خواص بی شمار سرکه سیب برای پوست و مو

faateme1366
اگر به دنبال یک محلول همه کاره برای زیبایی پوست و مو می گردید سرکه سیب بخرید. سرکه سیب خواص بی شماری برای پوست و مو دارد و علاوه بر زیبایی، باعث درمان مشکلات پوست و مو می شود.

پوستی مثل مرمر با سرکه سیب

به گزارش سایت الودکتر، با توجه به وجود انواع مواد مغذی در سرکه سیب (مانند ویتامین C، A، B۱، B۶، پتاسیم و آهن)، مصرف این سرکه می‌تواند به بهبودی علائم پسوریازیس کمک کند. درواقع، نوشیدن سرکه سیب رقیق‌شده می‌تواند در تقویت سلامتی و نرمی پوست بعضی از افراد مبتلا به پسوریازیس موثر باشد. برای این کار باید روزانه یک قاشق غذاخوری از سرکه را درون ۲۴۰ میلی‌لیتر آب بریزید و بنوشید.

درمان خارش و اگزما

یک فنجان سرکه سیب را داخل وان حمام بریزید تا خاصیت ضدالتهابی آن خارش پوست را که به دلیل اگزما و پسوریازیس ایجاد شده اند بهبود بخشد. اگر از پچ‌های پوستی ناشی از پسوریازیس رنج می‌برید، ‌سرکه سیب می‌تواند به کاهش التهاب و مشکلات شما کمک کند. بعضی از متخصصان پوست به مراجعه‌کنندگان خودشان، استفاده از سرکه سیب را به‌عنوان تونر توصیه می‌کنند. شما می‌توانید سرکه سیب را مستقیما روی لکه‌های خشک روی پوست بریزید و از پنبه یا اسفنج نرم برای این کار کمک بگیرید. اگر پوست دست‌ها یا پاهای شما به‌مقدار زیادی دچار مشکل شده است،‌ می‌توانید آن‌ها را درون ظرف‌های بزرگ پُر از سرکه سیب فرو ببرید.

لایه بردار ارزان و طبیعی

سرکه سطح PH را متعادل می سازد و برای پوست های چرب نقش انقباضی دارد. ترکیب نصف سرکه و نصف آب را قبل از مرطوب کننده روزانه به عنوان شاداب کننده پوست استفاده کنید. سرکه سیب همچنین به دلیل داشتن آلفا هیدروکسی اسیدها پوست را لایه برداری می کند. برای تهیه این ماسک ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب و ۱ قاشق چایخوری خاک بنتونیت را در هم مخلوط کنید. سرکه پوست را لایه برداری کرده و PH را تنظیم می کند. خاک بنتونیت نیز ناخالصی ها را از منافذ پوست می گیرد.

ضدالتهاب طبیعی می خواهید؟

با استفاده از لیفی که در داخل محلول ( یک فنجان سرکه و ۴ فنجان آب ) کرده اید از تاول جلوگیری کنید. این ترکیب به دلیل خاصیت ضدالتهابی پوست را از تورم، قرمزی و سوختگی ها محافظت می کند.

سرکه، تسکین درد ناشی از زونا

استعمال بیرونی سرکه سیب، جریان خون را در پوست تقویت می‌کند، می‌تواند از فعالیت باکتری‌ها جلوگیری کند و سطح pH را هم تنظیم کند. همه این ویژگی‌ها در کنار هم، سرکه سیب را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تسکین التهاب‌های پوستی در بیماری‌هایی مانند زونا تبدیل می‌کند. شما می‌توانید یک فنجان سرکه سیب را در وان حمام بریزید و ۱۰ دقیقه درون آن دراز بکشید.

با سرکه گیسو کمند شوید

سرکه سیب، ‌موهای شما را نرم‌تر و درخشنده‌تر می‌کند، چون ذرات باقی‌مانده از شامپوها را به‌خوبی از تارهای مو جدا می‌سازد. شما می‌توانید یک‌دوم تا یک فنجان از سرکه سیب را با توجه به اندازه موهای‌تان برای این کار انتخاب کنید و بعد روی موها بریزید. در این حالت باید از انگشتان دست برای ماساژ موها کمک بگیرید و بعد کلاه مخصوص را به مدت ۱۰ دقیقه روی سرتان بگذارید. پس از این مدت، موها را آب‌کشی کنید و با شامپو بشویید.

شوره را با سرکه درمان کنید

سرکه سیب خاصیت ضد قارچ دارد بنابراین می تواند شوره های سر را برطرف کند. خودتان شامپوی پاک کننده سر را با ترکیب آب و سرکه در داخل یک آب پاش بسازید. البته تحریک فولیکول‌های مو برای رشد موهای سالم‌تر را هم باید در نظر گرفت. سرکه سیب حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسیل است که عمل لایه‌برداری را برای لایه‌های بالایی پوست انجام می‌دهد و لایه‌های زیرین پوست را هم نرم می‌کند. البته اگر پوست سر دچار شکستگی یا خون‌ریزی باشد، اصلا نباید از سرکه سیب برای این ناحیه از بدن استفاده کنید.

خداحافظی با جوش ها، با سرکه سیب

قبل از این‌که شب‌ها به رخت خواب بروید، مقداری سرکه سیب خام به جوش‌های روی صورت‌تان بزنید. این ترفند واقعا موثر است و سرعت التیام‌بخش زیادی دارد. اسید مالیک موجود در سرکه سیب،‌ خصلت ضدباکتریایی به آن می‌دهد و اسیدهای آمینه‌ای که دارد هم تعادل آب مورد نیاز در پوست را حفظ می‌کند و درنتیجه التهاب را تسکین می‌بخشد.

چه کسانی سرکه سیب نخورند؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ