عمل تغییر رنگ چشم چگونه انجام می شود؟

pegiu
آیا می دانید عمل تغییر رنگ چشم چگونه انجام می شود؟د راین مطلب بخوانید

اگر با عمل های زیبایی آشنایی داشته باشید و آنها را پیگیری کنید حتما عمل تغییر رنگ چشم نیز به گوشتان خورده است.عمل تغییر رنگ که به تازگی در حوزه های زیبایی وارد شده است از عمل هایی است که می توان گفت در آینده ای نزدیک به صورت چشمگیری رشد پیدا خواهد کرد.به گزارش الودکتر به تازگی پزشکان قادر به تغییر رنگ چشم با لیزر شدند؛ این روش جدید در کالیفرنیا توسعه داده شده است و در حال حاضر در چندین کشور در دسترس است.

عمل تغییر رنگ چشم

با اینکه عمل با لیزر در ایالات متحده کاملاً مورد تأیید نبود، 37 نفر در مکزیک و کاستاریکا این عمل را تجربه کردند و چشم خود را با عمل لیزر از قهوه‌ای به آبی برگردانده‌اند.

هزینه عمل لیزر برای تغییر رنگ چشم حدود 5 هزار دلار است که حدود 4 هزار و 700 یورو می‌شود.

این عمل لیزر اضافه کردن رنگ در چشم نیست بلکه چشم‌های قهوه‌ای رنگ دارای رنگدانه‌ای هستند که می‌توان توسط لیزر با لایه برداری، رنگ آن را از قهوه‌ای به آبی تبدیل کرد.

چشم‌های آبی این رنگدانه را ندارند و به دلیل پخش و عبور نور مرئی از عنبیه نمی‌توان رنگ چشم آنها را تغییر داد. به عبارت دیگر نور رنگارنگی که توسط چشم درک می‌شود، سایه‌های آبی رنگ است که در چشم منعکس می‌شود به همین دلیل افرادی که دارای چشم آبی هستند نمی‌توانند این عمل را انجام دهند.

افرادی که چشم قهوه‌ای دارند، لایه‌ای به نام استروما در مقابل چشم آنها قرار می‌گیرد که حاوی مقدار قابل توجهی ملانین است؛ این رنگدانه باعث تغییر رنگ مو و پوست نیز می‌شود. ملانین اجازه می‌دهد چشم بتواند بهتر نور را منعکس کند که این کار با چشم‌هایی با رنگ قهوه‌ای امکان پذیر است؛ برای تبدیل رنگ قهوه‌ای به آبی یک لایه نازک از رنگدانه باید برداشته شود.

دکتر «گرِگ هومر» رئیس مرکز پزشکی استروما به CNN گفت: در واقع در تمام چشم‌های قهوه‌ای رنگ، یک چشم آبی نهفته است. تنها تفاوت بین چشم قهوه‌ای و چشم آبی این است که لایه بسیار نازک رنگدانه در سطح چشم قهوه‌ای رنگ وجود دارد که اگر رنگدانه حذف شود نور می‌تواند در فیبرهای استروما وارد شود و چشم به رنگ آبی تبدیل شود.

در آمریکا در مطالعات اولیه این عمل را تضمین کرده‌اند و پزشکان گفته‌اند هیچ خطری در این عمل وجود ندارد اما آزمایش‌های بالینی آن در سال‌های آینده انجام خواهد شد.

مکانیسم تغییر رنگ چشم به چه صورت است؟

ابتدا برای فهم بیشتر لازمه بدونین که این عمل با دستگاه لیزری به نام فمتولیزیک بر روی عنبیه که مشخص کننده رنگ چشم هر فرد هست صورت می پذره، در واقع عنبیه بخش رنگدانه دار چشم هستش. همونطور که می بینیم رنگ های عنبیه بسیار متنوع بوده و بیشتر به رنگ قهوه ای، بلوطی و یا سیاه هستن و البته رنگ های آبی، سبز و طوسی هم کم نیستن. همیشه میل به تغییر در در هر قوم و ملیتی وجود داشته و افراد برای تغییر موهای فر به صاف، چشم مشکی به آبی و … هیجان دارن. اما نکته ای که در تغییر رنگ چشم مطرحه، فقط و فقط تغییر رنگ های تیره به روشن امکان پذیره، بعنوان مثال چشم مشکی رو می توان به سبز تغییر داد اما چشم طوسی رو نمی تونیم به قهوه ای تغییر بدیم. در این عمل پزشکان رنگی رو اضافه نمی کنن بلکه از رنگ قهوه ای عنبیه با کمک لیزیک یک لایه نازک رو بر می دارن و رنگ چشم  به آبی تغییر پیدا می کنه.

آیا می توان به عمل تغییر رنگ چشم اعتماد کرد؟

این عمل در چندین نقطه از جهان از جمله اروپا و آمریکای لاتین و حتی در ایران انجام شده، اما هنوز نتوانسته تائیدیه FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) که یک استاندارد قوی نظارتی هستش رو دریافت کنه، اما احتمالات بر تائید این عمل جراحی از سوی FDA در سال آینده وجود داره.

الو دکتر ، عمل زیبایی تغییر رنگ چشم و خطرات آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ