برترین روش های پاکسازی معده

faateme1366
هر فردی در طول زندگی خویش به فکر پاکسازی اندام مختلف بدنش می افتد که در صدر این ها کبد قرار دارد. ولی در این مطلب برای شما از پاکسازی معده صحبت کرده ایم و همچنین از راه های تقویت معده نیز صحبت کرده ایم.

قی یا استفراغ کردن

ــ استفراغ  یک روش درمانی است که در لفظ با طب سنتی متفاوت است چرا که بسیاری از افراد استفراغ را به‌معنی خارج کردن محتوای معده می‌دانند و این در حالی است که طب سنتی عرق کردن, ترشحات شیر, ادرار, منی, اشک, ادرار بول و … را استفراغ می‌داند.

قی یا خارج کردن محتویات معده از راه‌های پاکسازی بدن دستگاه فوقانی گوارش محسوب می‌شود.

قی پاک‌کننده معده بوده و اشتها را افزایش می‌دهد.

 

جادوی رب انار برای پاکسازی معده

مصرف رب انار و رب سیب به تقویت و پاکسازی معده از مواد زائد کمک می‌کند

وجود تلخی دهان یا احساس تهوع از دیدگاه طب سنتی به دلیل وجود صفرای متعفن در معده است. صفرای عفن موجب بی‌اشتهایی و حالت به جوشش آمدن معده می‌شود.

مصرف شربت انار یا رب انار در رفع علامت صفرای عفن موثر است به این ترتیب که بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای‌خوری رب انار ترش و شیرین مصرف کنند.

تهیه شربتی از رب انار و آب‌غوره همراه با عسل می‌تواند موثر باشد به این ترتیب که رب انار را با آب‌غوره و عسل مخلوط می‌کند و روی حرارت ملایم قرار داده تا به قوام درآید. از این مایه شربت چند با در طول روز با آب رقیق کنند, مصرف کنند.

 

پاکسازی معده و رفع بوی بد دهان!

معمولا کسانی که بلغم عفن در معده شان وجود دارد دچار بوی بد دهان هستند که با خوردن غذا نیز بوی بد دهانشان برطرف نمی شود که این یک علامت مهم برای وجود بلغم عفن در معده است.

مصرف روزانه آب و عسل همراه با کمی لیمو ترش می تواند مفید باشد. از ماءالعسل یا آب و عسل افراد می توانند چندین بار در طول روز مصرف کنند البته بهتر است که این نوشیدنی گرم مصرف شود تا معده از آن سود ببرد.

 

ادویه ای برای کاهش درد معده

طب سنتی برای درمان و تسکین دردهای معده مصرف دارچین را توصیه می‌کند چراکه این گیاه‌درمانی برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است.

افرادی که دچار سوءهاضمه و درد معده می‌شوند بهتر است مصرف قهوه، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌شده و نوشابه‌های گازدار را کمتر کنند. قهوه، چای و نوشیدنی‌های گازدار اسید معده را افزایش می‌دهند و باعث بازگشت اسید از معده به مری هم می‌شوند.

 

اگر سوزش معده دارید

سرکه سیب برای مقابله با سوزش یا ریفلاکس معده (برگشتن اسید از معده به مری) بسیار موثر است. سرکه سیب حاوی خواص ضدباکتریایی است و اجازه نمی‌دهد میکروب‌ها در روده تجمع کنند. این سرکه برای کاهش گاز و نفخ معده و هضم غذا موثر عمل می‌کند. باید بدانید سرکه سیب یک ضدعفونی‌کننده طبیعی و قوی است که بدن را از شر سموم انباشته ‌شده خلاص و به حفظ تعادل اسیدی ـ بازی بدن کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم مقدار کمی سرکه سیب را با نصف فنجان آب مخلوط کنید تا حالت اسیدی آن کمتر شود و قبل از غذا بنوشید.

 

با خاکشیر پاکسازی کنید

مصرف یک قاشق غذاخوری خاکشیر همراه با آبجوش و نبات صبح ناشتا از راه‌های دیگر برای پاکسازی معده است حتی می‌توانند از خاکشیر و آبجوش و نبات یک بار دیگر در بعد از ظهر یا یک ساعت قبل از ناهار تکرار کنند که این کار به پاکسازی بهتر معده کمک می‌کند.

 

اگر اسید معده تان بالا می زند

آب سیب زمینی یک تنظیم کننده ی طبیعی pH است. در نتیجه می توانید از آن در مواردی که اسید معده افزایش پیدا می کند استفاده کنید تا حالت اسیدیته ی آن را کنترل کند. بهترین زمان نوشیدن آب سیب زمینی صبح ها و به صورت ناشتا می باشد. برای این کار کافی است سیب زمینی را به خوبی شسته و پوست بگیرید. آن را میکس کنید. آب سیب زمینی را گرفته و با یک قاشق روغن زیتون بکر مخلوط کرده و میل کنید. آب سیب زمینی باید نیم ساعت قبل از هر ماده ی غذایی خورده شود. این درمان طبیعی می تواند به حفظ تعادل معده کمک کند و عوامل بیماری زا را از بین برده و pH معده را تنظیم کند.

 

راهی برای تقویت معده ضعیف

از راه‌های تقویت معده می‌توان به نسخه یک قاشق مرباخوری بارهنگ+ یک قاشق مرباخوری نعنا خشک+ یک لیوان آب+ نصف لیوان گلاب اشاره کرد که بهتر است این مواد یاد شده را در یک قوری ریخته در آن بسته و ده دقیقه بجوشد و بدون اینکه این جوشانده را صاف کنند با عسل یا نبات شیرین شود و نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.

چطور کاهش اشتها و کاهش وزن داشته باشیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ