آرامش و تقویت اعصاب سه سوته با این خوراکیها!

faateme1366
دنیای ماشینی و پر استرس! این اسمی است که می شود برای دنیای حال حاضر ما انتخاب کرد. در این اوضاع فقط می توان با خوراکی های مقوی اعصاب اندکی به آرامش رسید. در این مطلب برای شما از خوراکی های مقوی اعصاب صحبت کرده ایم.

از جادوی اکلیل کوهی برای اعصاب غافل نشوید

رزماری یا اکلیل کوهی گیاهی است که دستگاه عصبی را تحریک وتقویت می کند و از اثری عجیب در تقویت حافظه و قوای ذهنی دارد. طبیعت گرم و خشک و طعم تند و تیز و خاصیت محرک دستگاه عصبی و گردش خون این گیاه سبب شده که دارویی مفید و موثر جهت درمان اکثر بیماریها و اختلالات عصبی و مغزی از جمله افسردگی ، میگرن عصبی و استرس و ضعف قوای فکری و فراموشی باشد .

برا ی تهیه شربت از این گیاه کافی است که مقدار 30 گرم اکلیل کوهی خشک را به همراه یک لیتر اب گرم و مقداری عسل بجوشانید و مقداری بهار نارنج هم به ان اضافه کرده و هر 8 ساعت یک لیوان میل نمایید .

اگر از عشاق گوشت هستید

گوشت‌های کم‌چرب پروتئین‌های ضروری را تأمین می‌کنند که در مقایسه با گوشت‌های چرب، چربی و کالری پایینی دارند. گوشت طیور ویتامین‌های مهمی همچون B3 و B6 و نیز مواد معدنی کم‌نیاز همچون سلنیوم و کولین را تأمین می‌کنند. کولین به کارکرد مناسب اعصاب کمک می‌کند. اگر رژیم کم‌چربی و کم کالری گرفته‌اید، گوشت‌های قرمز و گوشت طیور بدون چربی، گزینه خوبی برای شما خواهند بود.

برخی از گوشت‌های طیور و گوشت‌های قرمز بدون چربی مغذی عبارت‌اند از:

گوشت گاو، از دامی که از علف تغذیه کرده باشد.

جوجه، از مرغی که در مرتع تغذیه کرده باشد.

گوشت بره

بوقلمون، از بوقلمونی که در مرتع تذیه کرده باشد.

گوشت گوزن

تاثیر اسانس رز یا گلاب برای درمان افسردگی

اسانس گل رز در مورد تسکین مشکلات قاعدگی، افسردگی و تنش‌های عصبی دارای آثار ارزشمندی است. اسانس رز می‌تواند مانند ویتامین‌های گروه B به عنوان پرکورسور هورمون‌ها در بدن قرار گیرد و به نظر می‌رسد تولید منی را نیز افزایش دهد.

یکی از علل تأثیر اسانس رز به عنوان ضدافسردگی و ازدیاد فعالیت‌های جنسی، افزایش فعالیت‌های مغزی است.

چگونه اسانس رز را مصرف کنیم؟

گلبرگ: مقدار 1 تا 2 گرم گلبرگ را می‌توان در یک استکان آب ریخته و تا روزی سه نوبت (3 تا 6 گرم) به صورت خوراکی مصرف کرد.

اسانس: هیچ اسانسی را نباید به طور مستقیم به صورت خوراکی و یا موضعی مصرف نمود. اسانس‌ها باید به وسیله روغن‌های مایع گیاهی رقیق شوند. اکثر اسانس‌ها باید حداقل به نسبت 1 بر 20 رقیق شوند تا عوارض جانبی نداشته باشند.

مسمومیت: گلبرگ، گلاب و اسانس گل سرخ در حد مصرف دارویی و خوراکی دارای عارضه جانبی نمی‌باشد.

تقویت اعصاب با چای بابونه

طبیعت آن، معتدل و در بابونه های صحرایی به سمت گرم و خشک است. ضدّ بلغم و صفرا و آرام بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده و مقویّ آنها و شستشودهنده بسیارقوی کلیه ها و تقویت کننده کلّی سیستم عصبی است وعلاوه برآن، ضدّ تب، ضدّ انگل، ضدّ یبوست و اشتهاآور است. از جمله خواص دیگر بابونه می توان به تقویت حافظه، تقویت اعصاب، آرامش بخش و خواب آور، ضد تشنج، درمان اضطراب و استرس، درمان سرگیجه همچنین خواص قلب و عروقی بابونه شامل گشاد کننده عروق قلبی، پایین آورنده فشار خون، بهتر کردن خون رسانی به مغز و کلیه و . . .) رقیق کردن خون و کمک کننده به کم خونی اشاره کرد.

گوجه فرنگی سالاد اینهمه خاصیت دارد!

گوجه فرنگی از غذاهای درجه اولی است که نیرو و نشاط می بخشد و به هضم غذا کمک می کند. گوجه فرنگی برای درمان خستگی مفرط و خستگی زودگذر بسیار مفید است و برای اشخاصی که مبتلا به سنگ کلیه، مثانه، کبد و ورم هستند توصیه می شود.این میوه به علت داشتن ویتامین A مقوی اعصاب بوده، اشتها را زیاد می کند و به هضم غذا کمک فراوان می کند.

یک مقوی اعصاب خوشمزه: شکلات سیاه

شکلات سیاه حاوی فنیل‌اتیل‌آمین، آناندامید، تئوبرومین و کافئین است و برای همین هم روی خلق و خوی افراد تأثیر می‌گذارد. فنیل‌اتیل‌آمین و آناندامید نشاط آور است.

زمانی که ما عاشق می‌شویم بدن‌مان این عنصر دوم را تولید می‌کند. کافئین و تئوبرومین نیز تحریک کننده‌ی بدن و مغز است. برای اینکه شاد و سرحال باشید شکلات سیاه بخورید و البته زیاده‌روی نکنید. روزانه دو مربع شکلات کافی است.

از آجیل عید برای شادی کمک بگیرید

کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می‌شود. آجیل (مغزها) سرشار از سلنیوم هستند، لذا مصرف مقداری از انواع آن به طور روزانه برای کاهش اضطراب و دل‌آشوب مفید می‌باشد.

قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقادیر مناسبی از سلنیوم هستند. با این وجود، مصرف مغزها را فراموش نکنید.

اگر می خواهید آرامش داشته باشید از این غذاها پرهیز کنید

میبایست از مصرف بیش از حد گوشت های سرخ شده پرهیز نمود. مواد غذایی کنسرو شده نیز به علت آن که حاوی مواد نگاه دارنده هستند، خطری برای سلامت افراد به حساب می‌آیند. ادویه جات، محرک اعصاب و روانند

گرچه گوشت برای بدن لازم است، اما نباید در مصرف آن افراط کرد. به علاوه باید به خاطر داشت، که گوشت های سرخ شده نسبت به گوشت های آب پز شده؛ از خطر بیشتری برخوردارند، ترشی، سرکه و موادی که حاوی اسید هستند تنش زا بوده و باید در مصرف آنها دقت کرد.

این خصوصیات یعنی خسیس است لطفا جواب بله ندهید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ