آب سیب یا سرکه سیب؟کدام بهتر است؟

pegiu
تفاوت های آب سیب و سرکه سیب را در این مطلب بخوانید.

سیب میوه ای است که به شدت برای سلامتی توصیه شده است و خواص بی شمار سیب در سلامتی انکار ناپذیر است.علاوه بر سیب محصولات آن نیز برای سلامتی مفید هستند.آب سیب و سرکه سیب هر کدام اثرات مخصوص خود را دارند.در این مطلب الو دکتر تفاوت های آب سیب و سرکه سیب را بدانید.

آب سیب و سرکه سیب

آب سیب و سرکه سیب هر چند از میوه ای که انواع و اقسام آن را در همه فصول طبیعت در دسترس داریم تهیه می شوند تفاوت هایی با هم دارند. تفاوت هایی که باعث می شود هر کدام خواص و ویژگی خاص و مورد مصرف خود را داشته باشند. در نت نوشت امروز از ویژگی های آب سیب و سرکه سیب بدانید.

سرکه سیب

نحوه درست کردن سرکه سیب که با شستن، تکه کردن و خارج کردن دانه های سیب شروع می شود نوعی نوشیدنی بدون فرآیند، طبیعی و سرشار از خاصیت است. کافی است سیب های برش خورده را له کنید، در یک شیشه بریزید و برای یکی دو هفته در جای تاریکی قرار دهید. بعد که سرکه سیب درست شد در صورتی که دوست داشته باشید می توانید پالپ ها را با صافی از سرکه جدا کنید یا به همان شکل مصرف کنید.

آب سیب

برای این محصول هم سیب را شسته و و پس از جدا کردن دانه ها با دستگاه آب میوه گیری آب سیب تهیه می کنیم که بدون نیاز به صافی همراه با فیبر یا پالپ آن را می توانید میل کنید.

مزایای تغذیه ای آب سیب و سرکه سیب

هر دو محصول آب سیب و سرکه سیب در هر ۳۰ میلی لیتر حاوی ۱۲۰ تا ۱۳۰ کالری است. ولی میزان و نحوه مصرف دو محصول با هم متفاوت است.
خواص سرکه سیب

سرکه سیب یک محصول ارگانیک حاوی ویتامین C و پکتین و هر دو برای سلامتی بدن فوق العاده است. سرکه سیب را بدون اضافه کردن شکر مصرف کنید. چون خودش حاوی مقدار مناسبی شکر طبیعی است.  این محصول طعمی بین ترش و شیرین دارد که معمولا یکی دو قاشق غذاخوری آن در یک لیوان آب توصیه می شود. طعم خوبی به سس های سالاد، تارت ها، و حتی غذاها می دهد. به دلیل فرآیند تخمیری که سیب طی می کند تا به سرکه تبدیل شود کمی گاز هم دارد. بهترین نوشیدنی غیرالکلی دنیا محسوب می شود که بهتر است به محض باز شدن در شیشه در یخچال نگهداری شود تا کپک نزند. در صورتی که آن را بیرون از یخچال نگهداری کنید بین ۲ تا ۳ هفته خراب می شود و قابل استفاده نیست. از آن جا که روش تهیه طبیعی سرکه سیب بهترین روش تهیه آن است در صورتی که از نوع غیر پاستوریزه آن استفاده می کنید و دستگاه ایمنی بدن تان ضعیف است بهتر است آن را قبل از مصرف بجوشانید تا میکروبها و باکتری های مضر آن از بین برود.

سرکه سیب طبیعی را بهتر است در پاییز خریداری کنید تا از بهترین سیب های فصل تابستان تهیه شده باشد.

خواص آب سیب

در صورتی که خود سیب را بخورید چه بهتر در غیر این صورت از آب طبیعی آن استفاده کنید و سراغ آب میوه های صنعتی نروید که شکر بیشتری دارد و طعم دهنده و مواد افزودنی هم به آن اضافه شده است. می توانید آب تازه سیب را با آب هویج یا سایر آب میوه ها مخلوط کنید تا طعم بهتری بگیرد. آب سیب خودش شکر زیادی دارد. آب سیب را می توانید به عنوان یک آب میوه طبیعی میل کنید یا از آب آن برای تهیه کیک یا نوشیدنی های دیگر استفاده کنید.

آب سیب را به محض آماده کردن بلافاصله میل کنید. هر چند می توانید به مدت یک روز در یخچال هم بگذارید تا بقیه اعضای خانواده هم بتوانند بعد از یک روز فعالیت با نوشیدن یک لیوان آب سیب رفع خستگی کنند.

در صورتی که آب سیب را در ظرف های دربسته و با گل بپوشانید یا به اصطلاح لاک و مهر کنید خارج از یخچال و در هوای خنک تا مدت بیشتری قابل نگهداری است. ولی هیچ چیز بهتر از یک آب میوه طبیعی تازه تهیه شده طراوت و ویتامین و تازگی ندارد.

همه چیز درباره سرکه سیب

خواص بی شمار سرکه سیب برای پوست و مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ