با شامپو خشک،بدون حمام موهای تمیزی داشته باشد

pegiu
اگر وقت ندارید و باید به سرعت موهایتان را تمیز کنید.حمام لازم نیست از شامپو خشک استفاده نمایید.

 بسیاری از افراد به علت مشغله هایی که دارند زمان کمی برای رسیدگی به خودشان دارند و یا افرادی هستند که زود به زود موهایشان چرب میشود و نیاز دارند که به حمام بروند.حال اگر در این میان کاری پیش بیاید و بخواهید به جایی بروید که باید موهای تمیزی داشته باشید چه باید کرد؟اگر وقت نباشد که به حمام بروید تا موهایتان را تمیز و زیبا کنید چه کار می کنید؟یکی از روش هایی که به تازگی مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از شامپو خشک می باشد.در این مطلب الو دکتر با شامپو خشک آشنا شوید

شامپو خشک چیست؟

شامپو خشک از جمله محصولاتی هستند که در صورتی که به درستی از آن ها استفاده شود، نتیجه بی نظیری روی موها خواهند داشت. اما این محصولات تنها زمانی موثرند که در کنار استفاده از آن ها مراقبت های دیگری نیز روی موها انجام شود. متاسفانه بسیاری از افراد در مورد این شامپو و نحوه استفاده از آن ها اطلاعات چندانی ندارند و به همین دلیل اشتباهات زیادی در استفاده از آن ها مرتکب می شوند.

اشتباهات رایج در استفاده از شامپوهای خشک

 شامپوخشک را نزدیک کف سر اسپری نکنید

هنگامی که می خواهید از اسپری مو استفاده کنید، باید دقت کنید که زیاده روی نکنید. فاصله اسپری تا کف سر باید به طور عادی 20 تا 25 سانت  باشد.

استفاده مناسب از شامپو خشک

 برای افرادی که از چربی بیش از حد موهایشان رنج می برند، مقدار کمی از شامپو خشک می تواند بهترین راهکار باشد. با این کار، چربی اضافی مو از بین می رود و موها حالتی شاداب تر پیدا می کنند. برای اثر بخشی بهتر توصیه می شود که بعد از زدن کمی شامپو خشک روی موها، چند دقیقه صبر کنید و بعد موها را بشویید. اگر بعد از گذشت چند دقیقه باز هم احساس کردید موهایتان چرب است، مجددا چند قطره شامپو بزنید و دوباره به موها زمان دهید.

طریقه صحیح اسپری کردن موها

هیچ وقت موهایتان را از نزدیک اسپری نکنید. با این کار غلط فقط موها خیس می شوند و درصد اثر بخشی شان پایین می آید. همیشه قسمت بالای موهایتان را اسپری کنید.

موهایتان را بیش از حد ماساژ ندهید

بعد از زدن شامپو خشک، بهتر است با کمک نوک انگشتانتان به آرامی کف سر خود را ماساژ دهید و به جذب مواد به کف سر و ریشه ها کمک کنید.

در انتخاب رنگ مویتان دقت کنید

در بسیاری از مواقع دیده شده است که اشتباه در انتخاب رنگ مو و عدم تناسب آن با شامپو چه مشکلات زیادی را به وجود آورده است. اگر موهایتان رنگ تیره یا روشن است، باید شامپویی که انتخاب می کنید مخالف رنگ مویتان باشد. البته خبر خوش این است که بسیاری از شرکت ها با برندهای معروف توانستند شامپوهای مناسب با هر رنگ مو را روانه بازار کنند.

  بعد از اسپری کردن موها آن ها را نمالید

دقت کنید که اسپری کردن موها و رها کردن آن ها کار اشتباهی است. موها مانند انسان به مراقبت و توجه نیاز دارند. باید اشاره کنیم که اسپری باید جوری استفاده شود که موثر باشد و چربی مو را بگیرد و بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه آن ها را به آرامی ماساژ دهید یا شانه کنید.

در استفاده از شامپو خشک زیاده روی نکنید

بسیاری از افراد در طول هفته چندین بار از شامپو خشک استفاده می کنند. باید گفت که حقیقتا آن ها موهایی سالم تر دارند، اما استفاده بیش از حد در مصرف هر چیزی مضر است و از اثر مثبتش می کاهد. بهتر است در زمان حمام کردن و استفاده از شامپوها و نرم کننده ها و حالت دهنده های مو، فقط یک بار از شامپو خشک استفاده کنید.

گاهی، وقتی محدودیت در زمان داریم می توانیم از این محصول استفاده کنیم. اما به طور کلی استفاده از شامپو خشک توصیه نمی شود. شامپو خشک شبیه به اسپری های بدن یا لباس است. آن را باید از فاصله دور (حدودا 20 سانتی متر) به سمت موها اسپری کنید. این شامپو نیاز به آبکشی ندارد و بعد از چند دقیقه می توانید ساقه مو و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید و سپس آن را با حوله خشک کنید. 

این مواد طبیعی موهایتان را سشوار شده میکنند

صاف کردن مو بدون سشوار و اتو

                  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ