ارتباط عفونت ریه با بوی بد دهان

parya
اگر مشکل دهان و دندان و معده ندارید و از بوی بد دهان رنج می برید، به نکته ی مهم تری اشاره میکنیم و آن هم این است که ممکن است بوی بد دهان شما به علت عفونت ریه شما باشد.

بوی بد دهان به علت های مختلفی ممکن است باشد، وقتی از بوی بد دهان می گوییم در ابتدا توجه افراد به سمت بیماری های دهان و دندان و یا سیستم گوارشی جلب شود ولی لازم است بدانید که متخصصین بیماری های عفونی به ارتباط عفونت ریه با بوی بد دهان تاکید دارند، در ادامه شما را با ارتباط عفونت ریه با بوی بد دهان آشنا می کنیم.

ارتباط عفونت ریه با بوی بد دهان

یک متخصص بیماری‎های عفونی گفت: عفونت‎های مزمن ریوی می‎تواند باعث بوی بد دهان شود.

دکتر محمدرضا ناظر افزود: خوردن غذاهای بودار مثل پیاز و سیر به علت اینکه اجزای بودار آنها از طریق خون به ریه راه پیدا می‎کنند و آزاد می‎شوند تا وقتی ‎که تمام مراحل هضم را طی نکنند و دفع نشوند، بوی آن‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: این مواد بوی سایر دفعیات را نیز تغییر خواهند داد. مسواک زدن نیز تغییر چندانی در این بو ایجاد نمی‎کند.

ناظر با اشاره به مضرات سیگار برای بدن، تصریح کرد: سیگار کشیدن نیز دهان را بدبو می‎کند و زمینه عفونت‎های مختلف دهان، گوارش و ریوی را فراهم کرده و بوی بد را سبب می‎شود.
این متخصص بیماری‎های عفونی یادآور شد: عفونت‎های لثه و دندان‎ها، سینوزیت و خلط پشت حلق، بیماری‎های معده و خشکی دهان از دیگر عوامل بوی بد دهان هستند.

همه دلایل بوی بد دهان و درمان آن!

دلایل بوی بد دهان را در سه سوت شناسایی کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ