پیشگیری از سقط جنین با مویز!

mahdie.mohtashami
بدترین اتفاق دوران بارداری سقط زود رس جنین است. با رژیم غذایی مناسب از این اتفاق جان سالم به در برید.

سقط جنین اتفاق ناگواری است که ممکن است برای مادران باردار در ماههای اولیه ی بارداری رخ دهد. خانم ها هنگام بارداری باید به شدت مراقب تغذیه و رژیم غذایی خود باشند. کنترل و محافظت از سلامت عمومی بدن و حفظ الگوهای مناسب خوردن، ورزش کردن و خوابیدن می‌تواند به اطمینان از حاملگی مثبت و امن شما کمک کند. با دنبال کردن این مقاله خطر سقط جنین را به حداقل برسانید.

مویز برای ضعف معده و بهبود هضم غذایی زنان باردار موثر است:

به گزارش الو دکتر علوی کارشناس طب سنتی افزود: مویز مقوی کبد است و موجب تقویت معده و افزایش قدرت هاضمه زنان باردار می‌شود چرا که ضعف معده و ضعف هضم از مشکلات شایع زنان باردار محسوب می‌شود.

علوی گفت: خوردن مویز در وعده صبحانه برای درمان انواع بیماری‌های عفونی مانند عفونت گوش, عفونت دندان ومفید است.

وی ادامه داد: مشکلات عفونت دندان در دوران بارداری از مشکلات شایع  زنان باردار است و زنان به‌دلیل منع مصرف دارو دچار مشکل خواهند شد که مصرف مویز در وعده صبحانه می‌تواند مانع بروز عفونت دندان شود.

ایشان افزود: مویز دارای اثرات ضددرد, ضدباکتری و تقویت کننده سیستم ایمنی است.مویز ملین است و باعث پاکسازی روده و معده می‌شود؛ مویز تقویت کننده معده است.

مویز معده و روده را پاک می کند:

علوی بیان داشت: مویز مواد نامناسب و غلیظ را آماده دفع کرده و از بدن خارج می‌کند چرا که با پاکسازی خون به سلامت جنین کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: مویز تولید کننده خون صالح و هضم کننده غذاست؛ جنین از خون صالحی که غذای خوب هضم شده تولید می‌شود, تغذیه می‌کند.مویز مقوی اعصاب و قلب مادر و جنین است.

مویز گرم کننده ی بدن است

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: بهترین مویز نوع چاق, پرگوشت, شیرین و بی‌دانه است و بدترین آن مویز با دانه و کم‌گوشت است.مویز گرم کننده تمام بدن و خوردن آن در فصول سرد بسیار مناسب است.

علوی خاطرنشان کرد: خیساندن مویز در آب گرم و مصرف آن بسیار خونساز و تقویت کننده بدن است.

سبزیجات ارگانیک و میوه تازه را به صورت روزانه مصرف کنید:

از خوردن محصولات معمولی که ممکن است حاوی علف کش‌ها و آفت‌کش‌هایی که تأثیر منفی بر بارداری دارند به شدت اجتناب کنید. انتخاب گیاهان سالم و ارگانیک، بدون علف‌کش‌ها، چربی کامل و سالم و فراورده‌های لبنی خام که فرآوری ناسالمی بر روی آن‌ها انجام نرفته باشد ضروری است.

رعایت رژیم غذایی بارداری:

یکی دیگر از راه های جلوگیری از سقط جنین داشتن رژیم غذایی مناسب در طول بارداری است. منابع لبنی متعارف ممکن است حاوی هورمون و آنتی‌بیوتیک باشد که می‌تواند میزان هورمون استروژن در بدن را افزایش دهد و سبب آسیب به بارداری شود. اگر لبنیات با معده یا رژیم شما سازگار نیست، می‌توانید از لبنیات به طور کامل اجتناب کنید و شیر گیاهی که بر پایه دانه‌های آجیلی مانند شیر بادام تهیه شده استفاده کنید. در این حالت شیر سویا را مصرف نکنید، زیرا به طور ذاتی حاوی استروژن بالاست و موجب خطرات بیان شده فوق می‌شود.

مصرف ماهی مناسب:

ماهی‌های آب سرد غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و مصرف آن‌ها برای بانوان باردار توصیه می‌شود. علاوه بر غنی بودن به لحاظ پروتئین و ویتامین A، این ماهی‌ها همچنین دارای اسیدهای چرب سالم هستند که باعث افزایش تولید هورمون پروژسترون، کاهش التهاب و اطمینان از چرخه قاعدگی می‌شود. هدف، خوردن ماهی قزل آلا وحشی، ماهی‌های روغنی نظیر Cod و ماهی هالیبوت و اجتناب از ماهی پرورشی است؛ زیرا ماهی پرورشی ممکن است حاوی آنتی بیوتیک‌ها و مواد رنگی  که در غذای حیوانات استفاده می‌کنند باشند. از مصرف ماهی‌های بزرگی که در آبهای عمیق زندگی می‌کنند نیز اجتناب کنید. ماهی‌های آب‌های عمیق مانند ماهی تن، اره ماهی، و بأس دریایی ممکن است حاوی مقادیر بالا از جیوه باشند که می‌تواند برای بدن مضر باشد و ناهنجاری‌های شدیدی را در جنین ایجاد کند و سبب سقط جنین شود.

با هر وعده ی غذایی فیبر مصرف کنید:

فیبر علاوه بر تنظیم میزان هورمون‌ها و سطح قند خون، هضم سالم غذا را نیز افزایش می‌دهد. سعی کنید بیشتر فیبر بخورید، برای این منظور می‌توانید میوه، سبزیجات (سبزیجات تیره)، لوبیا و غلات سبوس دار را با هر وعده غذایی مصرف کنید.

از خوردن سویای غیر تخمیری اجتناب کنید:

سویا حاوی ترکیباتی است که در بدن شما شبیه به هورمون عمل می‌کند، بنابراین می‌تواند تعادل هورمونی بدن شما را مختل کند. سعی کنید از خوردن تمام محصولات سویا در حین بارداری یا در زمان تلاش برای باردارشدن اجتناب کنید.

نوشیدن آب به اندازه ی کافی ضروری است:

زنان در هر روز به حدود 2.2 لیتر  آب نیاز دارند. در صورت امکان، از نوشیدن آب شیرین (آب لوله کشی شهری) که ممکن است حاوی باقیمانده‌های آفت‌کش‌ها یا مواد معدنی ناخواسته از پساب کشاورزی باشد، اجتناب کنید. بهتر است آب معدنی بنوشید.

 رابطه بیماری صبحگاهی با کاهش خطر سقط جنین

 پیش بینی احتمال سقط جنین با یک آزمایش ساده

 خطر سقط جنین در کمین شماست!

 کاهش مشکلات دوران بارداری با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ