راه فوق العاده برای رفع خط لبخند و پیشانی

toranj
خط لبخند و پیشانی را با روش های مختلف می توانید از بین ببرید.

به گزارش الودکتر: خط ناشی از لبخند و خطوط روی پیشانی ناشی از ان انقباض عضلات صورت است که هنگام اخم، تعجب و یا اخم روی صورت ظاهر می شود. در این مقاله سعی شده است روشی به شما پیشنهاد شود تا به رفع خط لبخند و خطوط پیشانی کمک کند.

خط لبخند

خط خنده یا شیار ناز و لبیال، خطی است که از گوشه بینی شروع شده و تا گوشه کناری لب ادامه دارد؛ در بعضی افراد علاوه بر این از گوشه لب شروع می شود و تا ناحیه چانه ادامه دارد که آن را نشانه‌ای از پیری می‌دانند و برای درمان به سراغ روش های مختلفی می روند. البته که ژنتیک باعث می‌شود برخی نواحی صورت گودتر از جاهای دیگر شود؛ ایجاد فرورفتگی در صورت به خصوص گوشه لب و ایجاد چروک در پیشانی باعث شده افراد به فکر درمان این مشکل باشند.

بهترین راه حل درمان خط خنده چیست؟

دکتر صمدی  در خصوص راه‌های از بین بردن خط خنده، مطرح کرد: یکی از راه‌های درمان استفاده از مواد پر کننده اسید دیالوگدنیک است؛ این اسید با تزریق در خط خنده جایگذاری شده و باعث از بین رفتن خط‌های ایجاد شده کنار لب می‌شود، مدت زمان ماندگاری این اسید در صورت یک سال است، اما این ماندگاری بستگی به نوع پوست افراد دارد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه درمان خط خنده روش‌های متخلفی دارد، گفت: در بعضی افراد برای درمان چین و چروک از بوتاکس استفاده می‌شود؛ بوتاکس ماده‌ای است که انقباض عضلات را کم می‌کند و با کاهش انقباض عضلانی میزان کشش در ناحیه خط خنده کم شده و شیار آن کم می‌شود.

صمدی با بیان اینکه از روش‌های متخلفی برای از بین بردن خط پیشانی استفاده می‌شود، عنوان کرد: خط پیشانی ناشی از انقباض عضلانی است؛ این خط بر اثر اخم کردن، خندیدن و حین صحبت مدام ابرو را بالا پایین کردن در پیشانی ایجاد می‌شود که شیار به وجود می‌آورد، در درمان این خط از تزریق ماده فلج کننده بوتاکس استفاده می‌شود.

 ایران، تولید کننده ماده بوتاکس با کیفیت

وی با تاکید به اینکه ماده بوتاکس انواع مختفی دارد، اظهار کرد: کشورهای مختلفی ماده بوتاکس را تولید می‌کنند و این تولید در تمام کشورها کاربرد یکسانی دارد؛ ایران یکی از تولید کنندگان ماده بوتاکس است.

این متخصص پوست و لیزر با اشاره به اینکه ایران یکی از 6 کشور سازنده ماده بوتاکس در جهان است، افزود: کتاب‌های رفرنس بوتاکس، ایران را به عنوان یکی از بهترین سازنده های بوتاکس نامیدند و در آن جا نام ایران را به ثبت رسانده‌اند، چرا که از مواد با کیفیت در این ماده استفاده می‌شود.

صمدی با تاکید بر اینکه ماده بوتاکس باید توسط پزشک متخصص تزریق شود، ادامه داد: خط اخم، شیار بینی، شیار دور چشم، افتادگی صورت، افتادگی بینی توسط ماده بوتاکس قابل درمان است.

روش‌های درمانی مختلف برای از بین بردن خط خنده

وی در خصوص روش‌های درمانی غیر تزریق بوتاکس، عنوان کرد: برای کاهش چین و چروک از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ استفاده از لیزر مختلف مانند دی اکسید کربن، ارمیوم، جوان سازی پوست با فرکانس رادیویی (فرکوئنسی)، هایفو (HIFO) در درمان چین و چروک کار برد دارد و باعث از بین رفتن افتادگی در صورت می‌شود.

این متخصص پوست و لیرز با اشاره به اینکه شایع‌ترین نوع درمان بوتاکس است، عنوان کرد: تمام روش‌های پزشکی علاوه بر اینکه برای بدن سود دارد ممکن است عوارض هم داشته باشد؛ برخی درمان‌ها گاهی حساسیت زاست و عوارضی برای فرد به وجود می‌آورد، اما میزان عوارض در روش‌هایی مانند بوتاکس و لیرز بسیار  کمتر از بقیه روش‌هاست.

صمدی با تاکید بر اینکه تزریق بوتاکس در ناحیه صورت به منظور رفع چین و چروک انجام می‌شود، یاد آور شد: تاثیر بوتاکس به خوبی در رفع خط اخم و خطوط ناحیه پیشانی مشهود است؛ هدف از تزریق بوتاکس گرفتن توانایی افراد در اخم کردن نیست، بلکه رفع چین و چروک و جوانسازی است.

الو دکتر ، از بین بردن خط خنده در دو هفته + عکس

الو دکتر ، رفع خطوط خنده با میکرونیدلینگ

الو دکتر ، از بین بردن خط خنده و خط افتادگی صورت و چروک های گردن یا …

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ