این عادات اشتباه موهایتان را دچار موخوره می کند

pegiu
اگر موهای شما دچار موخوره شده است این مطلب را بخوانید

موخوره

همه خانم ها دوست دارند موهایی سالم و زیبا داشته باشند اما به گزارش الودکتر مشکل بیشتر خانم ها موخوره می باشد.در طول روز خانم ها عادت نموده اند که به خود و موهایشان رسیدگی کنند اما گاهی رسیدگی های اشتباه موجب پیشامد های بدی می شود.یکی از این نمونه ها موخوره است.

عاداتی که موخوره را به وجود می آوردند.

اگر شما هم در طول روز موهایتان را زیاد برس می زنید و یا برای راحتی در خانه آن ها را در بالای سرتان میپیچید باید بدانید که موخوره خواهید داشت.

آسیب‌های مکانیکی و شیمیایی وارد بر مو سبب تخریب و چند شاخه شدن موها یا همان موخوره می‌شود.

برس زدن بیش از حد موها از مهمترین عوامل ایجاد آسیب‌های مکانیکی بر موها و مهمترین عامل وجود موخوره است.

درعین حال، استفاده از رنگ موهای گوناگون در یک دوره کوتاه زمانی، استفاده از حالت دهنده‌ها، کوتاه نکردن موها و مراقبت نکردن از آنها، استفاده مداوم از سشوار و استفاده از شامپوهای نامرغوب موجب ایجاد موخوره می‌شوند که هنوز درمانی برای این پدیده پیدا نشده و کوتاه کردن موها تنها راه از بین بردن موخوره‌ها است.

بلند نگه داشتن بیش از حد موها نباید پائین‌تر از گودی کمر باشد. استفاده از ترکیبات ملایم و غیرمحرک در شست و شوی موها و حفظ رطوبت آنها و یک بار برس زدن در طول روز می‌تواند مانع از ایجاد موخوره شود.

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود موهایتان خشک و شکننده شود و در نتیجه دچار موخوره شوید بستن موها در بالای سر برای مدت طولانی است.خانم هایی که عادت دارند موهایشان را تاب بدهند و در بالای سرشان ببندند بیشتر دچار موخوره خواهند شد.برای انکه از شر موخوره  رها شوید بهتر است کمی موهایتان را کوتاه کنید و در زمان های زیادی موهتیتان را باز و آزاد بگذارید

درمان قطعی موخوره بدون نیاز به کوتاه کردن موها

انواع موخوره و معنی آن ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ