درمان نفخ شکم با این میوه!

atoosamirzavandi
نفخ شکم مشکلی است که ما را از خوردن بعضی از خوراکی های مورد علاقه مان منع می کند. برای درمان این مشکل استفاده از میوه ها بسیار موثراست.

نفخ شکم یکی از مشکلات گوارشی است که بعد از خوردن بعضی از غذاها مثل حبوبات ایجاد می شود. نفخ شکم را میتوان با روش های خیلی ساده ی خانگی برطرف کرد و دیگر از خوردن غذاهای دلخواهتان هراسی نداشت. در این مقاله میوه هایی که به درمان نفخ شکم کمک می کنند را بیشتر بشناسید.

آوکادوو

در صدر این فهرست قرار دارد چراکه از موز هم پتاسیم بیشتری دارد. غذاهای سرشار از پتاسیم می‌توانند از تجمع سدیم اضافی در بدن جلوگیری کند. آووکادو دارای بافت خمیری است که ساندویچ‌ها و سالاد‌ها را لذیذ می‌کند. همچنین می‌توانید آن را به سس یا اسموتی اضافه کنید.

آناناس

حاوی آنزیمی طبیعی به نام بروملائین است که به مشکلات گوارشی ازجمله باد شکم و سوءهاضمه کمک می‌کند. همچنین سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است. آناناس فارغ از اینکه به‌خودی‌خود خوشمزه است در ترکیب با یک اسموتی یا سس سالسا گزینه مناسبی خواهد بود .

هندوانه

سلاح مخفی هندوانه چست؟محتوای آب بسیار بالای آن (۹۳%)! چرا برای شکمتان خوب است؟ هنگامی که شما دچار کم آبی هستید، سدیم باعث می شود که بدنتان آب را نگه دارد و در نتیجه شما باد می کنید. خوردن چند قاچ هندوانه، هیدراتاسیون کلی شما را افزایش می دهد و به خارج شدن سدیم و آب اضافی از سیستم شما کمک می کند

گوجه فرنگی

این میوه های سبزی مانند، غنی از پتاسیم هستند، یک ماده معدنی که به کاهش سطوح سدیم در بدن کمک می کند و در نتیجه نفخ را کاهش می دهد. یکی دیگر از میوه های فصلی حاوی پتاسیم، طالبی است. ما توصیه می کنیم که آنها را برش دهید و کمی روغن زیتون، نمک دریا و فلفل رویشان بریزید.

خیار

به گزارش الو دکتر این سبزی ترد نیز محتوای آب بسیار بالایی دارد و یک ادرار آور طبیعی است که به خارج کردن مایع اضافی از بدن کمک می کند. یک مزیت دیگر: خیارها فوق العاده کم کالری هستند. یک خیار کامل فقط ۴۷ کالری دارد. آن را به تنهایی بجوید، در اسموتی ها ترکیب کنید یا آن را به همراه چند تکه هندوانه، به آب اسپای خانگی تان اضافه کنید.

پاپایا

خوردن پاپایا به تقویت روند هضم، رفع سوء هاضمه و جلوگیری از یبوست کمک می کند. آنزیم های موجود در پاپایا (پاپایین و کیمو پاپایین) با افزایش یک محیط اسیدی سالم به تجزیه پروتئین و آرام کردن معده کمک می کنند. اگر در منطقه ای که زندگی می کنید، پاپایا به سختی یافت می شود، به دنبال قرص های عصاره پاپایا باشید.

کنگرفرنگی

مطالعات متعدد نشان می دهند که کنگر فرنگی باعث افزایش سلامت کبد و عملکرد کیسه صفرا می شود. آنها همچنین سرشار از سینارین هستند که به افزایش تولید صفرا کمک می کند، از سوء هاضمه جلوگیری می کند و منجر به گوارش سالم می شود. اگر شما به دنبال یک ماده غذایی سم زدای طبیعی هستید، کنگر فرنگی، یک قهرمان بزرگ است.

موز

گاهی اوقات، احساس نفخ در نتیجه خوردن غذاهای غنی از سدیم به وجود می آید. علاج این احساس ناخوشایند ممکن است به سادگی خوردن یک موز غنی از پتاسیم باشد. پتاسیم به دفع سدیم اضافی از بدن یاری می رساند، به شما کمک می کند احساسی بیشتر شبیه خود قدیمی تان داشته باشید. اگر طرفدار موز نیستید، می توانید از سیب زمینی، کدو حلوایی یا خرما استفاده کنید

نارنگی

افرادی که به نفخ شکم مبتلا هستند با مصرف میوه نارنگی به تنهایی می‌توانند به درمان نفخ شکم خود بپردازند. این گروه می‌توانند میوه نارنگی را به تنهایی میل کنند یا از آب نارنگی یا میوه خشک شده نارنگی مصرف کنند. این مواد همگی خاصیت ضد‌نفخ دارند. حتی افرادی که تمایل دارند می‌توانند میوه خشک شده نارنگی را به‌صورت پودر در آورده و آن را به غذای خود اضافه کنند تا اثر نفاخی غذا را از بین ببرد.

کیوی

به گزارش الو دکتر یکی از جالب‌ترین مواردی که در مورد این میوه‌ی سبز و خوش طعم وجود دارد، حضور اسیتین است که آنزیمی طبیعی بوده و به هضم پروتئین کمک می‌کند و در نتیجه نفخ را نیز کاهش می‌دهد. کیوی حاوی منبع بسیار خوبی از فیبرهای محلول و غیر محلول بوده که نفخ را با بالا بردن توانایی هضم و گوارش مواد غذایی در بدن، کاهش می‌دهد.

 

 حقه های جالب برای گرفتن نفخ حبوبات!

 درمان نفخ و باد معده در سه سوت!

دمنوش ضد نفخ شکم

همه چیز درباره درمان نفخ شکم

 دلایل نفخ شکم در دوران بارداری و پیشگیری از آن

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ