هندوانه را با دانه بخوریم یا نه؟

parya
هندوانه از میوه های فصل گرم است که باعث رفع عطش و خنک شدن می شود. داخل هندوانه پر از دانه هایی است که هنگام خوردن هندوانه باعث مزاحمت میشود. اگر تا حال دانه های هندوانه را دور می ریختید و آن را مصرف نمی کردید به شما توصیه می کنیم هندوانه را با دانه بخورید.

همانطور که می دانید هدوانه میوه ای است که داخلش پر از دانه است که اغلب افراد دانه های هندوانه را مصرف نمی کنند. اما جالب است بدانید همانقدر که هندوانه خاصیت دارد، دانه های هندوانه نیز پر از خاصیت است. ممکن است اینجا سوال پیش بیاید که هندوانه را با دانه بخوریم یا نه؟ ما به شما می گوییم بله. به دلایل زیر حتماهندوانه را با دانه بخورید

آب هندوانه دارای ویتامین های A، B، C، 2B ، PP و همچنین پروتئین ،‌ چربی ،‌ قند ،‌ کلسیم ،‌ آهن ، فسفر و گوگرد و…. می باشد.

دانه های هندوانه هر چند از نظر ویتامین های A  ، C  ضعیف است ولی حاوی روی ، ویتامین E  و چربیهای ضروری می باشد به طور کلی امراض که هندوانه از بروز شان جلوگیری می کند عبارتند از: سرطان های پروستات ، سینه ،‌رحم ،‌ ریه و روده ی بزرگ سموم بدن را دفع می کند. وسواس را برطرف می کند.

خواص درمانی آب هندوانه 

سموم بدن را از طریق ادرار ،‌مدفوع و عرق دفع می کند
از لخته شدن خون هم جلوگیری می کند

خواص درمانی دانه و مغز هندوانه 

همچنین مغزتخم هندوانه به مقدار 35 گرم در روز برای درمان سوزش ادرار ، زخم مثانه ،‌ زخم معده،‌ خش خش سینه ،‌ خونریزی سینه و تسکین سرفه موثر است و همچنین به هضم غذا هم کمک می کند و از پیری زود رس سلول های پوست جلوگیری می کند.

خواص درمانی پوست هندوانه

اشخاصی که به وسواس مبتلا هستند، چنانچه روزانه مقداری مربای پوست هندوانه را که با عسل طبیعی تهیه شده است بخورند ،‌ حالت وسواس آنها برطرف خواهد شد.

پوست سفید داخل هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار مؤثر است و همچنین بدلیل داشتن مقدار زیادی سیترولین (نوعی اسید آمینه) موجب گشاد شدن سرخرگ ها می شود و گردش خون را بهبود می بخشد افرادی که سرد مزاج هستند توجه کنند که هندوانه را با عسل یا شکر میل کنند.

در آخر،‌ پیشنهاد می کنیم هندوانه را بین دو وعده غذایی تان میل کنید تا در هضم غذایتان اختلال ایجاد نشود.

تخمه هندوانه را دور بریزیم یا نریزیم؟

 تخمه هندوانه و خواص آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ