نکات بسیار مهم برای روشن کردن مو در خانه

faateme1366
گاهی زمانی برای رفتن به آرایشگاه ندارید. یا حتی دوست دارید که خودتان برای موهایتان خلاقیتی به خرج دهید. در وهله اول ما این را پیشنهاد نمی کنیم که خودتان موهایتان را روشن کنید، چرا که امکان سوزاندن مو وجود دارد. ولی اگر دوست دارید این کار را امتحان کنید، با ما همراه باشید

اول لازم است پایه های رتگ مو را بشناسید

رنگ‌ها در ۱۰ پایه هستند؛ پایه رنگ را عمق رنگ نیز می‌گویند و تن سایه‌ای است که روی مو می‌افتد؛ در واقع همان روشنی و تیرگی رنگ است که به ترتیب عبارتند از:

 

1- مشکی،تیره‌ترین رنگ

۲قهوه‌ای تیره

۳قهوه‌ای متوسط

۴قهوه‌ای روشن

۵قهوه‌ای خیلی روشن

۶بلوند تیره

۷بلوند متوسط

۸بلوند روشن

۹بلوند خیلی روشن

۱۰بلوند خیلی خیلی روشن یا پلاتینه

 

مثلا N6 و A6 هر دو یک پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره خاکستری است.یادتان باشد عددهایی که در کنار رنگ نوشته ‌می‌شود به این صورت خوانده می‌شود که اسم شماره رنگ؛ سمت راست ممیزاست و درجه یا همان پایه رنگ؛ سمت چپ ممیز.

 

انواع پودر دکلره را بشناسید

چنانچه بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از چهار درجه روشن ترکنیم ابتدا باید موها را دکلره کرده و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده نمایید.برای دکلره کردن به پودر دکلره و اکسیدان ۳ یا ۱۲% نیاز داریم ؛ما دو نوع پودر دکلره داریم :آبی و سفید ؛آبی نوع قوی از پودر دکلره هاست و سفید نوع ضعیف آن ؛سعی کنید از مارکهای معتبر و قابل اطمینان استفاده کنید تا موها آسیب کمتری ببینند .پایه ی دکلره از ۱ تا۱۰است که بنا بر مقاومت مو و مدت زمانی که روی مو می ماند و به اصطلاح رنگ باز می کنند که

 

به ترتیب :۱-مشکی ۲-قرمز ۳-قرمز نارنجی ۴-نارنجی قرمز ۵-نارنجی زرد ۶-زرد نارنجی ۷-زرد ۸-زرد  روشن ۹-زرد خیلی روشن ۱۰-۱۱-۱۲ پلاتینه یا سفید است.

 

دقت کنید که پایه پلاتینه برابر است با سوختن و دمیج شدن کامل موها بنابراین آخرین درجه ی دکلره را همان پایه ۹ بدانید .مدت زمانی که مواد باید روی مو بماند روی سری متغیر و متفاوت است درواقع بستگی به مقاومت هر مویی دارد بنابراین برای اینکه به پایه ی دلخواه برسید باید کاملا حواس جمع باشید و مدام مقاوت موها را چک کنید تا مبادا آنها بسوزند.

 

اگر قبل از روشن کردن مو چندین بار مو را رنگ کرده اید

برای روشن کردن مو در این مرحله اول باید از رنگ بر مو کمک گرفت.

محلول رنگ بر مو را با توجه به توضیحات محصول تهیه می کنید. این کار سخت نیست و معمولا با ترکیب دو مایع با یکدیگر انجام می شود.

باید این محلول را روی موهایتان بزنید و بگذارید تا ۲۰ دقیقه بماند.

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، موهایتان را بشویید، باید این کار را سریع انجام دهید و از شامپو نیز برای شستن استفاده کنید چرا که اکسیژنی که در فضا است به مرور زمان روی این محلول تاثیر می گذارد و عملکرد آن را برعکس می کند. حداقل دو بار موهایتان را با شامپو بشویید و سپس نرم کننده بزنید. حالا دیگر رنگ های مصنوعی روی موهایتان را پاک کرده اید.

بهتر است چند روز صبر کنید و بعد عملیات مربوط به بلوند کردن مو را انجام دهید، با این کار به موهایتان فرصت می دهید تا کمی ترمیم شود و آسیب دیدگی مو به حداقل می رسد.

 

اگر موهایتان از قبل رنگی ندارد

در صورتی که شخصی موهای نازک رنگ‌نشده داشته باشد و بخواهد موی خود را 3 درجه روشن کند با استفاده از اکسیدان شماره 2 یا همان 9 درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه می‌تواند مو را 3 درجه روشن کند هرچه مو ضخیم‌تر و تیره‌تر باشد، باید از اکسیدان درصد بالایی استفاده شود.

 

اکسیدان شماره یک یا 6 درصد برای موهایی که می‌خواهند تنها یک درجه روشن شود، پیشنهاد می‌شود و اکسیدان 12 درصدی برای روشن کردن 4 تا 5 درجه مو کاربرد دارد. باید توجه داشت که رنگ و اکسیدان به تنهایی هیچ تاثیری روی مو ندارند و باید از ترکیب هر دو استفاده کرد.

 

موهایی که سفیدی آنها بیش از 50 درصد است، رنگ موهای شماره 00 پیشنهاد می‌شود.

 

نکات بسیار مهم درباره واریاسیون ها

۱واریاسیون سبز ، رنگ قرمز را خنثی می‌کند و بالعکس. پس هیچ​گاه واریاسیون سبز با رنگ قرمز یا بالعکس ترکیب نمی‌شوند.

۲واریاسیون زرد برای اینکه به مو ، تن طلایی بدهد با همه رنگ‌ها و رنگ‌ساژها ترکیب می‌شود.

۳واریاسیون نقره‌ای ، ضد زردی است و زردی مو را از بین برده و موها را براق می‌کند.

۴واریاسیون آبی ضد نارنجی بوده و رنگ نارنجی را خنثی می‌کند.

 

 

تمام قوانین مهم برای ترکیب واریاسیون‌ها

۱۹۹/۰یا E12 ، واریاسیون‌های بنفش هستند که با رنگ مو‌های A و C و رنگ‌های قرمز مخلوط می‌شوند.

۲۱۰/۰یا E14، واریاسیون‌های آبی هستند که با رنگ مو‌های گروه N مخلوط می‌شوند.

۳۸۸/۰یا E15، واریاسیون‌های قرمز هستند که با تمام رنگ موها مخلوط می‌شوند. فقط با گروه‌های M ، C , A ترکیب نمی‌شوند.

۴۳۳/۰یا E17 ، واریاسیون‌های سبز هستند که با سری رنگ مو‌های A، C و M ترکیب می‌شوند.

خواص باورنکردنی آب برنج برای مو!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ