عمل پروتز و تزریق ژل لب چگونه انجام می‌شود؟

atoosamirzavandi
عمل پروتز و تزریق ژل لب مشکل نازکی لب‌ها را برطرف کرده و چهره‌ای جذاب و گیرا به خانم‌ها هدیه می‌دهد. لب‌های حجیم و بزرگ به جذابیت افراد و کمتر نشان دادن سن آن‌ها کمک می‌کند.

عمل پروتز و تزریق ژل لب این رویای خانم‌ها، که داشتن لب‌های حجیم و بزرگ را دست نیافتنی می‌دانستند، برآورده و ممکن ساخته است. لب‌های حجیم و بزرگ به جذابیت افراد و کمتر نشان دادن سن آن‌ها کمک می‌کند. در ادامه‌ی این مقاله روش‌های انجام عمل پروتز و تزریق ژل لب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تزریق با ژل

در این روش از ژل‌های مصنوعی که تقریباً می‌توان گفت در حد بالایی با بدن و متابولیسم آن سازگار است، برای پر کردن و حجیم سازی لب استفاده می‌شود. در این روش بعد از معاینه پزشک و مشخص کردن نقاطی که نیاز به تزریق دارند و ضدعفونی کردن آن‌ها توسط مواد آنتی باکتریال، تزریق ژل شروع می‌شود. خود ژل‌های مصنوعی تا حدودی بی‌حس‌کننده هستند، اما غالباً برای جلوگیری از درد بیمار، بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. پس از اتمام کار نیز، علائم پاک‌شده و از icepack برای کاهش درد و تورم استفاده می‌شود. این روش به زیباتر شدن لبخند شخص با بالا بردن گوشه‌های لب، کمک بسیاری خواهد کرد. همچنین موقتی بودن این روش می‌تواند از دلایل مهم در مناسب بودن این روش باشد. چراکه باگذشت زمان و جذب ژل توسط بدن، می‌توان به لب‌های قبلی خود دست‌یافت و یا دوباره به شکل دیگری تزریق را انجام داد؛ که البته این نیز می‌تواند به دلیل نیاز دوباره به تزریق، عیب نیز به‌حساب بیاید.

تزریق با چربی

این روش و مراحل انجام آن، تقریباً مشابه تزریق با ژل است. با این تفاوت که افرادی که حاضر به پذیرش مواد مصنوعی در بدن خود نیستند، این روش را انتخاب می‌کنند. در این روش با برداشتن بخشی از چربی از نقاط بدن، مثل ران، سینه، شکم و ، چربی برداشته‌ شده به‌ وسیله سوزن به داخل لب تزریق می‌شود. به دلیل جذب این چربی توسط بدن، غالباً کمی بیشتر از حد نیاز تزریق انجام می‌گیرد تا طی یک دوره 3 تا 4 هفته‌ای بتوان به نتایج تقریباً دائمی دست‌یافت. این دوره در تزریق با ژل کمتر از یک هفته است. از طرفی یکی از بهترین مزیت‌های این روش، فرصت انتخاب برداشتن چربی از نقطه‌ای خاص است که می‌تواند به انتخاب بیمار مشخص شود. از طرفی نیاز به مسکن در این روش و روش تزریق ژل، بسیار کمتر است و دوره بهبود بسیار سریع‌تر از پروتز لب است.

مشکلاتی که توسط پروتز لب از بین می‌روند

  • اگر لب ها تقارن نداشته باشند ، تقارن لب ها را به شما برمی‌گرداند .
  • مشکل ترک خوردگی در اطراف لب ها را حل می‌کند .
  • لب های نازک را حجیم می‌کند .
  • لب های خیلی پهن را هم به حالت طبیعی برمی‌گرداند .
  • خطوطی که در اثر سیگار کشیدن به وجود آمده ، را برطرف می‌کند .
  • مشکل از دست رفتن حجم لب در اثر افزایش سن را حل می‌کند .

مراحل پروتز لب

  1. ابتدا متخصص پوست، نوع پوست شما و وضعیت لب های شما را بررسی می‌کند ، سپس ناحیه‌ی اطراف لب هایتان را برای تزریق ژل یا چربی معاینه می‌کند، تا بعدا مشکلی پیش نیاید .
  2. بعد از مرحله ی ۱، نقاط استراتژیک یا نقاطی که قرار است، ژل یا چربی تزریق شود، علامت گزاری می‌شود. تا به عنوان راهنما در طی عمل تزریق باشد.
  3. بعد از مشخص کردن نقاط، این نواحی با استفاده از مواد آنتی باکتریال تمیز می‌شوند .و برای راحتی بیماران و کاهش درد از یک بی حس کننده‌ی موضعی استفاده می‌شود . در برخی موارد، خود ژل حاوی ماده بی حسی است . ولی در موارد دیگر لازم است، در محل تزریق، ناحیه‌ی مورد نظر برای تزریق به طور جداگانه بی حس شود .
  4. تزریق زل به لب و برجسته سازی لب در طی مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. تزریق چربی هم در صورتی که قبلا چربی های اضافه از قسمت های دیکر بدن برداشته شده باشند، در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود . تزریق در عرض چند دقیقه انجام می‌شود .
  5. بعد از تمام شدن پروتز و برجسته سازی لب، کلیه علامت گزاری ها از صورت پاک می‌شود، و برای کاهش هرگونه درد و ناراحتی موقت از یخ استفاده می‌شود .

مراقبت‌های بعد از پروتز لب

  • در مدت ۴۸ ساعت اول، بعد از عمل پروتز از حرف زدن و جویدن زیاد خودداری کنید .
  • در ۴۸ ساعت اول، از بسته های یخ روی لب ها استفاده کنید .
  • در هفته ی اول بعد از عمل پروتز کمتر بخندید .
  • خم نشوید، حرکت‌های کششی انجام ندهید، ورزش نکنید، این کار برای جلوگیری از خونریزی و کبودی لب ها است و در کل فعالیت هایی که به لب هایتان فشار وارد می‌کند، را انجام ندهید .
  • در هفته اول به حالت نیمه نشسته بخوابید، و به هیچ وجه روی شکم نخوابید .
  • از انجام فعالیت های شدید طی ۱ الی ۳ روز خودداری کنید .
  • برای جلوگیری از عفونت، لب هایتان را تمیز نگه دارید. ( برای این کار می‌توانید، از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنید.)

بهترین برندهای ژل در ایران

  • ژل ژوویدرم ساخت لابراتوآرAllergan امریکا
  • ژل استایلج ساخت لابراتوآر Vivacy فرانسه
  • ژل تئوسیال ساخت لابراتوآر Teoxane سوئیس
  • ژل رستیلن ساخت لابراتوآرGladermaسوئیس
  • ژل بلترو ساخت لابراتوآر Merz کشور آلمان

این برندها در حال حاضر گرانترین ژل های دنیا و ایران برای تزریق ژل صورت هستند و همچنین معتبرترین تاییدیه های بین المللی را دارند و از همه مهم تر از طریق مجرای قانونی وارد کشور می‌شوند. یک درجه ارزان تر، ژل هایی هستند که از برندهای فوق ارزان تر هستند و تاییدیه های وزارت بهداشت را دارند و پس از آن ژل هایی هستند که قیمت آنها به شکل شگفت انگیزی ارزان است. باید بدانید این ژل ها غیر استاندارد هستند و استفاده از آنها یعنی بازی با سلامت بدن!! در حال حاضر در این مطب برند ژوویدرم امریکا، استایلج فرانسه، تئوسیال سوئیس و رستیلن سوئیس برای تزریق ژل لب و پروتز گونه استفاده می‌شود.

آیا تزریق ژل لب عوارض دارد؟

به طور خلاصه اگر سراغ ژل های مصنوعی و با ماندگاری طولانی و یا ژل های هیالورونیک اسید با برندها ناشناخته ارزان قیمت برای بزرگ کردن لب بروید بله یقینا عوارض خواهد داشت. همچنین به تازگی شنیده می شود افراد غیر پزشک اقدام به تزریق ژل لب کرده اند که باید بدانید جدای از عوارض بسیار وحشتناک، این عمل جرم محسوب می شود و مجازات دارد.

اما اگر از ژل های هیالورونیک اسید معتبر برای تزریق ژل صورت استفاده کنید و تزریق توسط پزشک انجام شود، عوارض آن به مقداری التهاب، ورم و در مواردی نادر کبودی مختصر به چندین روز پس از تزریق ژل لب خلاصه خواهد شد.

نسل جدید ژل ها از هیالورونیک اسید خالص و طبیعی ساخته شده است. هیالورونیک اسید ماده ایست که به صورت طبیعی در پوست ما و زجاجیه چشم وجود دارد. وظیفه این ماده حفظ آب می‌باشد.

زمانی که این ماده در بدن تزریق شود به هیچ وجه، به عنوان ماده غریبه شناخته نمی‌شود و بدن برای از بین بردن آن تلاش نمی‌کند، نگرانی که اکثر مراجعین نسبت به تزریق ژل لب دارند، این است که ژل ها مواد مصنوعی هستند و ممکن است عوارض داشته باشند، در صورتی که اگر برای بزرگ کردن لب از ژل هیالورونیک اسید خالص استفاده کنید، به هیچ عنوان عارضه ای ندارد.

پروتز لب چه خطراتی به همراه دارد؟

تزریق ژل ، تزریق ژل صورت

 مراقبت های بعد از تزریق ژل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ