ماسک هایی فوق العاه با خیار

pegiu
با استفاده از خیار برای خودتان ماسک هایی فوق العاده در خانه تهیه نمایید

پوست لایه ای است که تمام بدن را پوشانده است و علاوه بر نقش و وظیفه مهمی که به صورت عمومی بر عهده دارد در بخش صورت به عنوان فاکتوری برای زیبایی نیز محسوب می شود.برای آنکه پوست زیبایی داشته باشید آرایش های غلیظ و سنگین را برای پوشاندن معایب پوست کنار بگذارید و با استفاده از مواد طبیعی زیبایی و سلامتی را به پوست خود هدیه دهید.

ماسک های مفید پوست با استفاده از خیار

خیار دارای مواد طبیعی معدنی است که برای جوان‌سازی، حفظ انعطاف‌پذیری و تقویت سلول‌ها و بافت‌های تشکیل‌دهنده پوست بسیار مفید و مناسب است. علاوه بر این، استفاده از خیار پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و از خشکی پوست پیشگیری می‌کند و همین مسئله هم باعث از بین‌رفتن و کم شدن چین و چروک‌های روی صورت‌ می‌شود. خیار سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی برای پوست‌ شما است که در سالم ماندن و مواجهه با عوامل مخرب محیطی که عامل اصلی پیری پوست هستند نقش به سزایی خواهد داشت.

_ ماسک خیار و ماست

– خیار ۱ عدد
– ماست ساده نصف‌فنجان

_ خیار را پوست بگیرید و آن را به اندازه مکعب‌های کوچک خرد کنید. در ادامه خیار‌های خرد شده را در مخلوط‌کن بریزید و بعد ماست را هم به آن اضافه کنید تا مواد کاملا یکدست شوند ( غلظت مواد باید به اندازه‌ای باشد که مواد از روی پوست‌تان نریزید).
_ با کمک انگشتان دست خود ماسک را روی سطح پوست صورت و گردن‌تان بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد آن را با آب‌گرم بشویید و بعد کمی آب‌سرد هم به صورت‌تان بپاشید تا پوست‌تان کاملا سرزنده شود.
_ پوست‌تان را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید و در صورت تمایل کمی مرطوب‌کننده بزنید.

_ ماسک خیار، عسل، لیمو و موز

– نصف ۱ عدد موز
– عسل ۱ قاشق غذا‌خوری
– نصف ۱ عدد خیار
– آب‌ لیمو‌تازه ۴ قاشق غذا‌خوری

_ ابتدا، عسل را در یک کاسه فلزی یا شیشه‌ای در یک ظرف آب داغ کمی گرم کنید تا مقداری نرم و آبکی شود. خیار و موز را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا خمیر و یکدست شوند. سپس آب‌ لیمو تازه را هم به سایر مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.
_ پوست‌تان را تمیز کنید و به آرامی با انگشتان خود خمیر را روی صورت‌ و گردن‌تان ماساژ دهید.
_ بگذارید ماسک نیم ساعت روی صورت‌تان بماند و بعد آن را با آب‌ولرم پاک کنید. پوست‌تان را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.

_ ماسک خیار، پنیر و جعفری

– خیار ۱ عدد
– روغن زیتون فرابکر ۱ قاشق چای‌خوری
– پنیر نرم و تازه ۳  قاشق غذاخوری
– جعفری ۳ تا ۴ عدد برگ تازه
– شیر ۱ قاشق غذا‌خوری
– نمک نوک قاشق چای‌خوری

– برای تهیه این ماسک مفید ابتدا خیار را پوست بگیرید و به مکعب‌های کوچک خرد کنید. تمامی مواد را همراه با خیار در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا ترکیب و یکدست شوند.
– ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بعد آن را اول با آب گرم و بعد با آب سرد پاک کنید و مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک خیار، نعناع و سفیده تخم‌مرغ

– خیار ۱ عدد
– سفیده‌ تخم‌مرغ ۱ عدد
– نعناع تازه ۴ تا ۵ برگ

– خیار را پوست بگیرید و همراه با نعناع در مخلوط‌کن بریزید. بعد از اینکه کاملا له و ترکیب شدند، در یک کاسه جداگانه سفیده‌ تخم‌مرغ را از زرده جدا کنید و هم بزنید تا فومی شکل شود. سپس مخلوط خیار و نعناع را با سفیده تخم‌ مرغ خوب ترکیب کنید.
– با کمک انگشتان دست یا یک قلموی آرایشی ماسک را روی صورت‌تان ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.
– بعد از گذشت مدت زمان لازم، پوست‌تان را با آب گرم و بعد سرد بشویید و بعد از خشک کردن مرطوب‌کننده بزنید.

با این ماسک های صورت پوستتان را شفاف کنید!

روش استفاده از بلک ماسک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ