تشخیص بارداری با روش های خانگی!

mahdie.mohtashami
در زمان‌های قدیم روش‌هایی برای تشخیص بارداری وجود داشته است تا زنان قبل از رفتن به پزشک خود از بارداریشان مطلع شوند. در این مقاله راه های تشخیص بارداری به روش خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.

در این مقاله ما به شما روش‌هایی آموزش می‌دهیم تا شما قبل از پزشک به بارداری خود پی ببرید. در زمان‌های قدیم زنان با روش‌های خانگی خود به باردار بودن خود پی برده‌اند. در این مقاله ما به شما روش‌های تشخیص بارداری در خانه را آموزش می‌دهیم.

تشخیص بارداری بدون مراجعه به پزشک در خانه 

تشخیص بارداری چه برای کسانی که منتظر عضو جدید خانواده هستن و چه کسانی که در اضطراب و بیتابی از بارداری به سر میبرن یه مقوله ی حیاتی به حساب میاد و شاید برای گرفتن تست بارداری بارها و بارها به داروخانه و پزشک مراجعه کردید و البته که زمان و درگیری ذهنی زیادی براتون ایجاد کرده، در دنباله مطالبی در اختیارتون میذارم که امیدوارم براتون مفید باشه و بتونین در خونه و با روش های ساده بفهمید که آیا باردارید یا خیر .

1. برگهای قاصدک

برگهای قاصدک برای تشخیص باردای میتونه کمکتون کنه این گیاه از خانواده آفتابگردان هست. نحوه ی استفاده از این شیوه به این صورته که ابتدا چند برگ قاصدک رو داخل یک ظرف پلاستیکی بذارید بعد درون ظرف ادرار بریزید تا جایی که برگها کاملا زیر اون قرار بگیرن، در ظرف رو ببندید و برای مدت ده دقیقه بهش زمان بدید حالا برای مشاهده ی نتیجه آزمایش در ظرف رو باز کنید و اگه برگها دارای لکه های قرمز رنگ بود نتیجه تست بارداری مثبت هست .

2. استفاده از خمیر دندان برای تشخیص بارداری

بله درسته! تست بارداری با خمیردندان هم ممکنه! در این روش کافیه مقداری خمیر دندان رو در یک ظرف پلاستیکی بریزید و اندکی ادرار رو بهش اضافه کنید بعد از مخلوط کردن این دو با هم باید منتظر واکنش باشید، اگه رنگ خمیردندان سفیدی که با ادرار مخلوط کردید به آبی کثیف تغییر کرد تست شما مثبت هست. و اما ایراد تست با خمیر دندان اینه که مدت زمان نتیجه دادن آزمایش و اینکه مقدارهای ادرار و خمیردندان مشخص نشده .

3. سرکه

سرکه دم دست ترین ماده ای هست که تو همه ی خونه ها میشه پیداش کرد. شاید براتون جالب باشه اگه بدونید در گذشته از این ماده برای تشخیص بارداری استفاده میشده. با این راهکار دم دستی خیلی راحت و بدون هیچ اتلاف وقت و درگیری ذهنی در کمترین زمان میتونید جواب این دوگانگی ذهنی رو بدید! روش استفاده به اینصورته که در یک ظرف مقداری سرکه رو با ادرار مخلوط کنید و هم بزنید تا جایی که روی مایع حباب ایجاد بشه، حالا زمان گرفتن نتیجه آزمایشه. اگه رنک مایع تغییر کرد به این معنی هست که جواب آزمایش مثبته و در غیر اینصورت منفیست. و اما ضعف این تست هم مثل تست با خمیر دندان اینه که مقدارها مشخص نشده .

4. گندم و جو روشی مصری در تشخیص حاملگی

گندم و جو به عنوان تست مصری یکی از روش های تشخیص بارداری است. مردم مصر بر این باورند که گندم و جو میتونه چیزای زیاد در مورد حاملگی بهتون بگه. این روش به اینصورته که باید ادرار رو بر روی دانه های گندم و جو بریزید و منتظر بمانید تا واکنش اتفاق بیفته. این آزمایش میتونه زمان زیادی ببره چون نتیجه ی آزمایش بستگی به تخمیر دانه های گندم و جو داره. اگه بذر گندم و جو را شروع به تخمیر کرد، به این معنی هست که نتیجه آزمایش مثبته همچنین گفته شده است که مصریان اعتقاد دارن که اگر دانه گندم رشد کنه بچه پسر هست و اگه دانه جو رشد کنه دختر هست .

5. قند

تست شکر یکی از رایج ترین آزمایشاتی هست که برای تشخیص بارداری در زنان استفاده میشه. شکر مولکولی است که در ماده مایع به سرعت حل میشه و تغییرات سریعتر انجام میشه. نحوه ی استفاده از این روش به اینصورته که فقط قند رو در ظرف بذارید و ادرار روی آن بریزید، اگه قند شروع به تجزیه کرد جواب منفی است و اگه قند حالت توده ای پیدا کنه جواب مثبته و شما باردارید .

سه نمونه دیگر از روش های خانگی تشخیص بارداری

تست بارداری خانگی با صابون

این محصول به راحتی در هر خانه ای یافت می شود و می توانید برای انجام تست باردار یخانگی از آن استفاده کنید. می توانید از هر صابونی با هر رایحه ای استفاده کنید .

– صابونی را بردارید که بزرگی آن به اندازه دستتان باشد .

– ادرار خود را روی صابون برزید و منتظر واکنش صابون باشید .

– اگر روی صابون حباب ظاهر شد، یعنی باردار هستید، در غیر این صورت باردار نیستید .

تست بارداری خانگی با پودر خردل :

– وان حمام را با آب گرم پر کنید و نصف فنجان پودر خردل به آن اضافه کنید .

– حداقل به مدت نیم ساعت داخل این آب بنشینید .

– دو الی سه روز منتظر بمانید اگر پریود نشدید، یعنی باردار هستید .

تست بارداری خانگی با وایتکس :

روشی قابل اعتماد که نسبت به دیگر روش ها می توانید به پاسخ سریع تری ئست یابید .

– ادرار خود را در ظرفی بریزید

– پودر سفید کننده را داخل آن بریزید و خوب مخلوط کنید .

– اگر روی آن کف و حباب دیدید، به این معناست که باردار هستید .

– اگر هیچ گونه کفی وجود نداشت، باردار نیستید .

نباید وقتی که این محلول کف کرد، به آن نزدیک شوید. چون این محلول بسیار خطرناک است. این محلول می تواند باعث سرگیجه و حالت تهوع شود. اگر به طور اتفاقی دستتان با این محلول تماس داشت، فورا با صابون بشوئید .

با عنوان تست های بارداری آشنا شوید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ