زنجبیل جادوگری چربی سوز!

mahdie.mohtashami
اگر تمام راهها را رفته اید و به نتیجه ی مطلوب خود برای کاهش وزن نرسیده اید این بار با یک ترفند ساده برای همیشه چربی ها را آب کنید.

زنجبیل خواص فراوانی دارد از جمله خواص زنجبیل قابلیت کاهش وزن و چربی می باشد. زیرا سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. با مطالعه ی این مقاله بیشتر در مورد زنجبیل و چربی سوزی آن اطلاعات کسب کنید.

خواص زنجبیل

زنجبیل یک ریشه درمانگر است که قرن ها به عنوان دارو برای بهبود و درمان مشکلات بدن استفاده شده است.

این ماده غذایی خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد

که به بهبود گوارش، کاهش کلسترول خون و دفع سموم انباشته شده در بدن کمک می کند.

خوشبختانه امروزه خیلی از افراد زنجبیل را به صورت تازه یا پودر آن وارد برنامه غذایی شان کرده اند.

این کار به لاغری و پاکسازی بدن کمک زیادی می کند.

مصرف زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و فرآیند گوارش را برای دفع صحیح چربی ها بهبود می دهد.

زنجبیل همچنین خواص دیورتیک دارد که به دفع مایعات اضافی بدن کمک کرده و مانع از بروز التهاب می شود.

از دیگر خواص این ماده غذایی می توان به فاقد کالری بودن آن اشاره کرد.

زنجبیل به سادگی با دیگر مواد ترکیب می شود و این کار به افزایش خواص آن نیز منجر می شود.

اگر از چربی شکم شکایت دارید و می خواهید سایزتان کم شود در گام اول تغذیه تان را اصلاح کنید

و از مصرف نوشیدنی های زنجبیلی که در این مطلب معرفی می شوند غافل نشوید.

زنجبیل و چربی های دور شکم

زنجبیل علاوه بر نقشش در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند و بر عوامل ایجاد چربی دور شکم تأثیر بگذارد. این عوامل می‌تواند شامل پرخوری، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی باشد.

زنجبیل باعث احساس سیری در شما می‌شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شوید. زنجبیل به‌عنوان یک ماده‌ی طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می‌تواند به‌طور تازه یا به همراه غذا و نوشیدنی‌ها مصرف شود.

تغییرات هورمونی و استرس مزمن می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون شود. نتیجه‌‌ی این امر خروج دستگاه ایمنی و سوخت‌وساز بدن از حالت تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می‌تواند به افزایش وزن منتهی شود و آب کردن چربی شکم و پهلو را دشوارتر کند. براساس مقاله‌ای که در بولتن بیولوژیکی و دارویی در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید، زنجبیل می‌تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند.

مصرف زنجبیل می‌تواند به بازگشت تعادل به بدن‌تان کمک کند و باعث شود راحت‌تر وزن‌تان را کاهش بدهید. طعم تیز و منحصربه‌فرد زنجبیل می‌تواند به‌طور طبیعی انرژی‌تان را از لحاظ جسمی و روانی افزایش بدهد.

نحوه ی مصرف زنجبیل با هدف کاهش وزن

اگر می‌خواهید از اثرات شگفت‌انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره‌مند شوید، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های زیر مصرف کنید.

  • پیش از غذا خوردن یک تکه‌ی نازک زنجبیل بجوید. این کار به تنظیم سوخت‌وساز، تحریک هضم غذا، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می‌کند.
  • تکه‌‌ی کوچکی زنجبیل را رنده و با کمی آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید. قبل از وعده‌های غذایی کمی از این ترکیب را مصرف کنید. این کار باعث کنترل اشتهای شما می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه‌بر آن از خواص لیمو ترش هم بهره‌مند می‌شوید.
  • زنجبیل یکی از ادویه های مناسب برای لاغری است. هر زمانی که خواستید مصرف زنجبیل‌تان را افزایش بدهید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک طعم‌دهنده در غذاهایتان استفاده کنید. پختن زنجبیل به‌مدت کوتاه و در حدود ۶ دقیقه می‌تواند فواید آن را برای سلامتی افزایش بدهد. خوشبختانه زنجبیل طعم دلپذیری دارد و نیازی نیست طعم آن را در غذایتان پنهان کنید.
  • زنجبیل تازه را برش بدهید و در انواع غذاها، سوپ‌‌ها و سُس‌ها بریزید. این کار طعم تند و خوبی به غذایتان می‌دهد و در کنار آن به حفظ سلامتی‌تان هم کمک می‌کند. بهترین زمان برای افزودن زنجبیل به غذا، مراحل انتهایی پخت است. اگر زنجبیل خیلی زود به غذا اضافه شود، در اثر فرایند پخت مقداری از جینجرول خود را از دست می‌دهد. پختن زنجبیل به‌مدت چند دقیقه باعث می‌شود آنتی اکسیدان های موجود در زنجبیل آزاد شوند.
  • یک راه خوب دیگر برای افزایش مصرف زنجبیل در زندگی روزمره‌، درست کردن چای لیموترش و زنجبیل است. نوشیدن دو یا سه وعده از این چای در روز می‌تواند زنجبیل دریافتی‌تان را افزایش بدهد. درضمن درست کردن این نوشیدنی آسان است و طعم خوبی نیز دارد. لیموترش نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای تهیه‌ی چای لیموترش و زنجبیل می‌توانید ۵ سانتی‌متر ریشه‌ی زنجبیل را با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و ۵ میلی‌لیتر عسل مخلوط کنید. برای درست کردن این نوشیدنی، زنجبیل را با آب جوش به‌مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید و درپوشی روی آن قرار بدهید. پس از خنک شدن ترکیب حاصل، عسل و لیمو را اضافه کنید و ازخواص عسل و لیمو نیز بهره ببرید. همچنین می‌توانید به جای آب جوش از چای سبز برای تهیه‌ی این نوشیدنی استفاده کنید.

میزان کاهش وزن با زنجبیل

به گزارش الو دکتر مصرف زنجبیل نمی‌تواند به سرعت وزن‌تان را کاهش بدهد. تأثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره‌مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.

باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن‌تان علاوه‌بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره‌مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش‌های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه‌‌ی دلخواه‌تان برسید.

 زنجبیل چطور به لاغری کمک می کند؟

لاغر شدن با معجون زنجبیل و لیمو

با چای زنجبیل چگونه لاغر شویم

 چطور چربی دور شکم را با زنجبیل آب کنیم؟

 چایی که شما را لاغر می کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ