گیاهان پرطرفدار در رژیم لاغری

bagheri.mry
در هر رژیم لاغری، دست کم یه گیاه وجود دارد که از آن به عنوان چربی سوز یاد می شود. ما در این مقاله، اسامی تمامی این گیاهان موثر در لاغری را آورده ایم.

در تمامی رژیم های لاغری، حضور چند گیاه طلایی در کاهش وزن به چشم می خورد. درمانگران به شیوه های طبیعی، توصیه می کنند با تغییر در برنامه غذایی و مصرف این گیاهان دارویی، می توان بر اضافه وزن فائق آمده و در کنار آن، فشار خون، بیماری های قلبی، چربی خون و برخی از بیماری های دیگر را نیز درمان کرد. هم چنین این گیاهان در رژیم های غذایی بسیاری از هنرپیشه های سینما و سلبریتی ها نیز به چشم می خورند. این گیاهان موثر در لاغری را می شناسید؟ در ادامه لیستی از موثرترین گیاهان حاضر در انواع رژیم های غذایی آورده ایم.

سرکه سیب را دست کم نگیرید

بسیاری از درمانگران طب سنتی چین بر این باورند که مصرف سرکه سیب می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن داشته باشد. این درمانگران نوشیدن مخلوطی از یک لیوان آب و 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را یکی از بهترین شیوه‌ها برای افزایش سوخت‌وساز کالری‌ها می‌دانند. این درمانگران توصیه می‌کنند به جای مصرف سس هنگام خوردن سالاد از سرکه انگور یا سرکه‌سیب استفاده کنند و در شرایطی که می‌خواهند از آبلیمو، آبغوره یا گرد لیمو برای طعم‌دار کردن غذای‌شان استفاده کنند سرکه به دست آمده از سیب یا انگور مصرف کنند.

شوید درمانی کنید

در شرایطی که تجمع چربی‌ها در نقاط مختلف بدن موجب بروز چاقی موضعی در اندام‌ها می‌شود، فرد نیاز به یک چربی‌سوز مناسب دارد تا بتواند علاوه بر آنکه تجمع سلول‌های چربی را در نقاط مختلف بدن متوقف کند به شکسته‌شدن سلول‌های چربی و از بین رفتن اضافه وزن هم کمک کند. از دیدگاه درمانگران طب سنتی نوشیدن آب و عرقیات گیاهی به میزان کافی می‌تواند موجب افزایش متابولیسم بدن شده و این شیوه به مرور موجب بهبود روند کالری‌سوزی در بدن می‌شود. به این ترتیب نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز و اضافه کردن مقداری از عرق گیاهی زیره و عرق گیاهی شوید به آب، می‌تواند علاوه بر پاکسازی بدن از چربی‌ها و مواد زائد به افزایش میزان سوخت و ساز کالری‌ها در بدن نیز کمک کند. برای تهیه این نوشیدنی‌ها کافی است مقداری از این عرق‌ گیاهی زیره یا شوید را با مقدار برابر آب ترکیب کرده و آن را در طول روز خنک میل کنید.

از نسخه گیاهی هندی‌ها غافل نشوید

درمانگران آیورودا مصرف فلفل قرمز در وعده‌های غذایی را مهم‌ترین عامل برای افزایش سوخت‌وساز بدن می‌دانند. آنها فلفل‌قرمز را یکی از طبیعی‌ترین خوراکی‌های چربی‌سوز می‌شناسند که می‌تواند میزان چربی‌های موجود در بدن را به حداقل ممکن برساند. البته این درمانگران به مراجعان خود توصیه می‌کنند که درصورت داشتن اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، درد معده یا بیماری‌های گوارشی دیگر و همین‌طور در صورت ابتلا به بیماری‌های عصبی یا زودخشمی این شیوه را برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل‌شان انتخاب نکنند و به جای این شیوه سراغ دیگر شیوه‌های طبیعی درمان بروند و با مشورت متخصص یا درمانگر حاذق طب سنتی یا مکمل بهترین شیوه طبیعی لاغری را امتحان کنند.

با گزنه چای لاغری درست کنید

اگر در گروه افرادی هستید که با رعایت رژیم غذایی ممکن است تغییراتی در خلق و خوی شما احساس شود به گونه‌ای که بی‌حوصله و بداخلاق شوید توصیه می‌کنیم از دمنوش گزنه یا چای گیاهی باباآدم برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان معتقدند افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنند باید در کنار رعایت دستورهای متخصص‌شان از انواع چای‌های گیاهی مانند چای گزنه یا چای باباآدم استفاده کنند تا به این ترتیب علاوه بر استفاده از خواص چربی‌سوزی آنها از خواص آرامش‌بخشی و تسکین‌دهندگی آنها نیز بهره‌مند شوند. نوشیدن این چای‌ها 2 تا 3 فنجان در طول روز می‌تواند تاثیر موثر و مفیدی در کاهش وزن و برطرف کردن بدخلقی داشته باشد.

معجون هویج و جعفری بخورید

 یکی از مفیدترین معجون‌ها و نسخه‌های گیاهی برای کاهش وزن و پیشگیری از چاقی نوشیدن معجونی از هویج و جعفری تازه در فواصل زمانی مشخص در طول روز است. به گفته درمانگران طب سنتی افرادی که در فاصله بین 2 وعده غذای اصلی از این معجون استفاده می‌کنند می‌توانند تا حد زیادی به از بین رفتن چربی‌ها و شکسته‌شدن سلول‌های چربی در بدن‌شان امیدوار باشند به ویژه اگر این افراد در کنار رعایت رژیم غذایی سبک و نوشیدن این معجون گیاهی ساعتی در روز را به نرمش و ورزش روزانه اختصاص دهند. علاوه بر این درمانگران این شیوه درمانی بر این باورند که نوشیدن آب جعفری به تنهایی می‌تواند موجب کنترل و تنظیم میزان قند خون شده و به سلامت افراد دچار اضافه وزن کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف جعفری در وعده‌های غذایی می‌تواند میزان کلسترول خون را کاهش داده و آن را کنترل کند. توصیه ما به شما این است که هنگام خرید، دقت کنید تا هویج تازه و برگ‌های تیره‌تر جعفری را انتخاب کنید.

از زنجبیل حب بسازید

 درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان بر این باورند که گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی، دست‌کم سه بار، تاثیر زیادی در کاهش وزن و افزایش میزان سوخت‌وساز بدن دارد. این گیاه دارویی از آن نظر که متابولیسم بدن را بالا می‌برد در گروه موفق‌ترین چربی‌سوزها و کالری‌سوزهای طبیعی به حساب می‌آید که می‌تواند روند لاغری را در افراد علاقه‌مند به کاهش وزن تسریع کند. درمانگران هندی بر این باورند که خوردن سالاد حاوی زنجبیل یا ماستی که زنجبیل تازه در آن رنده‌ شده باشد، می‌تواند میزان اشتهای افراد را پیش از خوردن ناهار و شام کاهش دهد و به این ترتیب به کاهش وزن منجر شود. ضمن آنکه نوشیدن چای تهیه شده از زنجبیل یا افزودن یک تا 2 حبه کوچک از زنجبیل به چای یا دمنوشی که افراد روزانه مصرف می‌کنند، می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن و افزایش متابولیسم و سوخت‌ساز در بدن داشته باشد.

این گیاهان دارویی را فراموش نکنید

علاوه بر استفاده از نسخه‌های گیاهی ذکر شده برای کاهش تجمع سلول‌های چربی در بدن و پیشگیری از چاقی پیشنهاد می‌کنیم این سبزی‌ها را نیز به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید.

نعناع یکی از سبزی‌هایی است که مصرف آن در میان‌وعده‌های غذایی و پیش‌غذاها می‌تواند به کاهش اشتها و پیشگیری از تجمع چربی‌ها کمک کند. چه بهتر که از این سبزی به صورت تازه استفاده کنید.

– روزی 2 لیوان آب کرفس و کیوی بنوشید و فراموش نکنید که هرگز گیاه کرفس را جایگزین آب آن نکنید زیرا کرفس بعد از آبگیری دچار تغییراتی می‌شود که راحت‌تر می‌تواند به شکستن سلول‌های چربی در بدن کمک کند.

شوید خشک شده را به ماست‌ کم‌چرب اضافه کنید و از آن در میان‌وعده‌ها یا به عنوان دسر در وعده‌های غذایی میل کنید. شوید خشک یکی از بهترین چربی‌سوزهاست.

دارچین هم از جمله ادویه‌هایی است که به دلیل طبع گرمی که دارد می‌تواند تاثیر مستقیم بر افزایش سرعت سوخت و ساز بدن بگذارد.

– اضافه کردن یک تا 2 دانه هل به چای روزانه می‌تواند به کاهش تجمع چربی‌ها و افزایش سرعت شکسته‌شدن سلول‌های آنها کمک کند.

– گنجاندن رازیانه در برنامه و رژیم غذایی نیز می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در شرایطی که اضافه وزن فرد به آب میان‌بافتی او باز می‌گردد مصرف رازیانه که گیاهی ادرارآور است، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

این مطالب را نیز بخوانید:

 شش گیاه دارویی مفید برای لاغری کدامند؟

می دانستید این ده گیاه شما را لاغر می کند؟

زنجبیل چطور به لاغری کمک می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ