درمان یبوست در کوتاه ترین زمان با ملین های طبیعی

faateme1366
یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است که افراد زیادی با آن درگیر هستند. اینکه علت یبوست چیست می تواند درمان یبوست را تا حد زیادی آسان کند. اما می توانید به راحتی، بدون دارو و در کوتاه ترین زمان، یبوست را درمان کنید. ما در این مطلب ملین های طبیعی برای درمان یبوست در کوتاه ترین زمان را به شما معرفی می کنیم.

یک درمان قطعی و قدیمی یبوست

به گزارش سایت الودکتر، شاید یکی از قدیمی‌ترین درمان‌ یبوست آلو یا آب آلو باشد. این میوه به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌کند به این دلیل که حاوی مقادیر فراوانی فیبر است، و سوربیتول نیز دارد. سوربیتول مدفوع را نرم می‌کند زیرا یک کربوهیدرات طبیعی است که به راحتی جذب نمی‌شود، و به این ترتیب مقدار زیادی آب در هنگام عبور از روده جذب می‌کند و بر حجم مدفوع می‌افزاید. با این حال مراقب باشید، مصرف بیش از حد سوربیتول می‌تواند گاز ایجاد کند و مدفوع را بیش از اندازه نرم کند. صبح یک لیوان آب آلو و شب هم یک لیوان دیگر بنوشید تا یبوست‌تان از بین برود. آب آلو باید در عرض چند ساعت تاثیر خود را بگذارد، پس مهم است که قبل از خوردن یک لیوان دیگر، اجازه بدهید لیوان اول از روده‌های‌تان عبور کند؛ در غیر این صورت در معرض خطر اسهال قرار خواهید گرفت. همچنین می‌توانید به جای نوشیدن آب آلو چند آلو بخورید، اگر دوست دارید.

 

کشمش، درمان یبوست

کشمش منبع فیبر است همچنین دارای اسید تارتاریک یا همان جوش شیرین است که خود اثر روان کنندگی دارد. در مطالعات انجام شده پزشکان به این نتیجه رسیده اند، افرادی که روزانه ۱۲۷٫۵۷ گرم کشمش (یک مشت) می خورند، غذای هضم شده ی آن ها از مسیر گوارشی در نصف زمان نسبت به زمانی که شما کشمش مصرف نمی کنید، طول می کشد.

 

روغن کاری لازم دارید

روغن زیتون خالص، چیزی بیش از یک چربی سالم و خوشمزه است. این ماده‌ی خوراکی همچنین می‌تواند کمک کند یبوست‌تان از بین برود. زمانی که بافت و قوام روغن زیتون را در نظر بگیرید، این موضوع تعجب‌آور به نظر نمی‌رسد. این روغن عملا نمونه‌ی بارزی از درمان‌های خانگی یبوست است. روغن زیتون دستگاه گوارش‌تان را تحریک می‌کند، و به این ترتیب کمک می‌کند تا چیزها در روده‌ی بزرگ‌تان حرکت کنند. مصرف منظم روغن زیتون از بروز مجدد یبوست جلوگیری می‌کند. مدت هاست که از روغن کرچک برای درمان خانگی یبوست استفاده می کنند. یکی از مصارف اولیه ی روغن کرچک روان ساز بودن آن است بطوریکه در صورت استفاده یک الی دو قاشق چایخوری روغن کرچک به هنگام معده ی خالی نتیجه آن را پس از حدود ۸ ساعت خواهید دید. روغن کرچک بدلیل وجود نوعی ترکیب که در صورت استفاده شکسته می شود، بی نظیر بوده بطوریکه همان ترکیبات موجب تحریک شدن روده بزرگ و کوچک می شود.

 

درمان یبوست، به آسانی آب خوردن

فیبر برای عبور از دستگاه گوارش و تشکیل مدفوع به آب نیاز دارد. فیبر را کم‌کم به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن‌ به آن عادت کند. اگر به مصرف بالای فیبر عادت ندارید، حتما آن را با مقدار زیاد آب مصرف کنید تا جذب و عبور آن از دستگاه گوارش آسان شود، به خصوص اگر تصمیم دارید از مکمل‌های فیبر استفاده کنید. مصرف زیاد فیبر بدون نوشیدن آب کافی یبوست و درد شکمی را بدتر کند! اگر تصمیم گرفتید فیبر بیشتری مصرف کنید، هر دو ساعت یک بار ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌لیتر یا یک تا دو فنجان آب بنوشید. در طول روز نیز مصرف آب را افزایش دهید چرا که درمان قطعی یبوست است.

 

لیمو شما را شگفت زده می کند

اسید سیتریک موجود در آب لیمو نقش یک محرک را برای سیستم گوارشی شما ایفا کرده و می تواند برای دفع سموم از بدن بسیار مفید باشد. با اضافه کردن مقداری آب لیمو به یک لیوان آب هر روز صبح، یا اضافه کردن لیمو به چای، موجب ترش مزه شدن آب و شادابی بیشتر شده که نه تنها به عنوان درمان طبیعی برای یبوست محسوب می شود بلکه موجب افزایش نوشیدن بیشتر آب در طول روز گردیده و در طولانی مدت دستگاه گوارش شما بهتر می شود.

 

خوشمزه و ضدیبوست

انجیر ( تازه و خشک) سرشار از فیبر است. هم‌چنین این میوه‌ی محبوب و خوشمزه درست مانند یک ملین طبیعی عمل می‌کند. آدم‌های مبتلا به یبوست مزمن می‌توانند انجیر را به رژیم غذایی روزانه‌شان اضافه کنند. به علاوه، برای درمان یبوست می‌توانید هم از انجیر خشک و هم‌ از انجیر تازه استفاده کنید. اگر در خانه‌تان انجیر تازه دارید، باید آن را بهه همراه پوست و به صورت کامل مصرف نمایید، زیرا پوست انجیر نیز مملو از کلسیم و فیبر است.

معجون هایی برای درمان یبوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ