خواص بی نظیر آب طالبی که نمی دانستید!

parya
آب طالبی از نوشیدنی های پرطرفدار در فصل گرما است. اما از خواص بی نظیر این میوه ی تابستانی غافل نشوید.

وارد فصل گرما شده ایم و بازار مصرف آب میوه های خنک خانگی از جمله آب طالبی و آب هویج داغ است. از بین آب میوه ها، آّب طالبی طرفداران بسیاری را دارد چون طالبی میوه ای است که نوع شیرین و خوشمزه ی آن در فصل تابستان و گرما رشد می کند و مصرف آن، گرما را از فرد می گیرد و وی را خنک می کند. اما جالب است بدانید آب طالبی خواص بی نظیری دارد که ما در این مقاله خواص بی نظیر آب طالبی که نمی دانستید را نوشته ایم. 

خواص بی نظیر آب طالبی که نمی دانستید!

طالبی میوه‌ای کم کالری و بسیار مغذی است و حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن، اسیدفولیک، پتاسیم، ویتامین C، فیبر و ویتامین B1 (تیامین) و B3 (نیاسین) و B5 (اسید پانتوتنیک) می‌باشد.

خواص آب طالبی:همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌توانند از سرطان و بیماری‌های قلبی پیشگیری کنید. میزان بالای بتاکاروتن و ویتامین C این میوه در بسیاری از بیماری‌ها مانع از حاد شدن مشکل می‌شود.

ترکیب منحصر به فرد طالبی از تشکیل لخته‌های غیرطبیعی خون در سیستم قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. ویتامین C موجود در این میوه مانع سخت و سفت شدن رگ‌ها و بسته شدن شرائین شده و نیز از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، محافظت‌ می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان (بخصوص سرطان روده) بسیار مفید است.

بتاکاروتن موجود در طالبی، خطر ابتلا به آب مروارید (بیماری چشمی) را کاهش می‌دهد. همچنین فشار خون را پایین می‌آورد، زیرا پتاسیم آن، سدیم بدن را دفع می‌کند و در نتیجه فشار خون تنظیم می‌شود. ویتامین C طالبی، گلبول‌های سفید را به مبارزه با عفونت تحریک و به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. طالبی باعث آرامش اعصاب و رفع کم‌خوابی می‌شود.

نوشیدن آب طالبی در دوره قاعدگی، از خونریزی زیاد جلوگیری کرده و لخته‌های خونی را کاهش می‌دهد. کمبود پتاسیم در بدن باعث گرفتگی عضلات می‌شود و مصرف روزانه آب طالبی، نیاز روزانه بدن به پتاسیم را برطرف می‌کند. اسیدفولیک بالای طالبی در زنان باردار، از نقص سیستم عصبی جنین جلوگیری می‌کند.

مواد طبیعی و معدنی موجود در طالبی شرایطی را در بدن افراد سیگاری به وجود می‌آورند که شخص کمتر احساس نیاز به نیکوتین می‌کند. در ضمن، سیگار کشیدن موجب از بین رفتن ویتامین A می‌شود و با مصرف طالبی، علاوه بر کاهش خطرات سیگار، ویتامین A و بتاکاروتن بدن نیز تأمین می‌گردد. وقتی در شرایط پراسترس قرار دارید، حتماً یک لیوان آب طالبی بنوشید، زیرا ضربان قلب را طبیعی می‌کند و اکسیژن کافی به مغز می‌رسد و در نتیجه احساس آرامش بیشتری می‌کنید.

خواص درمانی بی نظیر آب طالبی

طالبی میوه‌ای اشتها آور بوده، ادرارآور، نرم کننده(ملیّن) و موجب طراوت و شادابی پوست بدن است. هم‌چنین خوردن طالبی، بعد از غذا برای درمان کم خونی مفید است. مصرف طالبی برای کسانی که سل ریوی دارند، یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند، مفید است..

آب طالبی، تشنگی را در تابستان تسکین می‌دهد. گوشت طالبی برای تسکین سوختگی‌های سطحی یا درمان ورم پوست نیز موثر بوده و آب طالبی برای نرم کردن پوست مفید است.

احتیاط لازم در مصرف آب طالبی

کسانی که مرض قند دارند باید در خوردن طالبی جانب احتیاط را رعایت کنند یا آن را مصرف نکنند، هم‌چنین کسانی که ورم معده دارند، نباید در مصرف طالبی زیاده روی کنند.

خواص طالبی،حقایقی درباره خواص طالبی که نمیدانستید!

در تابستان حتما آب طالبی بخورید

همه چیز درباره طالبی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ