سریعترین راه های کالری سوزی و دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

faateme1366
یکی از راه های لاغری کالری سوزی است که با روش های مختلفی می توان به این مهم دست یافت! در این مطلب برای شما از سریعترین روش های کالری سوزی صحبت کرده ایم که شما را در کمترین زمان ممکن به بهترین وزن می رسانند.

روزانه چقدر کالری بسوزانیم تا لاغر شویم؟

اگر حدود ۵۰۰ تا ۷۵۰ کالری درطول روز بسوزانید، هرهفته تقریبا یک کیلوگرم وزن کم می کنید.(بیشتر از این مقدار نشان دهنده ی یک رژیم ناسالم است)

 

بدنتان را با تغییر کالری دریافتی گول بزنید!

این یک روش دیگر برای گول زدن بدن شما است تا بدون کاهش متابولیسم، به چربی سوزی خود ادامه دهد.

با تغییر میزان کالری دریافتی خود در روزهای مختلف، به جای اینکه هر روز یک میزان مشخص کالری دریافت کنید، مکانیسم احساس گرسنگی را در بدن خود فعال نگه می دارید تا بتواند همچنان به چربی سوزی خود ادامه دهد.

 

دویدن یا پیاده روی کردن؟ کدامیک برای کالری سوزی بهتر است؟

داشتن یک کفش راحت برای این ورزش شاد کفایت می کند اما باید بدانید در پیاده روی شما کالری کمتری نسبت به دویدن میسوزانید اما این ورزش برای سلامتی قلب و فشار خون و عضلات بسیار مفید است اما دویدن ورزشی است که سوخت و ساز بدن شما را بالا میبرد و در تناسب و لاغری پاها و عضلات ران و باسن بسیار موثر است .

به علت انکه در هنگام دویدن شما کالری زیادی می سوزانید سریعتر هم به کاهش وزن میرسید . شما در پیاده روی برای سوزاندن کالری و چربی سوزی باید برابر با دویدن وقت بیشتری بگذارید .

یکنواخت ندوید یکنواخت دویدن باعث میشود بعد از یک مدت کوتاه بدن شما به نحوه دویدنتان عادت کرده و اگر در روزهای اول مثلا ۲۰۰ کالری میسوزاندید در روزهای بعد کالری سوزی در شما کاهش می یابد زیرا بدن خیلی زود خودش را با شرایط تطبیق می دهد .

برای از بین بردن این یکنواختی یک راه این است که شما سرعت و شدت دویدن خود را در روز های مختلف تغییر دهید . مثلا یک فاصله یک کیلومتری را یک روز در سی دقیقه بدوید و روز دیگر در بیست و پنج دقیقه سرعت خود را تغییر دهید .

 

چگونه با ورزش هوازی بیشتر کالری سوزیکنیم؟

یک روش برای به حداکثر رساندن کالری سوزی انتخاب یکی از موارد زیر است:

تمرین با فشار – تمرینات با فشار، مانند پیاده روی یا ایروبیک، نسبت به تمرینات بی فشار، مانند شنا یا دوچرخه سواری، به طور معمول ضربان قلب را سریع‌تر افزایش می دهند.

ورزش پر فشار: ورزش های پر فشار مانند دویدن، پرش با طناب، نسبت به تمرینات کم فشارتر ضربان قلب را سریع‌تر افزایش می دهند. به عنوان مثال، فردی با وزن 150 پوند (68 کیلوگرم) می تواند طی 30 دقیقه پیاده روی با سرعت 4 مایل در ساعت (6.4 کیلومتر در ساعت) حدود 170 کالری بسوزاند، یا با دویدن با سرعت 5 مایل در ساعت (8 کیلومتر در ساعت) طی مدت زمانی مشابه 272 کالری بسوزاند.

ورزش کل بدن: استفاده از قسمت بالایی و پایینی بدن اغلب ضربان قلب را سریع‌تر افزایش می دهد و به شما اجازه می دهد کالری بیشتری در مدت زمانی کوتاه‌تر بسوزانید.

 

از مکمل های چربی سوز کمک بگیرید

این دسته خودشان انواع مختلفی دارند گروهی از آنها که محرک ها نام دارند با افزایش متابولیسم بدن با عث تبدیل چربی ها به انرژی میشوند .عده ای دیگر از جذب چربی غذا جلوگیری میکنند و عده ای چربی سوزی به روش غیر محرک انجام میدهند. اگر میزان چربی بدن شما خیلی زیاد نباشد نیازی به مصرف این ها نیست اما اگر برای رسیدن به نتیجه عجله دارید یا اینکه چربی بدنتان بالا است میتوانید از این مواد استفاده کنید.قبل از استفاده از آنها باید با یک پزشک یا متخصص تغذیه ای که با این مواد آشنایی کامل دارد مشورت نمایید.

 

از تک تک لحظه های در خانه بودن نیز برای کالری سوزی کمک بگیرید

به جای نشستن در حالی تماشای تلویزیون، در اطراف اتاق نشیمن راه بروید و یا، حداقل، بایستید. یا از توپ تعادل استفاده کنید. بی ثباتی باعث درگیر شدن ماهیچه های اصلی می شود که منجر به بهتر نشستن، عضلات قوی تر شکم، و قدرت بیشتر و در نهایت کالری سوزی می شود. هر چقدر بیشتر راه بروید، بدن انرژی بیشتری استفاده می کند، بنابراین کالری بیشتری می سوزاند. شما لازم نیست ورزش واقعی انجام دهید، فقط به حرکت خود ادامه دهید.

 

برای حذف چربی شکمی چه کنیم؟

برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید.

 

وعده غذایی لاغر کننده را فراموش نکنید

سعی کنید هر روز را با صبحانه ای آغاز کنید که شامل ۵ گرم پروتئین باشد زیرا پروتئین تولید”نوراپینفرین” را فعال میکند، محرک عصبی که ضربان قلب و هوشیاری شما را افزایش می دهد، مواد غذایی نیز آهسته تر هضم می شوند بنابراین قند خون و سطح انرژی پایدار می ماند. برای املت چهار سفیده تخم مرغ، نصف فنجان کلم بروکلی خرد شده ، ربع فنجان پیاز خرد شده و حدود ۳۰ گرم پنیر رنده شده را امتحان کنید. این مواد در مجموع برای شما در وعده صبحانه ۲۲ گرم پروتئین به ارمغان می آورند.

5پیشنهاد ویژه برای آب کردن چربی دور شکم!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ