ماسک مو خانگی برای درمان سریع موخوره

sahar.d
اگر از موخوره خسته شده اید و به دنبال راهی طبیعی و موثر برای درمان آن هستید، با این مطلب همراه شوید تا با ماسک مو خانگی برای درمان سریع موخوره آشنا شوید.

موها برای حفظ سلامتیشان به مراقبت زیادی احتیاج دارند مخصوصا زمانی که موها بلند می شوند زیرا حساس تر و شکننده تر می شوند و باید توجه بیشتری به آن ها کرد. یکی از مشکلاتی که همراه با بلند شدن موها بوجود می آید موخوره است که در اثر نازک شدن موها و عدم آبرسانی کافی به وجود می آید.

برای پیشگیری از بوجود آمن موخوره و از بین بردن آن ماس های شیمیایی و گیاهی فراوانی وجود دارد که توصیه ما به شما استفاده از ماسک های طبیعی و گیاهی است که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. در این مطلب شما را با ماس موهای خانگی برای درمان سریع موخوره آشنا می کنیم.

قدم اول در درمان موخوره

اولین اری ه باید برای حذف موخوره موها انجام دهید این است که نوک موها را به اندازه 2-3 سانتی متر کوتاه کنید تا تمام آثار موخوره از بین برود. بعد از آن باید به تقویت و آبرسانی موها بپردازید که در ادامه ماسک های آب رسان و تقویتی را به شما معرفی می کنیم.

ماسک موی معجزه گر

دو قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده و پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن‌ها را کمی ولرم کنید و بعد با پوره آووکادو مخلوط کنید و برای 30 دقیقه این ماسک مو را از فسمت میانی تا انتهای موهای خود قرار بدهید.

این ماسک نباید به ریشه موها برخورد کند. بعد از 30 دقیقه موها را با آب ولرم شستشو بدهید. این ماسک مو علاوه بر اینکه کاملا گیاهی و طبیعی است می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر موخوره موها داشته باشد و از ایجاد آن‌‌ها هم جلوگیری کند.

معجزه تخم مرغ

تخم‌مرغ به دلیل داشتن اسیدهای چرب و پروتئین و همچنین ویتامین A باعث ایجاد رطوبت طبیعی در موها و درمان موخوره می‌شود. ترکیب زرده تخم‌مرغ با  روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون می‌تواند ماسک بسیار خوبی برای تقویت موها و همچنین پیشگیری از ایجاد موخوره باشد. توصیه می‌شود که هفته‌ای یک بار از ماسک تخم‌مرغ برای تقویت موها استفاده شود که هم باعث تقویت ریشه‌ها می‌شود و هم می‌تواند به درخشندگی و زیبایی موهای شما کمک کند.

ماسک تخم مرغ و پرتقال

شاید استفاده از تخم مرغ روی موها کمی کثیف کاری داشته باشد، اما نتایجش عالی است! ماسک طبیعی تخم مرغ، هم موخوره را کاهش می دهد و هم موهایتان را نرم می کند. دو تخم مرغ را بشکنید و کمی هم آب پرتقال به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. حالا این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهایتان بمالید.

سپس موهایتان را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید، تا بوی تخم مرغ اذیتتان نکند. حدود 30 دقیقه صبر کنید و بعد با شامپوی همیشگی تان، سرتان را بشویید. این راه درمانی حتی می تواند موهای خشک را نیز درمان کند.

ماسک موز

موز سرشار از روغن‌های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین‌های A ,E ,C است که به بازگرداندن حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند و باعث به حداقل رسیدن شکنندگی موها می‌شود. همچنین موها را نرم و مرطوب نگه می‌دارد و باعث بهبود بافت مو و باعث پیشگیری از ایجاد موخوره می‌شود.

موز را به تنهایی پوره کنید و به موها بمالید و یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد به صورت ماسک روی موها بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو بدهید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را روی موهای خود ببینید.

ماسک آووکادو و بادام

آووکادو هم یک نرم کننده ی طبیعی برای موهاست. همچنین برای موخوره هم عالی است. مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهایتان بمالید و حدود 30 دقیقه، یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید.

حالا با یک شامپوی ملایم، موهایتان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان استفاده کنید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.

روغن زیتون و سرکه سیب

از این ترکیب تحت عنوان درمان قطعی موخوره استفاده می‌شود. سه قاشق روغن، سه قاشق عسل، دو قاشق سرکه سیب و دو قطره عصاره رزماری را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید. سپس موهایتان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان باشد سپس موهایتان را شست‌وشو دهید. با این روش به درمان قطعی موخوره کمک کرده‌اید.

ماسک روغن کرچک و رزماری

رزماری گیاهی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن مو بخاطر موخوره کمک شایانی می کند. شما می توانید توسط روغن کرچک ورزماری ماسکی طبیعی به همین منظور بسازید. عصاره ی گیاه رزماری را بهمراه مقداری آب حدود 10 دقیقه بجوشانید. هنگامی که این جوشانده خنک شد، از صافی ردش کنید و در کاسه بریزید.

حالا مقداری روغن کرچک درون کاسه بریزید. این ترکیب را بخوبی مخلوط نمایید و به موها و پوست سرتان بمالید. این ماسک عالی، در کمترین زمان ممکن مشکل موخور ه ی شما را کاهش خواهد داد.

درمان قطعی موخوره بدون نیاز به کوتاه کردن موها

بهترین روش‌ها برای جلوگیری از گره خوردن مو و موخوره

 روشی باورنکردنی برای درمان موخوره

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ