دلیل درد پشت سر چیست؟

sahar.d
اگر شما هم دچار درد در ناحیه پشت سر می شوید و این مساله موجب نگرانیان شده است، توصیه می کنیم با این مطلب همراه شوید تا با علت درد پشت سر آشنا شوید.

گاهی سردرد ها از ناحیه پشت سر شروع می شوند که می تواند به دلیل بد خوابیدن یا زاویه بد گردن هنگام کار با کامپیوتر یا گوشی باشد. اما اگر این دردها در طولانی مدت تکرار شوند و شدت بالایی داشته باشند ممکن است خطرناک باشد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص باشد. در این مطلب به بررسی علت ایجاد دردهای پشت سر می پردازیم.

درد پشت سر 

علل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به درد پشت سر شود. در بسیاری از موارد، این سردرد همچنین باعث درد در مکان های دیگر می شود و یا توسط وقایع دیگر تحریک می شود.

نوع درد، محل و علائم دیگری که احساس می کنید می تواند به پزشک شما کمک کند تا تشخیص دهد که چه سردردی دارید و ان نوع سردرد چگونه درمان می شود.

درد پشت سر بر اثر آرتروز

درد پشت سر بر اثر آرتروز ناشی از التهاب و تورم در ناحیه گردن است.سردردهای آرتروز منجر به درد پشت سر و گردن می شود. در این حالت حرکت دادن سر معمولا باعث شدیدتر شدن درد می شود. این سردردها ممکن است با هر نوع آرتروزی بروز کند. رایج ترین آنها آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت است.

درد پشت سر بر اثر وضعیت بد بدن

وضعیت بد ایستادن یا نشستن نیز می تواند باعث درد در پشت سر و گردن شما شود. موقعیت بد بدن باعث ایجاد تنش در پشت، شانه ها و گردن می شود و این تنش ممکن است سردرد ایجاد کند. شما ممکن است احساس درد خفیفی در پایه جمجمه خود احساس کنید.

درد پشت سر بر اثر فتق یا بیرون زدگی دیسک کمر

فتق دیسک در ستون فقرات گردن می تواند در گردن درد و فشار ایجاد کند. این می تواند یک نوع سردرد به نام سردرد سرویکوژنیک را ایجاد کند.
درد به طور معمول در پشت سر شروع می شود و  احساس می شود. همچنین ممکن است در شقیقه ها یا پشت چشم نیز احساس شود. علائم دیگر ممکن است ناراحتی در شانه ها یا بالای بازو ها باشد.

سردرد های سرویکوژنیک ممکن است هنگامی که شما در حال دراز کشیدن هستند تشدید شود. بعضی از مردم  از خواب می پرند، زیرا سردرد پشت سر خواب آنها را مختل می کند. هنگام دراز کشیدن، ممکن است فشاری مانند وزن روی سرتان احساس کنید.

درد پشت سر بر اثر نورالژی اکسی پیتال

اکسی پیتال نئورولوژی یک بیماری است که وقتی که اعصابی که از نخاع به پوست سر می رسند، آسیب می بینند رخ می دهد. این ناراحتی اغلب با میگرن اشتباه گرفته می شود. اکسی پیتال نئورولوژی باعث درد شدید و تند و تیز می شود که در پایه گردن شروع می شود و به سمت پوست سر حرکت می کند.
سایر علائم عبارتند از:

    درد پشت چشم
    یک حس شدید که احساس شوک الکتریکی در گردن و پشت سر دارد
     حساسیت به نور
     پوست سر حساس
     درد هنگام حرکت گردن

درد در سمت راست و پشت سر

سردرد تنشی

سردرد تنشی شایع ترین علت درد است. این سردرد در پشت و سمت راست سر قرار می گیرد. سردرد تنشی احساس درد خفیفی را می دهد.

سردرد سمت چپ و پشت سر

میگرن

میگرن ممکن است در هر مکان ظاهر شود، اما بسیاری از افراد میگرن را در سمت چپ سر و یا پشت سر تجربه می کنند.

میگرن می تواند موارد زیر شود:

     درد شدید و ضربان دار
     حالت تهوع
     استفراغ
     اشک زیاد در چشم
     حساسیت نور یا صدا

سردرد میگرنی ممکن است در سمت چپ سر شروع شود و سپس در اطراف شقیقه ها به پشت سر حرکت کند.

درد پشت سر هنگام دراز کشیدن

سردرد خوشه ای

سردرد خوشه نادر اما بسیار دردناک است. آنها نام خود را از دوره های خوشه ای که در آنها رخ می دهد، دریافت کرده اند. افراد مبتلا به سردرد خوشه ای تجربه حملات مکرر دارند. این دوره ها یا الگوهای حمله ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

سردرد خوشه ممکن است باعث درد در پشت سر و یا دو طرف سر شود. آنها ممکن است هنگام لمس کردن بدتر شوند. سایر علائم عبارتند از:

     درد تیز و سوزنده شدید
     بی قراری
     حالت تهوع
     ریزش اشک بیش از حد
     بینی گرفته
     افتادگی پلک
     حساسیت به نور و صدا

الو دکتر ، چرا پشت سرم درد می کند؟

الو دکتر ، درد هر قسمت از سر نشانه چیست؟

الو دکتر ، شایع ترین علل سر درد + خطرناکترین!

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ