مرگ انسان با خوردن همزمان ماهی و ماست!

parya
حتما همیشه شنیده اید که ماست و ماهی را به علت طبع سردشان نباید همزمان خورد. لازم است بدانید که با خوردن همزمان ماهی و ماست، انسان دچار مرگ می شود.

از گذشته تا حال افراد بر این باورند که نباید همزمان ماهی و ماست را خورد. یکی از دلایل تاکید انسان بر نخوردن همزمان ماهی و ماست طبع سرد این دو مواد غذایی می باشد. اما لازم است حتما بدانید که در بعضی موارد خوردن همزمان ماهی و ماست منجر به مرگ انسان می شود. در این مقاله اطلاعاتی راجع به مصرف همزمان ماهی و ماست جمع آوری شده است. 

 رابطه خوردن همزمان ماهی و ماست با مرگ انسان

برخی از افراد نیز حساسیت  خاص غذایی  را دارند و امکان بروز بثورات پوستی در هنگام مصرف ماست با ماهی در آن ها وجود داشته ، ماهی های پرورشی و دیگر انواع ماهی ها دارای پروتئین کافی و ارزش غذایی بالا داشته و همگی دارای مقادیر کافی از ید و کلسیم میباشند

بعضی از افراد با خوردن ماست یا دوغ همراه غذاهای حاوی ماهی موافق نبوده و معتقدند که سبب نفخ و ناراحتی گوارش میگردند که این مساله ارتباط زیادی با وضعیت گوارش شخص داشته و بعضی ها چنانچه ماهی را با دوغ یا ماست میل کرده  دچار نفخ، اختلالات گوارشی و حتی گاه اسهال نیز میشوند.

و  برخی افراد دیگر در اثر خوردن این مواد غذایی با هم سردی دچار سردی میشوند ولی بعضی دیگر در اثر خوردن ماهی با ماست یا دوغ دچار هیچ نوع عارضه ای نمی گردند و بنابراین هر فردی باید با توجه به وضعیت دستگاه های بدن خود و به خصوص دستگاه گوارش خود نوع تغذیه اش را مشخص کنند.

تعدادی از از افراد نیز حساسیت‌ خاص غذایی داشته و امکان دارد که با خوردن این دو با هم بثورات پوستی بزنند و اینکه قدیمی‌ها برحسب تجربه می‌گفتند لک می‌زنی و این دو را با هم نخورید که  مطلب ثابت‌شده‌ای در طب وجود ندارد و عوارض پوستی چون با خوردن ماست وماهی مرض جلدی به وجود می اورد وخیلی خطرناک است.

و بعد از خوردن همزمان ماهی و ماست خارش بر روی جلد احساس میشود و کم کم سوزش در ناخن ها وزیر جلد احساس شده و سپس داخل رگهای خوی قسم اب سرد یا تیزابی در قسمتهای مختلف بدن محسوس میشود والبته واین دایمی نیست و حالت تناوبی داشته وحتی  در بخش های مختلف جلد لکهای سفید ایجاد کند که درمان برایش کشف نشده.

.و همچنین ممکن است که برخی از قسمتهای جلد در قسمتهای پا تا یک زمانی سیا رنگ میشود، اما بعدا به حالتی عادی بر میگردد. حساسیت جلدی دیگری نیز ممکن است  در قسمتهای بدن بوجود آید و در برخی از موارد آلرژی در افراد انقدر زیاد میشود که گاهی به مرگ افراد می انجامد

در کل ماهی و ماست هر دو دارای طبع سرد هستند و ممکن بوده که برای افرادی که نسبت به سردی حساس میباشند مشکلاتی که بهش سردی یا ثقل میگن به وجود بیاورد مثل: سنگینی معده، دل درد، خواب آلودگی، افزایش ادرار، افزایش ترشحات دهان هنگام خواب و …

برای رفع این عارضه ها استفاده از یه چیز گرم مانند چای نبات و یا چند عدد خرما ضروری است و البته لازم به ذکر است که بسیاری از افراد ماهی و ماست رو باهم مصرف میکنند و برایشان مشکلی ایجاد نمیکند چون حساسیت ندارند.

همه چیز درباره خوردن ماهی با ماست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ