج و آب آن به شکل ماسک نیز استفاده نمایید.
قرن ها است که زنان ژاپنی از مزایای برنج نهایت استفاده را برده اند. راز زیباییِ آن ها اما ریشه در هدیه ی گرانبهای طبیعت به آن ها دارد.

برنج منبع عظیم اسید لینولئیک و اسکوآلن و همچنین آنتی اکسیدانی قوی است که محرک تولید کلاژن در بدن است. برنج روند به وجود آمدن چین و چروک بدن را کند می کند. اسکوآلن هم از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند.

علاوه بر این موارد، برنج سرشار از ویتامین ای و «گاما اوریزانول» است. گاما اوریزانول به دلیل مراقبت از قلب و کاهش سطح کلسترول خون شناخته می شود.

متاسفانه به غیر از ژاپنی ها، خیلی ها در مورد خواص شگفت آور برنج اطلاعی ندارد. وقتی که از جوان سازی پوست حرف می زنیم، نمی توان به برنج اشاره نکرد، چرا که معجزه می کند. در ادامه قصد داریم یک ماسک برنج را به شما آموزش دهیم که طرز تهیه آن ساده است. این ماسک می تواند عمق چروک هایتان را کمتر کند تا جوان تر به نظر برسید.

 طرز تهیه ماسک برنج :

  مواد مورد نیاز:
سه قاشق غذاخوری برنج

یک قاشق غذاخوری شیر

یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

برنج را در آب جوشانده و آن را آب بکشید. حواستان باشد که آب برنج دور نریزید، بنابراین بهتر است آن را در ظرفی نگه دارید. یک قاشق غذاخوری شیرِ جوشانده شده در برنج ریخته و آن ها را خوب هم بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

فراموش نکنید که این ماسک را باید بر روی پوست تمیز و خشک قرار دهید. پس از اینکه ماسک را روی صورتتان گذاشتید، اجازه دهید تا زمانی که ماسک خشک شد بر روی صورتتان باقی بماند. سپس صورت خود را پاک کرده و با همان آبی که برنج را در آن جوشاندید، بشویید.
آبِ برنج خواص آنتی اکسیدان قوی دارد که می تواند پوست را مرطوب و گردش خون را در آن محل تحریک کند. آب برنج همچنین می تواند لکه های پوستیِ ناشی از سالخوردگی یا اشعه فرابنفش را از بین ببرد و التهاب را نیز کم کند. پوست با کمک آب برنج سالم و مرطوب می شود. شما حتی می توانید از آن برای حفاظت در برابر نور خورشید استفاده کنید.

برای اینکه نتیجه بگیرید کافی است این کار را حداقل هفته ای یک مرتبه انجام دهید تا آثار آن را مشاهده کنید. شما از کیفیت پوست صورت خود شگفت زده خواهید شد، چرا که 10 سال جوان تر خواهید شد.

خواص باورنکردنی آب برنج

1.استفاده به عنوان تونر پوست:‌ یک تکه پنبه را در آب برنج خیس کرده، از آن برای پاک کردن پوست استفاده کنید. آب برنج هرگونه ناخالصی را از پوست شما می‌زداید و باعث شاداب و نرمی پوست می‌شود.

2.از آب برنج می توانید طبق دستورات بالا انواع ماسک صورت تهیه کنید.

3.شست‌وشوی صورت:‌ آب اضافه برنج را درون بطری ریخته و با نگهداری آن هر زمان که قصد دارید صورتتان را بشوئید از آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

4.پر کردن گودی‌های ریز و منافذ کوچک پوست: تکه‌ای پنبه را به آب برنج آغشته کنید و روی پوستتان بگذارید. آب برنج منافذ آن را می‌بندد و باعث کوچک‌تر به نظر آمدن آن‌ها می‌شود.

5.رفع آکنه‌های روی پوست: مقداری آب برنج روی جوش‌های پوستی بریزد و مدتی صبر کنید. تکرار این کار طی چند روز به رفع آکنه و جوش‌های روی پوست کمک شایانی می‌کند.

6.ماسکی برای سلامت مو: آب برنج را روی پوست سرتان بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، موهای سرتان را با نرم‌کننده یا شامپوی ملایم شست‌وشو بدهید. با این کار بدون خرید محصولات گران‌قیمت، موهایی درخشان و براق خواهید داشت.

خواص جادویی آب برنج – الودکتر – شهرخبر

معجزه آب برنج در پوست و مو – الودکتر – شهرخبر

الو دکتر ، آب برنج چه فوایدی برای پوست و مو دارد ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ