بهترین و سریع ترین روش پرپشت شدن مو در آقایان

sahar.d
آقایانی که با مشکل ریزش مو و کم حجمی مو مواجه هستید، توصیه می کنیم با این مطلب همراه شوید تا با بهترین روش پرپشت شدن مو آقایان آشنا شوید.

ریزش مو و کم مویی از مشکلات رایج این روزهای اکثر آقایان است و شاید ریزش موی شدید برخی از آقایان در سنین پایین هستیم. طب سنتی توصیه های بسیار مفید و موثری برای رشد بهتر مو برای آقایان دارد. در این مطلب بهترین و سریع ترین روش پرپشت شدن مو در آقایان را به شما معرفی می کنیم.

نکته مهم : ابتدا رژیم غذایی تان را بررسی کنید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و صحیح شامل انواع پروتئین، ویتامین و مواد معدنی، لازمه داشتن موهای سالم و قوی است. مصرف مواد پروتئینی و ویتامین B باعث افزایش استحکام، ضخامت و رشد بهتر موها خواهد شد. مواد پروتئینی مورد نیاز بدن شامل شیر، تخم‌مرغ، ماست یونانی، مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل، دانه‌های خوراکی، غلات سبوس‌دار و سبزیجات تازه می‌شود.

یک ترکیب خانگی عالی برای تقویت مو

این ترکیب خانگی یکی از بهترین و قدیمی ترین روش های تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن است . نخود خام ،جوبا پوست ،گندم ،لوبیا قرمز و ماش را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده وآسیاب کنید.وقتی به شکل پودر در آمد آن را کمی تفت دهید وکنار بگذاریدو برای هر بار استفاده به اندازه ی دو تا سه قاشق غذا خوری از این پودر را با مقداری شیر سرد مخلوط کرده تا مثل ماست چکیده درآید و شب ،هنگام خواب خوب بر روی ریشه ها ی مو بمالید وسر را ابتدا با کلاهی پلاستیکی وسپس با یک پارچه یا روسری نخی بپوشانید وخوب گرم نگه دارید وصبح بشویید.

ماسک تخم مرغ

برای پرپشت شدن و ضخیم‌شدن موی سر به روش طبیعی، استفاده منظم از مواد پروتئینی ضروری است که در این زمینه تخم‌مرغ بهترین گزینه است.

روش کار به این صورت است که ابتدا بسته به بلندی موها، باید 1 یا 2 تخم‌مرغ انتخاب کرده و خوب بهم بزنید. بعد از حمام و وقتی موها هنوز خیس هستند، ساقه‌ها را به خوبی به تخم‌مرغ آغشته کنید و حدود 30 دقیقه صبر کنید سپس موها را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. بهتر است از این روش یک یا 2 بار در هفته استفاده کنید.

روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون به موهای شما حجم داده و باعث پرپشت شدن و ضخیم‌شدن موی سر و نرمی و تقویت ریشه‌ها خواهد شد. پوست سر، ریشه و ساقه موها را با روغن زیتون گرم ماساژ دهید و بین 30 تا 45 دقیقه صبر کنید. سپس موها را با استفاده از یک شامپوی ملایم شستشو دهید. همچنین می‌توانید همین کار را شب انجام داده و صبح روز بعد موها را بشوئید. راه دیگر ترکیب روغن زیتون با عسل و آغشتن مو به این ترکیب است. به همان ترتیب گفته شده، این بار نیز باید حدود 30 دقیقه صبر کرده و سپس موها را آبکشی کنید. از هر یک از روش‌های بالا می‌توان یک یا دو بار در هفته استفاده کرد.

ماسک آووکادو و موز

آووکادو با داشتن ویتامین E علاوه بر تقویت موها، باعث نرمی و خوش‌حالت شدن آن‌ها نیز می‌شود. برای تهیه ماسک آووکادوی خانگی یک عدد آووکادوی رسیده و یک عدد موز را خوب له کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید سپس این ترکیب را به موها مالیده و پوست سر را به خوبی با آن ماساژ دهید و حدود 30 دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی این ترکیب جذب موها شوند. بعد از سپری شدن این مدت زمان، سر را با آب و شامپو شستشو دهید.

دانه شنبلیله

برای جلوگیری از ریزش و تقویت و رشد بهتر موها از دانه شنبلیله استفاده کنید. 2 یا 3 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت 10 ساعت در آب خیس کرده و خمیر یک دستی از آن تهیه کنید. همچنین می‌توانید بنا به سلیقه خود 2 قاشق چایخوری شیر نارگیل نیز به این خمیر اضافه کنید. ساقه موها و پوست سر را به این ترکیب آغشته نمایید و حدود 30 دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت زمان، موها را با آب ولرم شستشو دهید. استفاده منظم از این ترکیب خشکی پوست سر را درمان کرده و به مرور باعث تقویت و ضخیم‌تر شدن ساقه موها می‌شود.

توجه کنید که ماسک های ذکر شده خطری برای سلامت شما ندارند اما بهتر است قبل از استفاده برای پیشگیری از هرگونه مشکل و یا حساسیت با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

مردان با این روش ها از شر ریزش مو خلاص می شوند!

درمان ریزش مو در آقایان: از دارو تا پیوند مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ