با این ترفند ذهنی،شکم تان را سیر کنید!

pegiu
با فریب دادن ذهن خود از وزنتان بکاهید و به وزن ایده آل برسید

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که مغز و تفکر شما چه تاثیری بر زندگی شما دارد؟به گزارش الودکتر و به نقل از یافته های پزشکی شما می توانید با استفاده از قدرت مغزتان وزنتان را کاهش دهید.در ادامه این مطلب در این باره بیشتر بخوانید

ترفندهای ذهنی برای کاهش وزن

با اینکه مغز بخشی از بدن شماست، اما گاهی ممکن است برخلاف شما عمل کند و مثلا اشتهای شما برای غذا را کنترل کند و همین مسئله باعث شود که وقتی با یک تکه کیکِ شکلاتی روبرو می‌شوید، نتوانید جلوی خودتان را بگیرید. در اینجا به برخی از راهکارها و ترفندهای مغزی اشاره می‌کنیم که با کمک آنها سریع‌تر می‌توانید به هدف‌های خود در جهت کاهش وزن برسید.

رویتان را از چیزهای شیرین برگردانید
شاید برایتان مسخره به نظر برسد که بخواهید وقتی چشمتان به بیسکوییت شکلاتی در سوپرمارکت افتاد رویتان را برگردانید، اما بدن شما بابت این کار از شما تشکر خواهد کرد. در واقع وقتی چشمتان به چیزهای شیرین می‌افتد، بدنتان با ترشح دوپامین نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد (بیشتر علتش آن است که قبلا وقتی غذاهای شیرین می‌خوردید، به طور طبیعی دوپامین ترشح می‌شده است). در عوض این حرکت شما را تحریک می‌کند تا به دنبال «پاداش» در قالب یک شکلات کوچک خوشمزه بگردید. واکنش دوپامین اغلب زمانی رخ می‌دهد که بخواهید بوی آن غذاهای خوشمزه اما مصیبت‌بار و مخرب را حس کرده یا تصور کنید.

فقط آن را بو بکشید
به تازگی محققان دریافته‌اند افرادی که غذاها را بو می‌کنند نسبت به آنهایی که این کار را انجام نمی‌دهند، کمتر غذا می‌خورند. تئوری پشت این مسئله آن است که در این حالت بدن گول خورده و فکر می‌کند که چیزی خورده است؛ غافل از آنکه هیچ اتفاقی نیافتاده است. بنابراین وقتی احساس گرسنگی می‌کنید، به سمت نان باگت هجوم نبرید تا برای خودتان ساندویچ درست کنید، در عوض چند دقیقه بیشتر وقت بگذارید تا چیزی بپزید. با سرخ کردن ادویه‌ها و پیاز، پختن برنج یا سبزیجات، متوجه می‌شوید که غذای کمتری خواهید خورد.

سالاد را کنار بگذارید
سالاد سرشار از چیزهای خوب است و باعث می‌شود حس خوبی نسبت به رژیم غذایی خود داشته و در مجموع به حفظ تندرستی‌تان کمک می‌کند. و شاید به همین خاطر است که اغلب به خودتان اجازه می‌دهید رویش را با انواع سس‌های پرچرب و پرکالری بپوشانید. یا شاید سالادی که موقع ناهار می‌خورید باعث شود حس کنید که خب، بهتر است شب دلی از عزا در آورده و سالادی با کالری بیشتر بخورید. در هر دو صورت، اگر دیدگاهتان نسبت به خوردن سالاد این است، بهتر است اصلا سالاد نخورید. در عوض، سالادتان را با سبزیجات پربار آبدار و فیبردار مانند بروکلی، کدوهای سبز و گل کلم و پروتئین کم‌چرب پر کنید. شاید بعد از خوردن آن چندان احساس لذت‌بخشی به شما دست ندهد، اما این سالاد بیشتر شما را سیر نگه خواهد داشت.
باشگاه را رها کنید
یک ساعت می‌روید باشگاه و بعد از آن کیک و شیرینی با قهوه می‌خورید؟ پس بهتر است بدانید با این‌کار نمی‌توانید وزن کم کنید یا لااقل خیلی دیر وزنتان کم می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد اغلب افرادی که برای کاهش وزن به باشگاه می‌روند، در بیشتر مواقع بعد از باشگاه غذای بیشتری می‌خورند و این باعث از بین رفتن تأثیرات ورزش می‌شود. به جای آنکه برای وزن کم کردن به باشگاه بروید، سعی کنید تمرین و نرمش را به بخشی از فعالیت‌های روزانه خود تبدیل کنید.

از غذای بیشتر و وعده‌های غذایی سبک‌تر استفاده کنید
همیشه سعی کنید پیش از آنکه به طور کامل سیر شوید، از غذا دست بکشید. اکثر مردم زمانی که بیش از حد می‌خورند احساس سیری می‌کنند؛ در واقع احساسی که دیگر بیش از آن قادر به ادامه خوردن نیستند. اما اگر به این مسئله فکر کنید که در زمان خوردن یک وعده غذایی چه حسی دارید، متوجه می‌شوید که پیش از سیری کامل، سیر شده‌اید. سعی کنید زمانی را به این مسئله اختصاص دهید که آیا واقعا گرسنه‌اید یا نه. و دفعه بعد، بیشتر از حد عادی غذا بپزید. بعد آن را نصف کنید و باقی را در یخچال یا فریزر بگذارید تا فردا بخورید. با این کار، می‌توانید از پرخوری پرهیز کنید.
گرسنگی را تحمل کنید
البته نمی‌خواهیم گرسنگی کشیدن را به شما توصیه کنیم، اما بهتر است هر از گاهی بگذارید بدنتان گرسنگی را تجربه کند. این باعث می‌شود وقتی شکم‌تان سر و صدای بلندی ایجاد می‌کند، بدنتان حس نکند که وضعیت اضطراری رخ داده است. مثلا یک روز، اسنک مخصوص وسط روزتان را نخورید یا ناهار یا شامتان را یک ساعت زودتر یا دیرتر بخورید. بدنتان را به حس کردن گرسنگی عادت بدهید، این کار باعث می‌شود که بدن‌تان دیگر بلافاصله فرمان حمله به یخچال برای ارضای گرسنگی را صادر نکند.

هنگام خوردن غذا خودتان را نگاه نکنید (یا به غذا خوردن دیگران توجه نکنید)
ممکن است فکر کنید اگر خودتان را موقع خوردن غذا در آینه ببینید، باعث شود کمتر غذا بخورید، اما تحقیقات نشان می‌دهد عکس این مسئله درست است. محققان دریافته‌اند افرادی که خودشان را موقع غذا خوردن در آینه می‌بینند اغلب بعد از آن غذای بیشتری می‌خورند. دیدن و فکر کردن درباره وضعیت ظاهری، چه مربوط به شما یا دیگران، تا حدودی باعث سردرگمی می‌شود. بنابراین وقتی در این شرایط احساس سیری می‌کنید و دست از غذا خوردن می‌کشید، دوباره به آن ادامه می‌دهید چرا که مغزتان در حال پردازش اطلاعات بصری بوده که دریافت کرده است.

همه چیز درباره کاهش وزن

چهار مانع مهم کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ