اگر می خواهید لاغر شوید به هیچ عنوان این گیاهان را نخورید!

faateme1366
گاهی برای لاغری رو به طب سنتی می آوریم. غافل از اینکه برخی از گیاهان دارویی خواص متفاوتی دارند و باید در مصرف آنها حتما احتیاط کرد. در این مطلب برای شما از راهکارهای طب سنتی برای لاغری صحبت کرده ایم.

طب سنتی در مورد گیاهان لاغر کننده چه می گوید؟

استفاده از سبزیجات خصوصا اسفناج، تره جعفری، گیشنیز، خیار، آلبالو، گیلاس و سیب ترش درختی به عنوان میان وعده، همچنین مصرف آب هویج به صورت ناشتا موجب افزایش ترشح انسولین در لوزالمعده، کاهش قند خون و موجب لاغری می شود.

 

نقش حمام رفتن در لاغری

حمام رفتن ناشتا و همین طور هر روز حمام رفتن باعث آب شدن بدن و لاغری می شود. از طرفی حمام کردن یک روز در میان باعث چاقی می شود. همچنین طولانی کردن حمام خوب است و باعث لاغری میشود.

استحمام با آب خیلی گرم بدن را تحلیل برده و لاغر می‌کند ولی استحمام با آب نیم گرم بدن را چاق می‌کند البته استشمام بوهای خوش موجب از بین رفتن ضعف بدن می‌شود

 

به پر اشتهایی عصبی مبتلا هستید؟

پر اشتهایی عصبی یکی از شایع ترین دلایل بروز چاقی در مردم است که به دلیل کارهای سنگین، پرمسئولیت و پرتنش به وجود می آید.

گاهی ممکن است یک خانم خانه دار نیز از این اختلال رنج ببرد و به دلیل تمرکز زیاد بر مشکلات خانوادگی طی روز و حین انجام فعالیت های روزانه اش به این اختلال عصبی مبتلا شود.

درمانگران طب سنتی ناراحتی، اضطراب، غصه، استرس و فشارهای عصبی را از جمله دلایل افزایش اشتها و بروز چاقی در افراد می دانند. بنابراین بهتر است پیش از درمان چاقی از متخصص طب سنتی خود بخواهید برای درمان اختلال های عصبی اقدام کند.

 

طب سنتی در مورد غذاهای چاق کننده چه می گوید؟

سیب زمینی، نشاسته، غذاهای صنعتی، ماء الشعیر، دلستر، نوشابه، فست فود، عسل، کشمش، انجیر، آجیل ها، گوشت گوسفند، ماهی، خربزه هندوانه، موز، آناناس ، انبه، آووکادو، روغن های صنعتی انواع لبنیات، تنقلات، شکلات، انواع شیرینی جات و برنج چاق کننده هستند.

 

اگر پیاده روی می کنید

به خاطر داشته باشید حین پیاده روی تنقلات پرچرب مانند تخمه آفتابگردان و فندق به هیچ عنوان مصرف نکنید. و به جای آن سیب را چند قطعه کرده و همراه خود داشته باشید و در طول پیاده روی کم کم سیب بجوید تا به کالری سوزی شما کمک کند.

 

آب شدن ماهیچه اتفاق خوب یا بد؟

فراموش نکنید برنامه‌های شامل قرص‌های سم زدا، مسهل، نخوردن غذا، معجون های عجیب یا هر رژیمی که قول لاغری بیشتر از ۱ تا ۲ کیلوگرم در هفته را می‌دهد، می‌تواند خطرناک بوده و برای سلامتی مضر باشد، پس از این رژیم ها بگذرید و آنها را انتخاب نکنید.

واقعیت این است که دریافت روزانه کم تر از ۱۲۰۰ تا ۱۰۵۰ کالری در روز می‌تواند، اثر معکوس داشته باشد، چرا که شما برای لاغر شدن نیاز به عضلات قوی برای ورزش موثر دارید.

زمانیکه شما کم کالری دریافت می‌کنید، چربی های بدن آب می‌شود هرچند که این خبر خوب است، اما خبر بد این‌است که کم کم ماهیچه های شما هم شروع به آب شدن می‌کنند. این اتفاق یکی از بدترین اتفاق هاست، چراکه با آب شدن ماهیچه‌ها متابولیسم بدن شما(سوخت و ساز) کاهش یافته و ورزش کردن و فعالیت برای شما سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

 

چه زمانی چای سبز بخوریم تا لاغر شویم؟

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

 

چه زمانی اصلا عسل نخوریم؟

همیشه شنیده اید که مصرف عسل به لاغری کمک می کند. ولی اینکه چه زمانی استفاده نشود تا موجب چاقی نشود هم بسیار مهم است. باید بدانید که مصرف عسل بعد از غذا به چاق شدن افراد کمک می‌کند.

 

مراقب باشید این صبحانه ها چاق کننده اند

مصرف آبگوشت، حلوا با آرد گندم یا برنج و بادام، شیر برنج، شیر بادام، کله پاچه، انواع حلیم ها در صورت داشتن معده خوب و هضم مناسب می‌تواند در چاق شدن مناسب افراد لاغر مفید باشد.در نتیجه شمایی که به دنبال لاغری هستید لطفا از این صبحانه ها استفاده نکنید.

مصرف شیر برنج به عنوان وعده صبحانه نه تنها به لاغری کمکی نمی کند بلکه برای چاق شدن هم مفید است!

سریعترین راه های کالری سوزی و دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ