با این روش های ساده از ریزش مو خداحافظی کنید!

atoosamirzavandi
درمان های خانگی ریزش مو شاید کمی زمان بوده اما حتما نتیجه خواهد داد. امروزه به دلیل مصرف مواد شیمایی این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ دهد اما درمان ریزش مو با روش خانگی بهتر از استفاده از قرص و مواد شیمیایی است.

جلوگیری از ریزش مو به این معنی نیست که اصلا مویی از سر شما نریزد. روزانه بین 50 تا 100 تارمو به طور طبیعی می ریزد اما زمانی باید نگران این ریزش بود که تعداد موهای رویشی کمتر از ریزشی ها باشند به عبارتی رفته رفته از حجم مو کاسته گردد. برای جلوگیری از ریزش موی خود این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

شنبلیله

دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی است که به رشد مو و ترمیم فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. هم‌چنین این دانه‌ها حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین هستند که ساقه‌ی مو و رشد آن را تقویت می‌کنند.

بنابراین، حالا که می‌دانید دانه‌های شنبلیله چقدر به درمان ریزش مو و تقویت رشد آن کمک می‌کنند، حتما مشتاق هستید با راه‌های استفاده از آن برای مو آشنا شوید. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آنها را بکوبید تا خمیری یکدست به دست آید. این خمیر را به پوست سر و موها بمالید. سرتان را با کلاه رنگ مو بپوشانید تا خمیر خشک نشود و بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد، بدون استفاده از شامپو، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. این پروسه‌ی درمان را حداقل دو بار در هفته و به مدت یک ماه ادامه دهید تا نتایج مؤثر آن را ببینید.

آلوئه‌ورا

این روزها، در نتیجه‌ی آلودگی شدید هوا، ریزش بیش از حد مو، بسیار شایع شده است. می‌توانید از آلوئه‌ورا به عنوان درمان خانگی دیگری که برای درمان ریزش مو و رشد سریع آن مؤثر است، استفاده کنید. آلوئه‌ورا می‌تواند مشکلات مربوط به پوست سر از قبیل شوره و خارش سر را به نحو مؤثری کاهش دهد. خاصیت قلیایی اندک آلوئه‌ورا باعث بازگرداندن و حفظ سطح pH طبیعی پوست سر می‌شود که این خود به رشد مو کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا حتی برای مبارزه با شوره‌ی سر هم می‌تواند مؤثر باشد. با یک چاقوی تیز برگی از گیاه آلوئه‌ورا را قطع کنید، لبه‌های دندانه‌دار برگ را برش بزنید، لایه‌ی بالایی برگ را جدا کنید و با کمک چاقو، ژل آلوئه‌ورا را از لایه‌ی پایینی جدا کنید. ژل را در مخلوط کن بریزید و سپس مایع یکدست به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این روش درمانی را ۳-۴ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

پیاز

پیازی که در آشپزخانه دارید و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهید، می‌تواند در کمک به موی سرتان معجزه ‌کند. سولفور (گوگرد) زیاد موجود در پیاز به بهبود گردش خون در فولیکول‌های مو کمک می‌کند. آب پیاز هم خاصیت ضدباکتری دارد که می‌تواند میکرب‌ها و انگل‌ها را از بین ببرد. آب پیاز را به پوست سر بمالید و پس از نیم ساعت با یک پاک‌کننده‌ی معمولی بشویید.

ریشه شیرین بیان

آیا به دنبال بهترین درمان‌های گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو هستید؟ شیرین‌بیان گیاهی است که در پیشگیری از ریزش و آسیب مو، می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این گیاه برای رهایی از خارش پوست سر و تسکین آن نیز مفید است. اگر شوره‌ی سر دلیل ریزش مو باشد، شیرین‌بیان می‌تواند اثربخش باشد. چند رشته از ریشه‌های شیرین‌بیان را یک شب تا صبح در شیر خیس کنید. صبح، ریشه‌های خیس‌خورده‌ی شیرین بیان را بکوبید تا به صورت خمیر درآید. پیش از خواب، این خمیر را به نقاط بی‌موی سر بمالید و صبح با شامپو سرتان را شستشو دهید.

لبو

چغندر قرمز یا لبو سرشار از فسفر، کلسیم، پروتئین، پتاسیم،کربوهیدرات، ویتامین B و C است. آب چغندر قرمز را هر روز بنوشید یا برای رشد سریع و سالم مو، آن را در رژیم غذایی‌ عادی‌تان بگنجانید. راه دیگر، استفاده از برگ‌های چغندر قرمز است. برگ‌های چغندر قرمز را در آب بجوشانید، پس از کوبیدن برگ‌های جوشیده، خمیر به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. برای رشد بهتر مو و رسیدن زودتر به نتیجه، این پروسه را حداقل دو بار در هفته دنبال کنید.

سفیده ی تخم مرغ

آیا هرگز به جلوگیری از ریزش مو با تخم‌مرغ فکر کرده‌اید؟ سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین‌ها است، بنابراین موها را به بهترین شکل تغذیه می‌کند و به نرمی‌ و درخشندگی آنها کمک می‌کند. اگر موهای بلند و قوی می‌خواهید، باید از این دستور پیروی کنید. چند تخم مرغ را بشکنید و زرده‌ها را کنار بگذارید. سفیده‌ی تخم‌مرغ‌ها را به عنوان ماسک به پوست سر و موهای‌تان بمالید. این درمان، برای جلوگیری از ریزش مو مؤثر است، به ویژه اگر ریزش مو در اثر کمبود مواد مغذی و خشکی موها باشد. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت موها را بشویید. این ماسک موها را قوی‌تر و سالم‌تر خواهد کرد. برای کاهش ریزش مو و تقویت رشد موها، این درمان را حداقل ۱ بار در هفته تکرار کنید.

سرکه سیب

سرکه ی سیب برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند مؤثر باشد و موها را نرم می‌کند. سرکه و آب را به یک نسبت مساوی (یک به یک) با هم ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سر و موها اسپری کنید. پوست سر آغشته به آب و سرکه را کمی ماساژ دهید و پس از ۵ دقیقه با یک شامپوی ملایم بشویید. اگر از بوی سرکه‌ی سیب خوشتان نمی‌آید، مقدار کمی روغن به آن اضافه کنید. برای اینکه از این روش بهترین نتیجه را بگیرید، حداقل دو بار در هفته آن را امتحان کنید.

آب سیب زمینی

به گزارش الو دکتر کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند سبب خشکی و شکنندگی موها شود و در نهایت، این عوامل باعث ریزش مو می‌شوند. سیب‌زمینی روش خوبی برای جلوگیری از ریزش‌ موها در این مورد است. سیب‌زمینی سرشار از ویتامین B6، ویتامین C، منگنز، فسفر، مس و نیاسین است که برای تقویت رشد مو مفید هستند. چند سیب‌زمینی تمیز را رنده ‌کنید و سپس آب آن را جدا کنید. پوست سر و موهای‌تان را مستقیما آغشته به آب سیب‌زمینی کنید. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت (اجازه ندهید این ماسک روی سرتان خشک شود)، سرتان را با آب بشویید.

 دلایل و درمان قطعی ریزش موی سکه ای

 قطعی ترین راه درمان ریزش مو شدید

 آیا قرص ضد بارداری منجر به ریزش مو می‌شود؟

عادت هایی که سبب ریزش مو می‌شود!

 7 دلیل ریزش مو(قسمت دوم)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ