مهم ترین دلایل درد قفسه سینه

sahar.d
گاهی پیش می آید که ناگهان در ناحیه قفسه سینه احساس درد می کنیم که در صورت تکرار می تواند باعث نگرانی شود. در این مطلب به بررسی مهمترین دلایل درد قفسه سینه می پردازیم.

درد قفسه سینه می تواند دلایل مختلفی از جمله رفلاکس معده، مشکلات ریه، مشکل قلبی و … باشد. درد در قفسه سینه نباید را به هیچ عنوان نادیده گرفت زیرا ممکن است نشان از مشکلی جدی باشد. در این مطلب دلایل درد قفسه سینه را بررسی می کنیم.

ریفلاکس معده

 بیماری ریفلاکس معده شایع‌ترین علت NCCP است. حدود 66درصد از افرادی که دردهای قفسه سینه غیر قلبی را تجربه می‌کنند، مبتلا به ریفلاکس معده هستند. برای بهبود این عارضه کنترل ترشح اسید معده اولین گام در درمان محسوب می‌شود. کاهش وزن، عدم مصرف (الکل، سیگار، شکلات، آب مرکبات و غذاهای حاوی گوجه فرنگی) در کنترل اسید معده بسیار موثر است.

اختلالات تحرک مری

این عامل در درد قفسه سینه غیر قلبی خیلی شایع نیست. نمونه‌هایی از این اختلالات مری عبارتند از اسپاسم منتشر مری، مری فندق شکن و آشالازی.
اسپاسم منتشر مری به انقباضات نامنظم و ناهماهنگ مری گویند.

مری فندق شکن به انقباضات قدرتمند و هماهنگ مری گویند که در این نوع اختلال غذا بالا آورده نمی‌شود و درد عمیقی در مری به علت جمع شدن غذا بروز می‌کند.

آشالازی نیز به فقدان انقباضات مری گویند. مهمترین علامت این بیماری بلع مشکل است که در مورد جامدات و یا مایعات وجود دارد. از علائم دیگر این بیماری می‌توان به درد سینه، برگشت غذای خورده شده به دهان، سوزش سردل، سخت آروغ زدن، احساس پری و سنگینی در ناحیه گلو ،سکسکه و کاهش وزن اشاره کرد.

قلب تحت فشار زیاد قرار داشته باشد

پس از فعالیت سنگین ورزشی، تغییر ناگهانی دمای هوا و صرف یک وعده سنگین غذایی، فعالیت قلب به شدت بالا می رود تا خون کافی در بدن جریان یابد، متناسب با این شرایط، ضربان قلب افزایش می یابد. در این زمان درد و تنگی قفسه سینه احساس می شود.

آنژین

آنژین هنگامی رخ می دهد که عضله قلب خون کافی دریافت نمی کند.

آنژین ممکن است به صورت ناراحتی یا درد در قفسه سینه به صورت احساس فشار، سنگینی، سوءهاضمه یا سوزش سر دل باشد. درد آنژین ممکن است در گردن، شانه ها، فک، پشت، و بازوها احساس شود. در صورت بروز چنین حالتی باید به پزشک مراجعه کرد.

ذات الریه

 پنومونی(سینه پهلو) یک نشانه از وجود عفونت، ویروس، باکتری و قارچ در بافت ریه است. ویروس سرما و آنفولانزا شایع‌ترین دلیل ویروسی شدن ریه‌هاست. ذات الریه یک عفونت تنفسی تحتانی در ریه است. سرفه ، تب، تنفس سخت و درد در قفسه سینه از علائم این بیماری محسوب می‌شود.

حمله قلبی

حمله قلبی زمانی روی می دهد که جریان خون بخشی از قلب قطع شود و ماهیچه ها غیر فعال شوند. ایجاد لخته خون یکی از مهمترین دلایل حمله قلبی است که در صورت اقدام سریع، با راهکارهای پزشکی رفع می شود. افرادی که تجربه آنژین و حمله قلبی را دارند، درد حمله قلبی را مشابه ولی با شدت بیشتری توصیف می کنند. احساس درد و فشار به ویژه در حالت استراحت، درد در ناحیه فک و بازو، تنگی نفس و غش از مهمترین علایم حمله قلبی است.

فشار خون

فشار خون مزمن به مرور زمان سبب ضخیم شدن و رشد بعضی عضلات قلب می شود و این حالت از نظر علم پزشکی هیپرتروفی بطن چپ نام دارد و درد قفسه سینه، گردن، شانه ها، پشت و بازوها و تنگی نفس از علایم آن است.

سرطان ریه

این گزینه یکی از خطرناک‌ترین عاملان درد قفسه سینه غیر قلبی است. سرطان ریه، سرطانی شایع در جهان شناخته شده است. افراد سیگاری و حتی افرادی که در معرض دود درجه دوم قرار می‌گیرند درصد بالایی از مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

چه زمانی درد قفسه سینه خطرناک است؟

8 دلیل درد قفسه سینه که قلب درد نیست!

 دردهای قفسه سینه را جدی بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ