درمان کیپ شدگی بینی در چند ثانیه

parya
کیپ شدگی بینی از معضلاتی است که در همه فصل ها ممکن است پیش آید، در اینجا با درمان کیپ شدگی بینی در چند ثانیه آشنا شوید

کیپ شدگی بینی به دلایل مختلف مانند سرماخوردگی، آلرژی و یا دلایل دیگر ممکن است به وجود بیاید. کیپ شدگی بینی مانع از فهمیدن بو و یاطعم غذا می شود و این مساله آزار دهنده می باشد. راه های شیمیایی و خانگی برای درمان کیپ شدگی بینی وجود دارد که روش شیمیایی برای سلامتی عوارض خطرناکی دارد. اگر روش های مختلفی برای درمان کیپ شدگی بینی امتحان کرده اید ولی زمان بر بوده است این مقاله را بخوانید تا درمان کیپ شدگی بینی در چند ثانیه را یاد بگیرید.

شستشوی بینی

این کار ممکن است کمی سخت باشد، اما خیلی فوری و نتیجه بخش است. یک محلول شستشوی بینی از داروخانه تهیه کنید و بینی و مجرای تنفسی خود را با آن شستشو دهید. یا اینکه می توانید خودتان این محلول را تهیه کنید:

یک فنجان آب گرم (آب مقطر)

1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین

نصف قاشق چایخوری نمک

مواد را مخلوط کنید و در یک بطری (ظرف مخصوص؛ پوار) بریزید. محلول را از یک سوراخ بینی، وارد بینی خود کنید و در حالی که سرتان را به سمت مخالف کج کرده اید، محلول شستشو از سوراخ دیگر، خارج می گردد و سعی کنید تمام آن را از بینی خارج کنید و مانع وارد شدن آن به حلق شوید و از دهان نفس بکشید. این کار را یک یا دو بار انجام دهید تا بینی کاملا باز شود.

هشدار: (این کار را با دقت انجام دهید تا مشکلی برایتان پیش نیاید)

بخور دادن

از یک حمام بخار حسابی تا نوشیدن یک فنجان چای گرم، بخور دادن می تواند به شما در کاهش گرفتگی بینی کمک کند. مقداری آب را در یک کاسه به جوش بیاورید و بعد آن را از روی شعله بردارید. سپس چشم ها را ببندید و سر خود را روی بخار حاصل از آن بگیرید و سعی کنید با بینی نفس بکشید. این بخار، باعث به جریان افتادن مخاط بینی می شود و خیلی راحت می توانید بینی را تخلیه کنید.

سوپ مرغ گرم

وقتی که سرما خورده هستید و یا سینوس ها دچار التهاب هستند، از این درمان ساده و قدیمی کمک بگیرید. سوپ گرم مرغ و مزه مزه کردن آن، می تواند مجرای تنفسی را باز کند و نفس کشیدن را آسان نماید. همچنین در بهبود سریع بیماری و عفونت نیز بسیار موثر است، پس سریع یک سوپ مرغ عالی درست کنید و یک کاسه از آن را میل نمایید.

نعناع را فراموش نکنید

نعناع یک ضد احتقان و باز کننده قوی مجرای تنفسی است که نفس کشیدن را بسیار آسان می کند. استشمام اسانس نعناع در از بین رفتن کیپ شدن بینی بسیار موثر است و احساس تازگی در سراسر ریه های شما پر خواهد شد.

یک فنجان چای نعناع هم می توانید بنوشید. یا دمنوش آماده آن را مصرف کنید و یا اینکه خودتان آن را درست کنید. یک قاشق غذاخوری برگ نعناع خشک یا مقدار 4 – 6 برگ تازه نعناع را در یک لیوان آب جوش بیاندازید و 10 دقیقه منتظر شوید تا دم بکشد و سپس آن را بنوشید (4 تا 5 بار در روز)، به همین سادگی به باز شدن بینی و از بین رفتن مخاط آن کمک کنید و زودتر از شر آبریزش بینی خلاص شوید.

نکته مهم: دقت کنید که اگر آبریزش بینی و گرفتگی و کیپ شدگی بینی بیش از 2 هفته ادامه پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 همه چیز درباره درمان گرفتگی بینی

 همه چیز درباره رفع گرفتگی بینی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ