پیاز قرمز کالری کمتری دارد یا سفید؟ و تفاوت پیازها

faateme1366
آیا می دانید چند نوع پیاز داریم؟ آیا می دانید تفاوت پیاز قرمز و سفید چیست؟ آیا می دانید چگونه پیاز خوب بخرید؟ آیا میدانید پیاز چند کالری دارد؟ جواب تمام این سوالات را در این مطلب پیدا خواهید کرد. با ما همراه باشید.

چگونه پیاز خوب بخریم؟

به هنگام خرید پیاز باید به نکات بسیاری توجه کنید. پیازی را انتخاب کنید که لایه بیرونی آن خشک و شکننده است و عطر و بوی خفیفی دارد. پیازهایی که داری نواحی نرم و لکه‌دارند، را نخرید و پس از خرید، در جای خنک و تاریک نگهداری کنید و بد نیست بدانید با نگهداری پیاز در یخچال عطر آن از بین خواهد رفت.

 

پیاز چند کالری دارد؟

پیاز سفید و پیاز قرمز ، هر دو از نظر کالری در گروه مواد غذایی کم کالری قرار می گیرند و از این نظر تفاوت زیادی با هم ندارند. ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۳۷ کالری انرژی است ، در حالی که ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۴۲ کالری انرژی دارد. استفاده از مواد غذایی کم کالری مثل پیاز سفید و پیاز قرمز می‌تواند به شما کمک کند تا کالری‌های مصرفی روزانه را کاهش دهید و از این طریق به مدیریت وزن تان کمک کنید.

 

چند نوع پیاز داریم؟

پیازهای زرد: آن‌ها دارای میوه‌ای سفید هستند که توسط پوست قهوه‌ای سنگین احاطه‌شده است. آن‌ها یک عطر قوی و گوگردی دارند.

پیاز شیرین: آن‌ها یک‌پوست سبک‌تر، کمتر مات و متحیرکننده دارند که همچنین آن را میوه‌ای بزرگ‌تر و کمی سبزی احاطه کرده است.

پیاز سفید: پوست سفیدی دارد و ملایم‌تر و شیرین‌تر از همتایان زرد خود است.

پیاز سرخ: آن‌ها به‌اندازه کافی ملایم و شیرین هستند تاخورده شوند. پوست بیرونی و میوه آن به رنگ قهوه‌ای عمیق است.

Shallots: آن‌ها کوچک‌تر و دارای پوست قهوه‌ای‌رنگ و دارای میوه به رنگ بنفش هستند.

پیاز سبز: آن‌ها پیاز نابالغ و کال هستند که هنوز پیازی در آن‌ها تشکیل نشده است و صرفاً جوانه هستند.

تره‌فرنگی: آن‌ها مانند گل سرخ‌ها (پیاز طولانی گرد با میوه پیاز شکل کوچک) شکل‌گرفته‌اند و معمولاً در سس‌ها و سوپ‌ها استفاده می‌شوند.

 

تفاوت عمده پیاز قرمز با سفید چیست؟

هر ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۲ گرم فیبر است ، در حالی که هر ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۱.۲ گرم فیبر دارد. در حالی که هیچ کدام حاوی فیبر زیادی نیستند ، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا بخشی از فیبر مورد نیاز روزانه را با خوردن آن‌ها تامین کنید. دریافت فیبر بیشتر از طریق رژیم غذایی ، خطر ابتلا به بیماری قلبی ، دیابت ، فشار خون بالا ، چاقی و سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

هر دو از منابع خوب ویتامین C هستند و هر ۱۰۰ گرم از آن‌ها ، بیش از ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین مهم را تامین می‌کند. علاوه بر این ، پیاز سفید و پیاز قرمز ، هر دو ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می‌سازند. البته پیاز قرمز ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را هم فراهم می‌کند.

 

به طور کلی پیاز چه خواصی دارد؟

پیاز یک ضد درد قوی است

تحقیقات نشان داده زنانی که رژیم‌غذایی غنی از منگنز دارند، کمتر دچار علایم نشانگان قبل از قاعدگی مثل دردهای شکمی یا بدخلقی می‌شوند زیرا پیاز یکی از منابع خوب منگنز به شمار می‌رود و این ماده معدنی مانند یک ضددرد عمل می‌کند.

 

درمان اسهال با پیاز

برای درمان اسهال از پوست پیاز استفاده کنید بدین صورت که پوست پیاز را بشوئید و در مقداری آب به مدت ده دقیقه بجوشانید، سپس آن را در داخل دستمالی ریخته و فشار دهید تا شیره آن گرفته شود. بعدا این شیره را با شکر شیرین کنید و روزی چند فنجان از آن را بشوئید تا اسهال کاملاً از بین برود.

 

تنظیم فشارخون با پیاز

پیاز مانند سیب منبع بسیار خوب نوعی آنتی‌اکسیدان به نام «کرکتین» است. یک بررسی که نتایج آن در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، نشان داد کرکتین تاثیر ویژه‌ای بر کاهش فشارخون دارد و از تخریب دیواره عروق پیشگیری می‌کند و به این ترتیب خطر بروز بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش می‌دهد.

پیاز را به صورت خام یا پخته می‌توانید مصرف کنید اما پیاز خام آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارد که البته پخت و پز، میزان آنتی‌اکسیدان‌های این ماده غذایی را فقط اندکی کاهش می‌دهد.

 

همیاری در دسترس برای لاغری

فرقی نمی‌کند چه پیازی باشد! اگر می‌خواهید لاغر شوید پیاز سفید، قرمز، زرد، خام و پخته میل کنید. توجه داشته باشید که در پخت آن از روغن بیش از حد استفاده نکنید. فرقی نمی‌کند که خام باشد یا پخته! فیبرهای موجود در آن داخل دستگاه گوارش حجیم می‌شود و برای همین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. این ماده‌ی غذایی همچنین ادرار آور است و به دفع سموم بدن کمک می‌کند

 

در بارداری پیاز بخوریم یا نه؟

پیاز حاوی اسیدآمینه های متیونین و سیستئین، اسیدفولیک و ویتامین های K، BB6 و C می باشد. حفظ چربی مناسب در زمان بارداری، پایین آوردن قند خون و پیشگیری از دیابت زمان بارداری، جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزاد، سم زدایی از بدن و بالاخره افزایش سطح ایمنی مادر در حین بارداری از جمله مزایایی است که برای مصرف پیاز در دوران بارداری ذکر شده است. البته مصرف زیاد آن می تواند منجر به سوزش سر دل شود. البته تهوع، استفراغ، آبریزش بینی، خشکی پوست و حتی در موارد شدید شوک آنافیلاکسی از عوارض جانبی مصرف پیاز برای کسانی است که نسبت به پیاز آلرژی دارند.

از فواید درمانی زنجبیل چه می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ