تپش قلب را با این گیاهان درمان کنید!

atoosamirzavandi
تپش قلب غیر عادی را با ساده ترین راه، گیاهان دارویی به خوبی کنترل کنید. روزانه چند فنجان دم نوش گیاهی ضمن درمان تپش قلب شادی برای شما به ارمغان می آورد.

تپش قلب را هرفردی در شرایط خاصی از زندگی تجربه کرده است اما در بعضی از افراد به یک مشکل همیشگی تبدیل شده است. به گزارش الو دکتر قلب به صورت عادی بین 60-100 بار در دقیقه میزند. اگر ضربان قلب به کمتر از 60 یا بیشتر ا100 برسد به آن تپش قلب می گویند. گیاهان دارویی بسیاری وجود دارند که می توان به کمک آن ها تپش قلب را کنترل کرد. در این مقاله این گیاهان دارویی را بشناسید.

علل تپش قلب

         اضطراب

         یبوست

         نفخ

         استرس

         مصرف بیش از حد سیگار

         فعالیت های فیزیکی زیاد

         مصرف بیش از حد کافئین

         تب

         اختلال تیروئید

         کم خونی

         از دست دادن خون

         درد بیش از حد

         کمبود اکسیژن

         تغییرات هورمونی مربوط به قاعدگی، حاملگی و یائسگی.

         مصرف برخی داروهای سرماخوردگی و حساسیت .

         فشار به قلب.

علائم تپش قلب

         عرق کردن

         غش کردن

         سرگیجه

         کمبود نفس

         ناراحتی و درد در قسمت سینه

         عملکرد ضعیف قلب

         ضربان تند نبض.

درمان گیاهی تپش قلب با گل گاو زبان

گل گاو زبان از قدیم الایام برای آرامش اعصاب استفاده می شده و این آرامش موجب تنظیم ضربان قلب می شود. گل گاوزبان علفی پرطرفدار است که هم برای بیماری‌ های مغزی و هم برای بیماری‌های قلبی معجزه می کند.

گل گاو زبان ایرانی یکی از معروف‌ترین گیاهان جهان است.  از فواید گل گاو زبان می توان به شادی‌آوری، رقیق‌کنندگی خون، تقویتقلب، درمان اضطراب و دلهره، درمان افسردگی و در نهایت کاهش فشارخون و تپش قلب اشاره کرد.

برای تهیه دمنوش گل گاو زبان ابتدا گل‌های آبی گل گاو زبان را خشک می کنند. بعد آنها را در آبجوش ریخته و صبر می کنند تا دم بکشد. اگر دوست داشتید می توانید مقدار کمی عسل یا نبات یا لیموترش هم به آن اضافه کنید.

درمان گیاهی تپش قلب با به لیمو

به‌ لیمو گیاهی برای سلامتی انسان فواید زیادی دارد. از خواص به لیمو می توان به خاصیت آرام‌ بخشی ، ضد تشنج بودن ، ادرارآور بودن، درمان سرگیجه و تپش قلب اشاره کرد.

برای تهیه دمنوش به لیمو شما باید ۱ قاشق غذاخوری به‌ لیمو را در یک قوری شامل ۲ لیوان آب جوش ریخته و دم کنید. کمی هم نبات داخل آن بریزید.

درمان گیاهی تپش قلب با اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از داروهای گیاهی است که به درمان گیاهی تپش قلب کمک می کند. قسمت مورد استفاده گیاه اسطوخودوس، گل‌ها و سرشاخه‌های گل‌دار آن است. اسطوخودوس بوی خوبی دارد. ولی طعم آن کمی تلخ است .

طب آن گرم و خشک است و به درمان تپش قلب کمک می کند. برای تهیه دمنوش آن شما می توانید حدود ۵ گرم سرشاخه گل‌دار و یا گل اسطوخودوس را در یک لیتر آب جوش بریزید. حالا حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. شما می توانید ۴-۳ فنجان از این دمنوش را در روز میل کنید.

درمان گیاهی تپش قلب با کندر

کندری که در عطاری ها وجود دارد، صمغ گیاه کندر است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. جالب است بدانید که از کندر به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور استفاده میشود.

به گزارش الو دکتر متخصصان طب سنتی اعلام کرده اند که مصرف کندر به درمان تپش قلب و تنظیم ضربان قلب کمک می کند. همچنین کندر برای باهوش شدن مفید است و به مادران باردار توصیه می شود با مشورت پزشک در دوران بارداری آن را بجوند.

درمان گیاهی تپش قلب با بهار نارنج

بهارنارنج استرس و اضطراب را کاهش داده و در درمان تپش قلب تاثیر گذار است. همچنین برای درمان کم‌ خونی یا بی خوابی می توانید از آن بنوشید.

قبل از خواب عرق یا دم‌کرده بهار نارنج را میل کنید تا نتیجه اش را ببینید. همچنین گیاه بهار نارنج آرامش‌بخش بوده و سردردهای عصبی و میگرنی را بهبود می بخشد.

درمان گیاهی تپش قلب با بادرنجبویه

بادرنجبویه برای سلامتی ما فواید زیادی داشته و در کنار آن به تقویت قلب و انبساط روح کمک می کند. بادرنجبویه یک داروی ضد افسردگی است و مثل یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و آرام‌بخش است.

از بادرنجبویه به روشهای مختلف مثل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌ شود. طبیعت آن هم گرم و خشک است.

 در چه مواردی تپش قلب نگران کننده است؟

 حمله پانیک یا تپش قلب عصبی چیست؟

 قرص های تپش قلب

دلیل تپش قلب منظم و غیر منظم چیست؟!

 علائم، دلایل و راه های درمان تپش قلب را بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ