چطور با کیوی پوست زیبا داشته باشیم؟

sahar.d
کیوی یکی از بهترین میوه ها برای سلامت بدن و حفظ جوانی پوست است. در این مطلب شما را با خواص فوق العاده کیوی برای پوست و انواع ماسک های کیوی برای داشتن پوست زیبا آشنا می کنیم.

کیوی سرشار از ویتامین C و کلاژن است که برای بازسازی و جوانسازی پوست بسیار مفید است و با رادیکال های آزاد که سبب ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شوند مقابله می کند. در این مطلب قصد داریم انواع ماسک کیوی برای جوانسازی و زیبایی پوست را به شما معرفی کنیم.

خواص کیوی

جوانسازی پوست

هر چند نمی توان زمان را به عقب برگرداند اما شاید بتوان سرعت گذر زمان را کم کرد. کیوی از منابع اصلی آنتی اکسیدان ها است که بروز و ظهور آثار پیری را در انسان به تاخیر می اندازند. وظیفه اصلی آنتی اکسیدان ها مقابله با رادیکال های آزاد است که به سلول های سالم بدن آسیب رسانده و فرآیند پیری را تسریع می کنند، تغییر در ضخامت، کشش و استحکام پوست از جمله آثار پیری می باشند. کیوی از جمله منابع اصلی آنتی اکسیدان هاست که حاوی ویتامین C، ویتامین E، لیکوپن و دیگر موادی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.

لیفت پوست

کیوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است است که به تولید کلاژن کمک می کند؛ کلاژن نوعی پروتئین بافت همبند است که سبب استحکام پوست انسان می شود. با افزایش سن تولید کلاژن کاهش یافته و خاصیت ارتجاعی پوست از دست می رود. مواد تحریک کننده کلاژن مانند عصاره کیوی به محصولات مراقبت از پوست اضافه می شوند تا با استحکام بخشیدن به بافت پوست و لیفت پوست، ظواهر و نشانه های پیری پوست را به تعویق بیندازند.

نرمی و لطافت پوست

ویتامین C نه تنها به استحکام پوست کمک می کند بلکه در بازسازی بافت پوست نیز نقش دارد. میزان ویتامین C موجود در کیوی از پرتقال (نماد ویتامین C) نیز بیشتر است. ویتامین C به التیام زخم ها و خراش های پوستی کمک می کند و همچنین مانع از زبر و خشک شدن پوست می شود. علاوه بر استفاده از محصولات مراقب از پوست حاوی عصاره کیوی می توانید با خوردن سالاد کیوی، توت فرنگی و مرکبات به محافظت از پوست خود کمک کنید.

انواع ماسک کیوی برای پوست

ماسک لایه بردار 1

این ماسک می‌تواند برای تمیز کردن هر پوستی مورد استفاده قرار بگیرد. 

کافی است 1 عدد کیوی را به خوبی له کنید و با لیمو (یا آبلیمو) مخلوط کنید. ماسک را ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان نگه دارید، سپس را با آب ولرم شست‌وشو دهید. در آخر می توانید پوست تان را با یک کرم مرطوب کننده ماسا‍ ژ دهید. این ماسک پوست شما را شفاف و لکه‌های قدیمی روی پوست‌تان را محو می‌کند.

ماسک لایه بردار 2

1 عدد کیوی پوست گرفته را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر بزنید تا کاملا یک‌دست شود و حالت مایع پیدا کند. در حال هم زدن،  2 قاشق غذاخوری ماست، 1 قاشق غذاخوری آب پرتقال، 1 قاشق غذاخوری روغن بادام، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چای خوری بادام را به درون مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر این مخلوط را بزنید تا کاملا حالت کرمی شکل پیدا کند.

شما می‌توانید از این پاک‌کننده کیوی به‌راحتی استفاده کنید. کافی است این ماده کرمی را به آرامی با نوک انگشتا‌ن‌تان روی صورت و گردن‌تان ماساژ دهید. حرکات انگشتان‌ شما باید به صورت دایره‌ای و به سمت بالا باشد. مواظب باشید که این مخلوط را اطراف چشم و لب‌های تان نمالید. بهتر است اجازه دهید این کرم حدود ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان باقی بماند و سپس با آب ولرم صورت را بشویید.

این پاک‌کننده برای انواع پوست مناسب است و به عنوان یک لایه‌بردار ملایم جلوه خاصی به پوست شما می دهد. کیوی دارای آنزیم خاصی است که خاصیت لایه‌برداری دارد.

ماسک روشن کننده پوست

شاید باورتان نشود که حتی در دانه های سیاه رنگ کوچک کیوی، ویتامین D وجود دارد و به همین خاطر به ترمیم پوست آسیب دیده یا پوستی که طراوت اولیه خود را از دست داده کمک می کند.

یک کیوی رسیده را به خوبی له کنید و عصاره آن را بگیرید و مایه به دست آمده را با یک قاشق غذاخوری گلاب و کمی روغن بادام مخلوط کنید. این مواد را روی پوست تان بگذارید و اندکی صبر کنید. این ماسک روی پوست شما اثر مطلوبی دارد.

ماسک از بین برنده آکنه

قرار نیست روی لکه های جوش و آکنه را همیشه با مواد آرایشی بپوشانید. سراغ سبد میوه هایتان بروید و دست به کار شوید. این ماسک می تواند برای تمیز کردن هر پوستی مورد استفاده قرار بگیرد. 

کافی است یک کیوی رسیده را به خوبی له کنید و با چند ورق لیموی تازه (یا چند قاسق آبلیموی طبیعی) مخلوط کنید. ماسک را 10 دقیقه روی پوست تان نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید. در آخر می توانید پوست تان را با یک کرم مرطوب کننده ماساژ دهید.

ماسک تقویت کننده پوست

پوست زبر این میوه بعضی افراد را به خطا می اندازد در حالی که همین میوه با پوست زبر خواص فوق العاده ای برای تغذیه پوست شما دارد. کیوی سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل شما با ترکیب ساده ای می توانید پوست تان را تغذیه کنید. 

نصف یک موز را با یک عدد کیوی پوست کنده مخلوط کنید و در آخر دو قاشق غذاخوری ماست در مواد بریزید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست تان نگه دارید و پس از آن صورت تان را آب گرم شست و شو دهید. 

ماسک مخصوص پوست های چرب

یک کیوی پوست گرفته، یک قاشق غذاخوری ماست، کمی پرتقال، یک قاشق غذاخوری روغن بادام و کمی عسل را با هم مخلوط کنید. در پایان یک قاشق غذاخوری پودر بادام زمینی و چند قطره روغن زیتون هم به آن اضافه کنید. این مواد را در همزن بریزید تا به خوبی با هم مخلوط شوند و به حالت کرم دربیایند. مواد را روی تمامی پوست – بخصوص قسمت های چرب – ماساژ دهید و پس از چند دقیقه صورت تان را بشویید؛ نتیجه رضایت بخش خواهد بود.

ماسک مخصوص پوست های خشک

اگر می‌خواهید به پوست خشک خود کمی رطوبت و آب برسانید، حتما این ماسک را امتحان کنید. 

یک کیوی نسبتا سفت را با 1 قاشق غذاخوری آلوورای کوبیده شده و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این مواد را خوب با چنگال له کنید و روی صورت‌تان بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان نگه دارید.

ماسک آبرسان پوست

در هوای سرد همیشه احتمال خشکی پوست را بدهید، خصوصا اگر در شهری زندگی می کنید که آب و هوای خشکی دارد این ماسک برای شما فوق العاده است.

1 عدد کیوی را پوست بگیرید و با 1 عدد خیار به خوبی مخلوط کنید. اگر از فصل تابستان توت فرنگی فریز شده دارید، چند عدد توت فرنگی را هم به این مخلوط اضافه کنید. در صورتی که احساس کردید مایه شما بیش از اندازه رقیق شده، کمی آرد جو به آن اضافه کنید و ماسک کیوی خمیری را ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید. میوه‌ها کارشان را خوب بلدند؛ پوست شما آب‌رسانی شده است.

ماسک جوان کننده

برای تهیه این ماسک نصف یک کیوی تازه، پوست کنده و له شده، 2 قاشق غذاخوری عسل 2 قطره آب پرتقال را در یک همزن باهم مخلوط کنید، حالا مخلوط را به پوستتان ماساژ دهید، اجازه دهید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند، در نهایت صورتتان را با آب گرم بشویید.

الو دکتر ، با این میوه پوستتان را لیفتینگ کنید!

الو دکتر ، اگر پوستتان چرب است این میوه را به صورت خود بمالید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ