لکه های سفید روی زبان بسیار خطرناک هستند

parya
حتما برایتان پیش آمده که لکه های سفیدی بر روی زبانتان مشاهده کنید و ساده از کنار آن ها رد شوید، ولی اگر سلامتیتان برایتان مهم است این لکه های سفید روی زبان را جدی بگیرید، زیرا احتمال ابتلا به بیماری های خطرناکی وجود دارد.

لکه های سفید روی زبان از جمله نشانه های خاموش و بی صدا هستند که می توانند نشان گر بیماری های خطرناکی باشند. بیماری های مختلف علائم مختلفی دارند که از علائم بیماری ها می توان به لکه های سفید روی زبان اشاره کرد.این لکه ها را جدی بگیرید زیرا لکه های سفید روی زبان بسیار خطرناک هستند.

علت ظاهر شدن نقاط سفید روی زبان چیست؟

این بر اساس ماهیت علت متفاوت خواهد بود. نقاط می توانند کاملاً کوچک باشند اما آنها همچنین می توانند بزرگ و نامنظم شکل بگیرند. در بیشتر موارد لکه های روی زبان از دو طرف زبان شروع می شوند و به مرکز زبان گسترش می یابند. در بعضی موارد لکه ها به پوششی تبدیل می شوند که زبان را پوشش می دهد. این امر می تواند ادامه یابد تا اینکه کاملا ً ضحیم شود اگر بدون درمان باقی بماند. پوشش روی زبان نیز می تواند بر اساس رنگ های دیگر بر اساس غذاهایی که می خورید یا باکتری هایی که در این پوشش دیده می شوند شروع شود.

علل لکه سفید در زبان

هنگامی که نقاط سفید وجود دارد بهتر است اقدامات فوری برای پیدا کردن دلیل آن انجام شود. علل احتمالی و رایج لکه های سفید روی زبان در زیر آمده است.
برفک. یکی از شایع ترین علل لکه های سفید و یا پوشش های در حال توسعه در زبان است. این یک رشد مخمر است که خود در دهان ظاهر می شود. این لکه های سفید ممکن است علاوه بر توسعه بر روی لثه ها، گونه ها و یا سقف دهان در زبان توسعه یابد. نقاط ایجاد شده توسط تورم ممکن است شبیه پنیر باشد و به راحتی تمیز نمی شود. تغذیه ضعیف و آنتی بیوتیک ها می توانند خطر ابتلا به این مشکل را افزایش دهند.

دهان بیش از حد خشک. اگر دهان شما بیش از حد خشک شود می تواند لکه های سفید را روی زبان ایجاد کنید. این لکه ها خطرناک نیستند اما به سادگی نشان می دهند که بدن شما کمبود آب را تجربه می کند. در این مورد، پچ ها نباید حجم یا بافت کرکی را به دست آورند هرچند ممکن است احساس خشک یا ناراحت کننده داشته باشند.
لیکن پلانوس. در این افراد غالباً لکه ها بر روی زبان و یا پوست آنها توسعه می یابد که ممکن است به علت لیکن پلان باشد. این اساساً یک ایجاد حساسیت به هپاتیت سی است. این نقاط زمانی رخ می دهند که شما در معرض یک واکنش به شرایط قرار گیرید این شرایط با استفاده از محصولات تنباکو بدتر می شوند. این برای بیماران نامشخص است که پس از استفاده از تنباکوی جویدنی، لکه ها جدی تر می شود این نیز خطرناک است زیرا ضایعات از lichen planus می تواند با قرار گرفتن در معرض توتون به سرطان تغییر پیدا کند.
زبان جغرافیایی. همچنین می تواند علت رشد و توسعه بر روی زبان باشد. این تکه ها سفید و پوسته پوسته می شوند شبیه به نوع تکه هایی که در پوست ظاهر می شوند زمانی که کسی از اگزما رنج می برد. بعضی از پزشکان بر این باورند که این لکه های سفید یک نسخه شفاهی پسوریازیس هستند اما برخی دیگر معتقدند این یک واکنش آلرژیک ریشه در استرس بدن دارد.
سرطان دهان. برخی از سرطان های دهان می توانند به صورت لکه های سفید در دهان ظاهر شوند. علاوه بر گسترش نقاط در زبان، شما ممکن است آنها را در لثه یا گلو مشاهده کنید. اگر شما اغلب از محصولات تنباکو یا الکل استفاده می کنید خطر ابتلا به این نوع زخم افزایش می یابد. در مردان نسبت به زنان سرطان دهان بیشتر تشخیص داده می شود.
لکوپلاکیا. استفاده از تنباکو همچنین می تواند به لکوپلاکیا منجر شود. این لکه های سفید هستند که در سراسر دهان ظاهر می شوند اما بیشتر در زبان هستند. این تکه ها اغلب در اندازه و بافت نامنظم هستند و ممکن است ظاهر کرکی داشته باشند. افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف مانند افرادی که مبتلا به HIV یا ایدز هستند در معرض خطر بیشتری برای توسعه این بیماری هستند.
پوشش. اگر نقاطی روی زبان شروع به ایجاد یک لکه سفید روی زبان کنند این پوشش می تواند توسط سلول های پوست مرده و یا بقایای مواد غذایی ایجاد شود. اگر شما بیمار هستید این پوشش ممکن است به علت ایجاد شدن مخاطی ناشی از بیماری شما ایجاد شود.

علائم دهانی ایدز چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ