بستن این مدل مو کچلتان می کند

parya
اگر از آزاد گذاشتن و نبستن موهایتان اذیت می شوید و می خواهید آن ها را ببندید بهتراست این مدل مو را انتخاب نکنید.

موهای بلند زیبایی های خاص خودش را دارد، هم میتوان آن ها را آز

اد گذاشت و هم می توان بست. برای بستن مو مدل های مختلفی وجود دارد. یکی از مدل های بستن مو دم اسبی است که مدل رایج بستن مو در بین دختران می باشد. اما لازم است بدانید که بستن این مدل موکچلتان می کند. در واقع برای بستن این مدل مو لازم است با آن ها را به آرامی رفتار کرد. در ادامه نکات لازم برای بستن مو را می خوانید.

کچلی با بستن این مدل مو

یک متخصص بیماریهای پوست و مو، استرس‌، مشکلات روحی و روانی و بیماریهای عفونی را دلیل «کچلی‌های سکه‌ای» اعلام کرد.دکتر مرضیه مؤذن‌زاده رژیم غذایی نامناسب، مصرف دارو و سابقه خانوادگی را علت ریزش مو دانست و اظهارداشت: زنان ضعیف در دوران قاعدگی، شیردهی و یائسگی موهایشان را از دست می‌دهند و برخی از داروهای کنترل کننده فشارخون بالا، ویتامین A به میزان بسیار بالا و نیز داروهای ضدبارداری موجب ریزش مو می‌شوند.

وی با بیان این که بیماریهای مزمن و اعمال جراحی بزرگ می‌تواند باعث ریزش مو شود، تصریح کرد: بستن کش به مدت طولانی به روی موها، محکم بستن موها، کمبود مواد پروتئینی در رژیم غذایی موجب ریزش مو می‌شوند.

اگر دم اسبی‌های محکم یا بافتن موها از عادت‌های شماست، باید بدانید که دکتر دوریس دی، فوق تخصص پوست و مو از نیویورک معتقد است که: بستن این مدل مو، فشار زیادی به ریشه موها وارد می‌کند، به آنها آسیب می‌زند و اثرات مخربی بر روی آنها دارد و حتی می‌تواند باعث نابودی دایم ریشه شود. همچنین می‌تواند منجر به ریزش موی غیرقابل درمان شود، شرایطی که در آن ریشه موها کاملا و به طور دایم ضعیف شده و امکان رشد مجدد موها وجود نخواهدداشت!

موهای خود را نجات‌دهید: بازشان کنید! تا جایی که امکان دارد، از بستن موها خودداری کنید (به‌خصوص هنگام خواب؛ چون چرخیدن روی بالش باعث شکسته‌شدن موهاست). وقتی موهای خود را از پشت می‌بندید، سفت نکشید.

تحت کشش قرار دادن موها

 کارهایی مانند محکم بستن موها به شکل دم اسبی یا بافتن و گیس کردن، علاوه بر آسیب رساندن به ساقه مو می‌تواند باعث ریزش مو از ریشه ی آن شود که در صورت تکرار به طاسی دائمی آن ناحیه منجر می‌گردد.گیره ها، کش ها و کلیپس هایی که باعث کشش مفرط موی سر می شوند به تدریج پیاز مو را از بین می برند.

چندی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه استفاده از گیره های مخصوص جمع کردن مو، به خصوص گل سرهای فلزی یا برخی از انواع کش یا حتی شانه های مو می تواند باعث ریزش شدید موها شود.این وسایل به دلیل عملکرد مخصوص خود موجب کشیده شدن موها شده و لذا در دراز مدت باعث شکسته شدن و ریزش مو در منطقه مورد استفاده می گردند.

ریزش موی کششی در اثر استفاده از هر وسیله محکمی برای بستن مو اتفاق می افتد و باید آن را جدی گرفت چون عارضه آن از بین رفتن دائمی پیاز مو است و در حد فاصل 4 ماه تا یک سال نتیجه آن قابل مشاهده است. برخی از گیره ها و کلیپس ها وزن زیادی دارد و این وزن باعث ایجاد کشش و ریزش مو می شود.

 گیره اگر سبک باشد و فقط مو را نگه دارد و مو داخل آنها تحت کشش نباشد، مشکل ساز نخواهد بود. بستن موها به حالت شل و بافت ساده و بدون کشش گزینه خوبی برای خانم های شاغل است. سایر روش ها مثل محکم شانه را داخل مو کشیدن یا سشوار مداوم هم باعث ریزش می شوند اما این ریزش ها قابل برگشت است.

سنجاق سر باید صاف، نرم و دارای نوک گرد باشد. تل سر از نوع لاستیک کشی ممنوع است. قسمتی از تل سر که در تماس مستقیم با موها است بایستی نرم و اسفنجی باشد تا حداقل کشش به موها وارد شده و در ضمن خود تل هم تا حد امکان شل بسته شود.

بهتر است محل استقرار تل و سنجاق سر در بین موهای سر بطور مرتب عوض شود تا یک مکان خاص همیشه دچارآسیب به موها نگردد. محکم بستن  موها با تل  یا کش سر در طولانی مدت موجب عقب رفتن خط موی جلوی سر و لذا بلندشدن پیشانی می شود. بهترین وسیله برای بستن مو الیاف طبیعی است. هر چه کشی که برای بستن مو استفاده می شود خاصیت کشسانی بیشتری داشته باشد، اثر مضر آن بیشتر خواهد بود.

 همه چیز درباره بستن مو

همه چیز درباره محکم بستن مو

همه چیز درباره عوارض بستن موی سر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ