چطور رنگ مو را ازپوست پاک کنیم؟

parya
اگر هنگام رنگ کردن مو، رنگ مو روی پوستتان ریخت عصبی و نگران نشوید، پاک کردن رنگ مو از پوست راه هایی دارد که هیچ اثری از آن روی پوستتان باقی نمی ماند.

رنگ کردن مو که یکی از کارهای لذتبخش برای بانوان است و فرد را زیباتر می کند، در کنار زیبایی هایی که دارد می تواند دردسرساز هم شود. تکه هایی از رنگ مو می تواند روی زمین، لباس و یا حتی روی پوست شما مالیده شود. مثلا هنگام رنگ کردن مو، رنگ مو روی  پوست دست ریخته شود. در این مواقع بهتر است خودتان را کنترل کنید و به دنبال راهی برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست شوید. حتما سوال می کنید که چطور رنگ مو را ازپوست پاک کنیم؟ پس با ما باشید تا با لیستی از روش ها که به شما می گوید چطور رنگ مو را ازپوست پاک کنیم آشنا شوید.

1. از خود رنگ مو استفاده کنیدرنگ مو

بسیاری از مردم می گویند تنها یک الماس می تواند الماس دیگری را ببرد. رنگ مو می تواند لکه های خود را از بین ببرد. هنگام دوش گرفتن می تواند مقداری از رنگ باقی مانده را به همراه صابودن و به صورت دوار روی ناحیه ای که رنگی شده است بمالید. سپس سریعا ناحیه را با صابون یا شامپو بشویید و کاملا خشک کنید. قاعدتا با انجام این کار لکه باید از بین برود.

2. روغن زیتون می تواند معجزه کند

یک تکه پنبه را به مقداری روغن زیتون آغشته نمایید و آن را روی ناحیه ای که رنگی شده است به آرامی بمالید تا لکه کم کم کمرنگ شود. هرچند شاید ناحیه مورد نظر سریعا تمییز نشود ولی اینکار ایمن و موثر خواهد بود و البته پوست که به علت آلوده شدن به رنگ مو ممکن است کمی دچار خشکی شده باشد تغذیه شده و نرم و لطیف تر خواهد شد.

3. آیا لاک پاک کن را امتحان کرده اید؟

البته اگر پوست حساسی دارید برای پاک کردن رنگ مو از پوست این روش را امتحان ننمایید. یک تکه پنبه را به مقدار کمی لاک پاک کن آغشته نمایید و با ملایمت روی ناحیه مورد نظر بمالید، با این روش لکه کاملا پاک خواهد شد. وقتی پنبه به رنگ آلوده شد از یک قطعه پنبه تمیز دیگر استفاده کنید تا رنگ توسط پنبه آلوده روی پوست پخش نشود.

4. نوبت اکسیدان است!

یک تکه پارچه تمییز بردارید و روی آن کمی اکسیدان بریزید. اکسیدان خاصیت رنگ بری دارد، پارچه را روی قسمتی از پوست که رنگی شده است بکشید. حتما بعد از پاک شدن لکه ناحیه مورد نظر، دستها و پارچه را بشویید.

5. خمیر دندان فقط برای مسواک زدن کاربرد ندارد

خمیر دندان برای پاک کردن رنگ مو از پوست و بسیاری لکه های دیگر می تواند موثر باشد. البته ممکن است در برخی موارد مفید واقع نگردد ولی تا از آن استفاده نکنید اثربخش بودن آن را تشخیص نخواهید داد. خمیر دندان برای پاک کردن لکه رنگ مو از روی دست، گوش، گردن و صورت موثر خواهد بود. این روش ارزان، در دسترس و ایمن است پس ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

6. بیکینگ پودر نجات بخش خواهد بود

بیکینگ پودر را به نسبت مساوی با مایع ظرفشویی مخلوط نمایید. پارچه تمییزی را به محلول به دست آمده آغشته نمایید و به آرامی روی محل مورد نظر بکشید تا لکه رنگ مو از پوست پاک گردد. از آنجایی که مایع ظرفشویی حاوی اسید لیمو می باشد این روش بسیار موثر واقع خواهد شد.

7. آیا روغن بچه چاره ساز خواهد بود؟

بله. روغن بچه روی پوست افراد مختلف آزمایش شده و بسیار موثر واقع گشته است. یک تکه پنبه را به روغن بچه آغشته کنید و روی موضع مورد نظر بکشید. سپس بگذارید روغن چند ساعت یا حتی تمام طول شب روی لکه باقی بماند. پس از آن موضع مورد نظر را با آب گرم بشویید برای نتیجه بهتر می توانید از صابون نیز استفاده کنید. اگر لکه کاملا از بین نرفت کل مراحل را دوباره تکرار کنید تا پوست کاملا تمییز شود.
لکه رنگ مو به سختی از بین می رود. به همین دلیل ممکن است این روش روی فردی موثر واقع شود و روی دیگری تاثیر لازم را نداشته باشد. همه این روشها، راه حلهای موثر و ایمنی هستند، با امتحان کردن هرکدام از این روشها راهی که برای شما موثرتر است انتخاب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ