مصرف این ماده در بارداری سبب بیش فعالی کودک می شود!

sahar.d
کودکی که بیش فعال است، رفتارهای پرتحرک، بی‌توجه و ناگهانی بیش از سایر کودکان است. بررسی عوامل موثر بر بیش فعالی در پیشگیری از آن بسیار موثر است. در این مطلب شما را با تاثیر مصرف کندر در بارداری بر بیش فعالی کودک آشنا می کنیم.

در طب سنتی یکی از خواصی که برای کندر بیان شده است، تقویت حافظه و افزایش ضریب هوشی افراد است و همین امر سبب می شود بسیاری از خانم های باردار برای افزایش هوش فرزندشان در این دوران کندر مصرف کنند. کندر علاوه بر تقویت حافظه و افزایش هوش، خواص فراوانی برای سلامتی دارد. اما مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری بر جنین تاثیر داشته و سبب بیش فعالی کودک می شود. در این مطلب شما را با خواص کندر و تاثیر آن بر بیش فعالی کودک آشنا می کنیم.

خواص کندر

کندر خواص بسیاری برای سلامت انسان دارد که در ادامه مهمترین آن ها را بیان می کنیم.

تقویت حافظه

یکی از مهمترین و اصلی ترین خواص کندر تقویت حافظه و استفاده از آن برای درمان فراموشی در طب سنتی است. مصرف کندر ضعف حاظه را از بین میبرد.

درمان اسهال و استفراغ

یکی از خواص کندر درمان اسهال است. به این منظور مقداری کندر را با آب سرد بخورید. همچنین استفاده از کندر باعث قطع استفراغ میگردد.

کاهش اختلالات قاعدگی

یکی از خواص درمانی بی نظیر این صمغ گیاهی کاهش و درمان خونریزیهای شدیدی است که در دوران قاعدگی بارها برای زنان و دختران جوان اتفاق می افتد، برای این منظور کافی است مقداری از کندر را هر روز مانند آدامس جویده و میل نمایید.

استحکام لثه و رفع بوی بد دهان

جویدن کندر مانند آدامس در استحکام لثه بسیار موثر است، همچنین یکی از راههای درمان بوی بد دهان جویدن کندر است.

تسکین اعصاب و کاهش تپش قلب

یکی دیگر از خواص کندر که بسیار مورد توجه قرار گرفته، استفاده از روغن این گیاه برای تسکین اعصاب و کاهش تپش قلب است. به این منظور مقدار یک نخود از این صمغ را داخل روغن کنجد ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید حل شود. سپس از این روغن برای ماساژ ستون فقرات استفاده کنید. ماساژ ستون فقرات با روغن کنجدی که در آن کندر حل شده است، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، باعث بهبود تپش قلب و آرامش فرد میگردد.

مصرف کندر در بارداری

در 3 ماه دوم بارداری چون هر دارویی که مصرف کنید روی جنین اثر چشم گیری می گذارد. به همین دلیل مصرف کندر در این دوره توصیه نمی شود. 
بهترین زمان برای مصرف کندر در بارداری، در ماه سوم باداری است. در این دوره به مدت 2 هفته روزانه به اندازه 1 نخود کندر بجوید. مصرف بیش از این مقدار و این دوره زملنی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و مصرف بیش از حد این ماده سبب بیش فعالی کودک خواهد شد.

به هیچ عنوان در 2 ماه اول بارداری کندر مصرف نکنید.

توصیه متخصصان طب سنتی برای افزایش هوش جنین

 اگر مادران باردار می خواهند بچه ای خوش اخلاق و آرام و با بهره هوشی بالا داشته باشند ما توصیه می کنیم از میوه «به» برای این منظور استفاده کنند که علاوه بر نکاتی که گفتم مقوی قلب نیز است و هیچ عارضه جانبی دیگری نه برای مادر ونه برای جنین در پی ندارد. و اینکه صرف اینکه دیگران چه گفته اند و مصرف چه ماده ای باعث باهوش شدن بچه می شود به حرف آن ها تکیه نکنند.

الو دکتر ، نشانه های بیش فعالی

الو دکتر ، آیا کندر، هوش نوزاد را زیاد می کند؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ