خواص حمام سرکه سیب برای بدن

parya
دراین مقاله با خواص بی نظیر حمام سرکه سیب برای بدن آشنا شوید.

مدتی است که از سرکه سیب برای سم زدایی استفاده می شود و افراد بسیاری به سمت سم زدایی با سرکه سیب آمده اند. این بار حمام سرکه سیب برای بدن مطرح می شود. حمام سرکه سیب هم مانند دیگر کاربردهای سرکه سیب دارای خواصی است. خواص حمام سرکه سیب برای بدن را دراینجا بخوانید.

حاوی ویتامین و مواد معدنی

سرکه سیب، یک منبع طبیعی از ویتامین‌های B، ویتامین C و مواد معدنی و غذای پوست است. از آنجا که پوست بزرگترین عضو بدن است، تامین مواد مغذی مورد نیاز آن از طریق سرکه، چه در قالب خیساندن و چه از طریق مصرف آن امکان‌پذیر است. یک مرطوب کننده و غذا رسان طبیعی است که می‌تواند پوست و مو را نرم کند.

اسیدهای مفید

سرکه به طور طبیعی اسیدی است، پس به بازگرداندن تعادل به pH پوست کمک می‌کند، که باید کمی اسیدی شود(علت همین‌جاست). هر چند که به بازیابی pH پوست کمک می‌کند، اما از دورن تاثیر قلیایی دارد و به همین دلیل می‌تواند به هضم غذا کمک کند.

همچنین، بسیاری از افرادی که از مشکلات مفاصل رنج می‌بردند، با غوطه‌ور شدن در حمام سرکه سیب تا حدودی بهبود‌ی حاصل نمودند، اسیدهای مفید و ویتامین‌های موجود در آن می‌تواند بخشی از دلایل آن باشد.

تسکین دهنده‌ی مشکلات پوستی

سرکه‌ی سیب می‌تواند به کشتن طبیعی قارچ‌ها و باکتری‌ها پوستی کمک کند و تسکین اگزما و سایر بیماری‌های پوستی باشد. سرکه اغلب برای مشکلات پوستی مانند اگزما، شوره سر و پوست خشک توصیه می‌شود. این خواص ضدباکتریایی، بعلاوه‌ی اسیدهای مفید سرکه موجب می‌شود تا در رفع جوش‌های پوستی موثر واقع شود. چنانچه مقدار کمی سرکه‌ی سیب روی جوش بمالید و اجازه دهید تا صبح بماند، احتمالاً به رفع آن کمک می‌کند.

به همین دلیل، حمام سرکه‌ی سیب نیز گاهی اوقات برای عفونت‌های دستگاه ادراری توصیه می‌شود، زیرا سرکه می‌تواند به کشتن قارچ یا کپک کمک کند و محیطی را فراهم آورد که برای رشد عفونت دشوار است. از این روی سرکه‌ی سیب درمان بالقوه‌ی زگیل و تاول پای ورزشکاران نیز محسوب می‌شود‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍.

کاهش بوی بد بدن

بوی بدن هنگامی که باکتری‌ها با عرق و رطوبت بدن مخلوط شوند، پدید می‌آید و در محیط گرم و ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍مرطوب بیشتر می‌شوند، به ‌خصوص در مکان‌هایی مانند زیر بغل. حمام سرکه سیب می‌تواند به کشتن این باکتری‌ها و کاهش بو کمک چشمگیری کند. همچنین محیطی ایجاد می‌کند که در آن بو شانس کمتری برای گسترش بیابد.

 سلامتی بدن با سم زدایی در حمام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ