از کجا متوجه شویم که دیسک کمر داریم یا نه؟

parya
دیسک کمر از جمله بیماری هایی است که بر اثر عادات نادرست روزانه در نشست و برخاست و یا بقیه عوامل مانند بالارفتن سن و یا مسائل ارسی به وجود می آید. در سنین پایین هم دیده شده که فرد مبتلا به دیسک کمر می باشد.

دیسک کمر از جمله بیماری هایی است که بر اثر عادات نادرست روزانه در نشست و برخاست و یا بقیه عوامل مانند بالارفتن سن و یا مسائل ارسی به وجود می آید. در سنین پایین هم دیده شده که فرد مبتلا به دیسک کمر می باشد. دیسک کمر هم علائمی دارد که اگر با علائم دیسک کمر آشنا باشید می توانید نسبت به درمان آن سریعتر اقدام کنید تا دچار عارضه های بعدی نشوید. حتما سوال می کنید که از کجا متوجه شویم که دیسک کمر داریم یا نه؟ پس تا انتها این مقاله را بخوانید.

درد ناحیه پایین کمر یکی از مواردی است که اغلب افراد مسن از آن شکایت می کنندو خوشبختانه، اکثر دردها در ناحیه پایین کمر به همان ناحیه محدود می شوند و تقریبا در شش هفته بودن استفاده از دارو رفع می شوند. برخی نشانه ها که گاهی اوقات جدی تر می باشند و باعث درد در ناحیه پایین کمر می شوند: علایم هشدار دهنده درد شدیدتر در شب، تغییر کنترل ادرار، نقص یا ضعف عصبی پیشرونده می باشند.  اختلال دیسک کمر مجموعه ای از اختلالات تحلیل کننده است که باعث ایجاد درد در ناحیه پایین کمر افراد مسن می شود. در ادامه مهم ترین نشانه ها و علایم دیسک کمر را با هم مطالعه می کنیم.

نشانه های اولیه و علایم دیسک کمر

سه فرآیند اصلی که دلایل اصلی ابتلا به دیسک کمر می باشند عبارتند از: اختلال در دیسک داخلی، اختلال دیسک تحلیل شونده، عدم ثبات در بخش های بدن. در این مطلب علایم بیماری دیسک کمر و دیسک کمر شدید را با هم بررسی می نماییم.

افراد مبتلا به دیسک کمر بین سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی اغلب از درد در ناحیه پایین کمر خود شکایت می کنند. اغلب آنان قبل از شروع درد هیچ گونه آسیبی به کمرشان را تجربه نکرده اند. دیسک ها نسبت به مواقعی که فرد نشسته یا به جلو خم می گردد درد بیشتری را نسبت به مواقعی که فرد ایستاده،راه می رود یا خوابیده تحمل می کند. ایستادن برای مدت های طولانی درد را تشدید می کند. درد اغلب مداوم است و برای بیش از شش هفته طول می کشد. مردان و زنان به طور مساوی به این بیماری مبتلا می شوند. علانم دیسک کمر با ایجاد تغییرات تحلیلی در ستون فقرات از اختلال در دیسک داخلی تا عدم استحکام در بخش های بدن را در بر می گیرد. با اختلال در دیسک داخلی افراد در ناحیه پایین کمر خود دردهای شدیدی دارند که با گذشت زمان افزایش می یابد و با انجام فعالیت ها درد بدتر می شود. وقتی درد در دیسک کمر پیشرفت کند درد به باسن و ران نیز انتقال می یابد. درد در افراد مبتلا به عدم ثبات در بخش های بدن با انجام فعالیت ها و حرکات افزایش می یابد. علایم شدید تر دیسک کمر عبارتند از احساس بی حسی در پاها یا مشکل در راه رفتن.

 اگر دیسک کمر دارید این تمرین ورزشی را انجام دهید!

علائم دیسک کمر

بیماری-دیسک کمر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ