چطور با زردچوبه پوستمان را زیبا کنیم؟

toranj
ماسک های طبیعی بسیاری وجود دارد که می توانید با آنها پوست صورتتان را زیبا کنید از جمله زردچوبه.

به گزارش الودکتر: زرد چوبه و چند ماده دیگر به راحتی می تواند برای پوست شما یک ماسک باشد که پوستی شفاف و جوان را برایتان به ارمغان آورد. در ادامه با طرز تهیه این ماسک نیز آشنا خواهید شد.

فوایدی زردچوبه برای پوست :

زردچوبه یک ماده ضد التهاب و آنتی باکتریال است. خاصیت ضد التهابی زرد چوبه باعث می شود نقاطی از پوست که در اثر حساسیت ها سرخ شده اند التهابشان را از دست بدهند و خاصیت آنتی باکتریال آن، آکنه و جوش های روی پوست را ضدعفونی می کند. این ماده همچنین تیرگی های روی پوست را نیز کاهش می دهد.

افرادی که پوست چرب و زخم های ناشی از جوش روی صورتشان دارند اگر به طور مداوم از این ماده استفاده کنند، تغییر قابل توجهی را روی پوستشان شاهد خواهند بود.

زردچوبه همچنین برای جوانسازی پوست نیز مفید است و جلوی پیر شدن آن را می گیرد. در صورتیکه پوست تان رنگ یکسانی ندارد با استفاده از این ماده می توانید رنگ پوستتان را نیز یکدست کنید. این ماده نه تنها بعنوان یک محصول آرایشی صورت مورد استفاده قرار می گیرد بلکه برخی از افراد از آن برای رنگ کردن موها و برنزه شدن نیز استفاده می کنند. ما در این پست به شما راهنمایی می کنیم که  چطور اززردچوبه آشپزخانه اتان برای بهبود پوستتان استفاده کنید.

چطور در خانه پوستمان را شفاف و با طراوت کنیم؟

محصولات زیادی برای مراقبت از پوست و زیبایی در بازار وجود دارد که به شما وعده می دهند پوستتان را شفاف و زیبا سازند. اما بهتر است به جای اعتماد به این گونه محصولات به فکر مراقبت های ساده و آسان در خانه باشید که می تواند به سلامت پوست شما کمک کند و چهره شما را زیباتر نماید.

در اینجا روش های ساده مراقبت از پوست در خانه را به شما یاد می دهیم:

لیمو ترش

یمو ترش یکی از بهترین موادی است که می توانید از آن برای پاکسازی و طراوت پوست خود استفاده کنید. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و به شفاف شدن پوست کمک می کند. همچنین ویتامین سی موجود در آن به از بین بردن دانه های سر سیاه کمک می کند و فرایند تجدید سلولی را افزایش می دهد.

مقداری آب لیموی تازه برداشته و به پوست صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید. بعد از آن تکه های خیار را روی پوستتان بگذارید تا به نرم و مرطوب شدن آن کمک کند. این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که مقداری آب لیمو را با یک قاشق مربا خوری عسل ترکیب کنید و آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را بشویید.

برای لایه برداری پوست می توانید دو قاشق آب لیمو را با شکر مخلوط کنید. این ترکیب را روی صورت، گردن و دست های خود بمالید. آن را با حرکات چرخشی روی پوست بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

زردچوبه

زردچوبه یک ماده ضدعفونی کننده عالی است که به روشن شدن رنگ پوست و از بین رفتن لک های آن هم کمک می کند. علاوه بر آن ، زردچوبه می تواند به از بین رفتن آلرژی و التهاب پوستی کمک کند.

یک قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه را با مقدار کافی از آب آناناس مخلوط کرده و آن را به شکل خمیر در آورید. این خمیر نرم را روی صورت و گردن خود بمالید. کمی صبر کنید تا این ترکیب روی صورتتان کاملا خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای دو الی سه مرتبه انجام دهید تا لکه های پوستی را از بین ببرد.

مقداری زرد چوبه را با آرد و آب یا شیر مخلوز کنید. آن را به طور یکدست روی پوست صورت خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا پوست شما شفاف شود و جوش های آن از بین برود.

ماسکی که به طرز معجزه آسا پوست را مرطوب می کند

 زردچوبه و آلوئه ورا


زردچوبه و آلوئه ورا تامین کننده مواد مغذی ، آنزیم ها و پلی ساکارید برای پوست است که در سم زدایی پوست شما و در حفظ رطوبت آن کمک کننده است.

یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با مقداری زردچوبه با هم مخلوط کرده تا به هم چسبیده و حالت خمیری پیدا کرده و حدود 20 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.

الو دکتر ، انواع ماسک زردچوبه برای پوست

الو دکتر ، طرز تهیه ی ماسک صورت با زردچوبه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ