معجون قاتل موخوره

pegiu
اگر موخوره امان شما را بریده است دیگر نگران نباشید.با این معجون موخوره ای باقی نمی ماند

موهای زیبا و سالم به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند.یکی از مشکلاتی که مو را تحت تاثیر قرار می دهد موخوره می باشد.مو خوره با نام علمی تریکوپتیلوزین (Trichptylosis) مشکل شایعی است.

در این بیماری، قسمت  انتهایی ساقه مو شکافته شده و به دو قسمت یا بیشتر تقسیم می شود، سپس شکافتگی به طرف ریشه پیشرفت می کند و باعث شکستن و خرد شدن ساقه مو می شود.

موخوره

مو خوره در واقع به علت آسیب لایه پوشاننده برونی مو رخ می دهد که کوتیکول نام دارد. سلول ها کوتیکول در موهای سالم با نظم مشخصی قرار گرفته اند که آن را به سفال های سفت تشبیه می کنند زیرا این سلول ها با مختصر هم پوشانی روی هم قرار گرفته اند.

هر عاملی که به سلول های کوتیکول آسیب برساند باعث مو خوره می شود از جمله شامپوهای خشن و غیر استاندارد، مواد اکسیدان، رنگ مو، مواد فر، گرمای شدیدناشی از سشوار یا اتوی مو، باد و تابش آفتاب.
هنگامی که موها بسیار بلند می شوند به علت تماس طولانی مدت با مواد شوینده آسیب می بیند و مو خوره می شود.
جهت پیشگیری از موخوره بایستی نکات زیر را رعایت کنیم:

– حداقل سالی یکبار موهای خود را حدود یک تا دو سانیمتر کوتاه کیند.

– از شامپوهای استاندارد استفاده کرده و هنگام شستشو بیشتر پوست سر و ابتدای ساقه را شستشو داده و از چنگ زدن قسمت انتهایی ساقه مو پرهیز کنید.

– گرما به هر صورت برای موها زیان آور است، هنگام آبکشی موها از آب ولرم استفاده نمایید. در مورد استفاده از سشوار و اتوی مو کنید و در موارد ضروری سشوار را روی درجه ملایم قرار داده و از فاصله بیست سانتیمتری به موها نزدیکتر نکیند.

– استفاده از مواد فر دائم، اکسیدان و رنگ را به حداقل برسانید، قبل از سفید شدن موها آن ها را رنگ نکیند و هنگامی که تعداد و تارهای سفید مو زیاد می شوند از رنگ کردن گریزی نیست؛ از رنگهای نزدیک به پایه موی خود استفاده نمایید تا دفعات رنگ کردن به حداقل برسد.

– مو تفریحی با آب شور دریا، باد و آفتاب به مو ها آسیب می زند بنابراین ساعات آن را محدود کنید.

– هنگامی که موها رنگ می شوند ناگزیر آسیب می بینند و برای نگهداری بهتر بایستی از نرم کننده ها و حالت دهنده ها استفاده نمایید. این گروه از فراورده های مو دونوعند: حالت دهنده ها داخل حمام پس از شامپو و آبکشی به ساقه موها زده شده و پس از زمان انتظار 2 تا 3 دقیقه ای با آب ولرم یا سرد آبکشی می شوند.

گروه دوم کرم های مو یا ماسک های ویژه موها هستند که پس از خروج از حمام در حالیکه موها هنوز مرطوب هستند به موهای دونم زده شده و با شانه دندانه درشت شانه می شوند. کرم یا ماسک مو نیازی به آبکشی ندارد و روی مو ها باقی می ماند.

معجون قاتل موخوره:

باید بدانید که موخوره همانطور که گفته شد به علل متفاوتی ایجاد می شود و نیاز است نکاتی را برای جلوگیری از ایجاد موخوره رعایت نمایید.در این قسمت از الو دکتر برای شما معجنی را معرفی میکنیم که موخوره ها را ریشه کن می کند اما پس از آن به مراقبت هایی که گفته شد حتما عمل نمایید

شنبلیله را در یک لیوان آب جوشانده و می گذاریم تا خنک شود. آن را خرد کرده و سپس روغن زیتون اضافه کنید. پس از یک ساعت این مخلوط را از صافی عبور دهید تا آب صاف آن به دست آید. سپس آن را به موهای خود بمالید و با یک حوله موهای تان را ببندید. این کار را دو یا سه روز در هفته انجام دهید تا همه موخوره های شما ریشه کن شوند.

صاف کردن مو بدون سشوار و اتو

15 ترفند زیبایی جی جی حدید را یاد بگیرید

ماسک جادویی رشد سریع موها

درمان های شگفت انگیز موخوره بدون کوتاهی

تقریبا همه ما از رنج موخوره آگاه هستیم. چقدر از اینکه موهایمان از هم جدا شده، بسیار شکننده و ضعیف شده اند متنفر هستیم! از آنجا که گزینه های زیادی وجود ندارد، بنابراین برای کوتاهی و خلاص شدن از شر موخوره ها به آرایشگاه پناه می بریم.

موها هر روز با مشکلات زیادی از جمله آسیب ناشی از آفتاب، گرما، گرد و غبار، آلودگی و مواد شیمیایی دست و پنجه نرم می کنند.

شکاف انتهای موها یا همان موخوره یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به مو است. به گزارش فود ان دی تی وی، موخوره  ناشی از دلایل ذکر شده در نتیجه ساییدگی موها هستند، اما اگر بخواهیم بدون کوتاهی از شر موخوره ها خلاص شویم چه راهکارهایی وجود دارد؟

علل موخوره

قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد، گرد و غبار و آلودگی

شستشوی بیش از حد موها

استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده مو مانند صاف کننده ها، فر کننده ها و محصولات شیمیایی مانند سرم، اسپری و شامپوهای خشک

چربی نامنظم مو

شستن موها با آب داغ

عدم اصلاح موها به طور مرتب

درمان های شیمیایی از جمله پرمینگ و رنگ مو

قرار گرفتن در معرض آب سخت شامل استخرهای کلردار

در اینجا چند درمان خانگی برای پایان بخشیدن به کابوس موخوره وجود دارد که شاید با آنها آشنایی نداشته باشید.

زرده تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ به عنوان ماسک مو یکی از بهترین و موثرترین درمان ها در تمام دوران محسوب می شود. تخم مرغ به درمان موهای وز شده، حفظ سلامتی و درخشندگی آنها کمک می کند. زرده تخم مرغ در اینجا برای موها قهرمان است.

مقدار کافی پروتئین موجود در تخم مرغ ضمن تقویت تارهای موها از موخوره نیز جلوگیری می کند، همچنین تخم مرغ به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده موها نیز عمل می کند.

همیشه بهتر است زرده تخم مرغ را با سایر مواد برای دریافت نتایج قابل توجه ترکیب کنید. یکی از راه های درمان ترکیب زرده تخم مرغ با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، روغن بادام و عسل است. این ماسک تخم مرغ را روی موهای خود بمالید و قبل از شستن آن با آب ولرم حدود 30 تا 45 روی سر بماند.

آبجو

استفاده از آبجو برای درمان موخوره نیز یکی از گزینه های مفید محسوب می شود. این نوشیدنی قند و پروتئین را برای فولیکول های موی آسیب دیده تامین در نتیجه موخوره را کنترل می کند. علاوه بر اینکه به عنوان یک نرم کننده شگفت انگیز عمل می کند به موها حجم هم می دهد.

آبجو با گاز ممکن است به موها آسیب برساند. پس از شستن موها با شامپو کافی است موهای خود را با آبجو بشویید و قبل از شستن موها مدت 2 تا 3 دقیقه نگه دارید.

عسل

عسل همیشه شفا دهنده برای حفظ سلامت بدن، مو یا پوست معجزه می کند. خاصیت رطوبت سازی عسل از حذف رطوبت جلوگیری می کند، بنابراین فرد را از خشکی پوست سر نجات می دهد.

در نتیجه ضمن تقویت فولیکول های مو به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی به تمیز نگه داشتن پوست سر نیز کمک می کند.

فقط استفاده از عسل و آب موها را چسبناک و نامرتب کند. راه بهتر تهیه ماسک مو شامل عسل مخلوط با کشک، روغن زیتون و زرده تخم مرغ (اختیاری) است. این مخلوط را روی موهای خود از جمله پوست سر بمالید و قبل از شستن موها حدود 20 تا 25 دقیقه روی سر بماند.

بابونه

بابونه به عنوان یک ماده درخشان برای درمان موهای خشک و وز شده استفاده می شود. خواص ضدعفونی کننده آن سلول های مرده را از بین می برد تا موها به درستی رشد کنند. استفاده منظم از بابونه به دلیل تمیز نگه داشتن پوست سر و مو از ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

شستشوی خوب موها با چای بابونه باعث زیبایی آنها می شود. برای بهره مندی از مزایای بابونه برای موها دو کیسه چای بابونه را در آب جوش خیس کرده و بگذارید سرد شود. موهای خود را با استفاده از این آب صاف شده بشویید. برای ماساژ هم می توانید از روغن بابونه استفاده کنید.

عدس سیاه

از شنیدن نام عدس سیاه در گروه درمان های موخوره تعجب کردید، اینطور نیست؟ بله، عدس سیاه منبع فوق العاده ای از پروتئین، آهن ، اسید فولیک، فسفر و فیبر و سایر موارد است.

اسید فولیک مسئول انتقال اکسیژن از خون به فولیکول های مو است، بنابراین کیفیت موها را بهبود می بخشد، بنابراین بهتر است مقدار زیادی از آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

برای استفاده از این روش پودر درشت نصف فنجان عدس سیاه، یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را با نصف فنجان کشک مخلوط کنید. این خمیر غلیظ را روی موهای خود بمالید و حداقل یک ساعت قبل از شستن با شامپوی ملایم آن را روی سر خود نگهدارید.

پاپایا

پاپایا رسیده از اسید فولیک تشکیل شده که به بهبود گردش خون در پوست سر و مو کمک می کند، همچنین دارای ویتامین A است که باعث افزایش تولید سبوم یک روغن طبیعی موجود در بدن می شود.

پاپایا ضمن کمک به مرطوب نگه داشتن پوست سر و فولیکول های مو، رشد موها را افزایش می دهد و مانع از بروز موخوره و وز شدن موها می شود.

برای استفاده از این روش یک عدد پاپایا را با ماست مخلوط کرده تا یک خمیر غلیظ تهیه شود. آن را روی موهای خود بمالید و 30 تا 45 دقیقه صبر کنید. در نهایت، آن را با آب سرد بشویید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان رایج ترین و قدیمی ترین دستور العمل برای جلوگیری از موخوره شناخته می شود. این روغن ضمن کمک به صاف شدن مو آلودگی های موجود روی پوست سر را نیز از بین می برد. این روش درمانی به وضوح با تمام مشکلات مو از جمله موخوره، تیرگی و ریزش مو مبارزه می کند.

برای استفاه از آن بدون هیچ گونه ماده افزودنی فقط باید موها و پوست سر خود را با روغن نارگیل گرم ماساژ داده و حدود یک تا 2 ساعت روی سر بماند سپس آن را بشویید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا همیشه به عنوان یک درمان عالی برای موهای آسیب دیده و دارای موخوره است. آلوئه ورا شامل آنزیم های پروتئولیتیک است که سلول های مرده روی پوست سر را کنده و باعث افزایش رشد موها می شود.

خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی این ماده پوست سر را خنک نگه می دارد و ضمن دور نگه داشتن آلودگی باعث رشد بیشتر موهای سالم می شود.

تنها کار لازم این است ژل 2 تا 3 برگ آلوئه ورا را خارج کرده و روی موهای خود بمالید. این روش درمانی چسبناک و کثیف به نظر می رسد، اما ارزشش امتحان کردن را دارد. ژل را حدود 30 تا40 دقیقه روی سر نگه دارید سپس آن را بشویید. بعد از استفاده از ژل هم می توانید از شامپوی ملایم استفاده کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
زهره

زهره

1400-06-05 - 19:11 پاسخ

خوب مقدارو طرز درست کردن شنبلیله نگفتین

یاسمن

یاسمن

1400-01-16 - 16:22 پاسخ

سلام ممنون از مطالب خوبتون فقط اینکه مقدار شنبلیله و روغن زیتونی که باید استفاده کنیم رو بگید و اینکه چند ساعت موهامونو با حوله ببندیم

زهرا گوهری نیا

زهرا گوهری نیا

1399-08-05 - 14:45 پاسخ

من هنوز استفاده نکردم... و امشب میخوام انجامش بدم فقط یک سوال بعد از این که با حوله بستیم مو هامونو تا چند ساعت باید باشه؟

رزا

رزا

1399-03-20 - 18:58 پاسخ

من موهام موخوره داره رسیده تا شونه هام نمی‌خوام کوتاش کنم بگید چیکار کنم بره؟